What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ik ben op het moment ook weer een beetje Sim City op de SNES aan het herontdekken. Feitelijk op de Wii, maar het is wel de originele SNES port (60 hz).

De tijd vliegt nog steeds voorbij met deze game he ... ondanks de simplistische graphics en de besturing met een controller
 
Ik heb gisteren heel de Sega Genesis Collectie voor de ps2 gespeeld. Maw 28 retro titels ;)
 
Is die Genesis collectie een beetje fatsoenlijk?
 
Ja ben ik ook benieuwd naar. Ik wil de PSP versie denk ik scoren. Ideaal voor onderweg dacht ik zo
 
Meer dan fatsoenlijk! Ook veel extra's om te unlocken als bonus. Waaronder die VF5 trailer en een aantal arcade classics. Voor de prijs van €27 hoef je het al helemaal niet te laten. Valt wel op dat ik erg veel sega retro releases voor de ps2 in de kast heb staan...

Btw hier de list met games die er standaard opstaan zonder te unlocken:

Alex Kidd in the Enchanted Castle
Altered Beast
Bonanza Bros.
Columns
Comix Zone
Decap Attack starring Chuck D. Head
Ecco the Dolphin
Ecco II: The Tides of Time
Ecco Jr.
Kid Chameleon
Flicky
Gain Ground
Golden Axe I
Golden Axe II
Golden Axe III
Phantasy Star II
Phantasy Star III: Generations of Doom
Phantasy Star IV: The End of the Millenium
Ristar
Shadow Dancer: The Secret of Shinobi
Shinobi III: Return of the Ninja Master
Sonic the Hedgehog
Sonic the Hedgehog 2
Super Thunder Blade
Sword of Vermilion
Vectorman
Vectorman 2
Virtua Fighter 2
 
Nice. En de PSP versie ligt ook al in winkel? Die was laatst al vertraagd...

Jammer dat er geen SOR2 op zit.... :?
 
Er staat een SOR sega ages 2500 op de planning: smullen!!!
 
De PSP versie is hier in ieder geval wel al uit.
 
Zo dat klinkt ff goed, Shinobi 3 = kieck assz!

Bonanza Bros, Shadow Dancer, Golden Axe 1, Kid Chameleon, Altered Beast (wise fwom your gwave!) en de Sonics roeleren ook.

VF2 = MD versie? Die is dus heel belabberd, maar het deed me de saturn in die tijd meer waarderen ;D
 
DreamerNL":18d6g0oj said:
Er staat een SOR sega ages 2500 op de planning: smullen!!!

Serieus? Dat kon ook niet anders natuurlijk :D Nu hopen dat ze er extra's bij stoppen of misschien wel een visuele upgrade. Maar dat zal wel niet.

Vandaag had ik weer behoefte aan een stevigde dosis SoR.

Ik ben gisteren weer begonnen met SOR 3, die er toch wel vetjes uitziet. Het speelt idd iets minder gebalanceerd als SOR 2. Na twee maal het Game Over scherm te hebben gezien heb ik toch maar weer SOR 2 erin gedaan (al is het alleen voor de vette soundtrack :p) en net zag ik de aftiteling alweer. Damn wat is dit nog een vette game zeg.

Jammer dat ze dit soort shit niet meer maken. De 16-bit MD blijft iig bij uitstek de sidescrolling brawler console
 
Ik vond SoR2 op de MD te sloom nadat ik SoR3 had gespeeld. Op de Genesis was SoR2 dan nog wel redelijk snel, dankzij ntsc.

De MD is inderdaad de brawler console bij uitstek dankzij de uitstekende SoR trilogy. Die zijn imo net wat verslavender en uitgebreider dan de Final Fight trilogie, daarvan is deel 2 echt bagger. SNES heeft dan wel een betere TMNT en Jaleco's Brawl Brothers..

