What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ik moet Gunspike nog hebben. Jammer dat de JP versie veel duurder is dan de PAL versie.
 
Ik heb em voor zowel Naomi als Dreamcast, niet voor niets dat deze titel nog regelmatig in de arcade opduikt en de prijs redelijk hoog blijft.
 
Adventures of Batman And Robin op de MD.

Tering wat een vette game! Alleen die intromuziek al, die mixt echt lang door.. sick! Fok al die andere neppe batman games, dit is de beste! :D
 
The Simpsons The arcade game

wat was die toch hilarisch! Hehehe. Kon me nog herinneren hoe ik daar mijn guldens in wierp...simpsons kick ass!
 
Sonic 3 voor de Megadrive... een van de betere Sonics ooit als je het mij vraagt... Slicke 2D graphics, vette muziek en snelle gameplay.

Simpsons Arcade was idd erg vet... helaas nooit geport naar een home console!
 
Klopt Simpsons rockte, stond ook zowat overal waar ik kwam of op vakantie ging en altijd was het feest. Vaak kwam ik met 1 credit bij level 3 of 4 (kerkhof geloof ik).

Uiteindelijk moet ik toch zeggen dat Xmen 6 player (met die 2 samengesmolten schermen) net wat kickasser is. Die is gewoon te gruwelijk voor woorden, ook superharde speakers had die kast! Vette intro vond ik dat ook!!

Asterix was overigens ook heel goed, maar was maar 2 player geloof ik...

Allemaal Konami goodness wat nooit op de Console is uitgebracht, misschien een idee voor een compilatie? Als de licenties maar geen probleem geven that is..
 
Vandaag weer een ritje gemaakt door guardian force op de saturn, ST-V perfecte port, zeer vette shooter!
 
Ik speelde SF3 Second impact: Giant attack.

Gaap.. sorry maar na talloze jaren van Third Strike kan ik niet anders zeggen dan dat deze game bijna compleet overbodig is