Ze hebben deze shit wel voor nieuwere consoles geprobeerd te maken, oa met Dynamite Cop, Fighting Force en Zombie Revenge. Maar die missen gewoon die verslavingsfactor en het overzicht van de 2D games. Dit werkt gewoon alleen in 2D. ZR is dan wel meesterlijk imo, maar vooral in je uppie.
 
Nou ik denk dat je het aantal brawlers op de snes dik onderschat. De MD komt niet veel verder dan de uitstekende SOR reeks. De snes heeft er echter veel en veel meer. Final Fight serie, Rushing Beat serie, Undercover Cops, Return of Double Dragon. Dan heb je ook nog een aantal sword based beat em ups van capcom die zwaar goed zijn (King of Dragons, Knights of the Round).
 
Bij nader inzien heeft de SNES idd ook een mooi repetoir voor wat betreft sidescrolling brawlers. Misschien maar eens een keer wat van die titels oppikken. Ik was toentertijd alleen maar bezig met de MD...

En idd R-Type, er is nog geprobeerd om een paar 3D brawlers te maken, maar niet met het nodige succes. Dynamite Deka en Zombie Revenge vind ik wel lachen maar je mist een bepaald gevoel bij de games.

Een gepimpte 2D Xbox 360 versie van SOR lijkt me ideaal :twisted:
 
Rushing Beat = toch Brawl Brothers? En Rival Turf is ook een Rushing Beat geloof ik, die is niet zo heel goed ;)

Die 2 van Capcom zijn wel leuk, vooral Knights of the round.

Dan heeft MD nog de Golden Axe Trilogie, en volgens mij ook de Double Dragon trilogie. De Punisher is ook nog wel leuk, en de Splatterhouse serie... maar die laatste dwaalt misschien wel een beetje af van het genre.

Maar ik vergeet Ninja Warriors voor de SNES en die vind ik echt uber super fantastisch! Vette Neogeo achtige graphics. Is wel 1 plain, en 1 player geloof ik, maar daarom niet minder gruwelijk. Ik had een paar jaren geleden een complete US versie van iemand gekocht voor iets van 5 euro omdat hij heilig geloofde dat er een PAL versie bestond. Mooi doosje had die game ook... 1 van de beste SNES games.
 
En zonet tussen neus en lippen door de oude Fatal Fury AES ff snel weer uitgespeeld. Kreeg hem gisteren binnen \o

Pure speelhal nostalgie, ik blijf hem geweldig vinden. Ik had er vroeger wel wat meer moeite mee.. zonet speelde ik hem uit met bijna alleen maar perfects (tja.. als de cpu nooit specials blocked terwijl ie opstaat..). Blijft een vet einde, geen genade maar gewoon die hap het raam uit keilen.

Wat ik helemaal vergeten was, de 2 on 1 dramatic battles! Dat moet een primeur geweest zijn.
 
Nou SNES steekt er met kop en schouder bovenuit hoor. Jullie vergeten Ghost Chaser Densei, super vette beat em up met heel veel moves. Rushing Beat is een triologie. Ran en shura deel 2 en 3.
 
Gisteren, na een jaar ofzo in de kast liggen, street fighter 2 hyperfighting (bootleg) in me kast gegooid.
Ding ligt al een jaar te stoffen omdat er een blaadje met: adjust 5V+ bijzat.
dus ik wilde dat ding nooit aansluiten omdat ik dacht dattie het niet zou doen.
Nu moet ik zowieso een andere hookup hebben want volgens mij speelt deze game met 6 knoppen maar mijn god wat was dat een lol zeg!
Zware flashbacks naar jaaaaaaren geleden dat deze game helemaal grijs gespeeld werd door mij en een vriend van me.
Nu heb ik geen idee of dat hyperfighting ook klopt wat op de sticker staat maargoed het is gewoon een vette game.
meteen die lelijke Blanka voor ze bek gerost, heerlijk gewoon!
Ik zoek alleen nog even een dip sheet want ik moet nu opeens credits ingooien :)
 
Back
Top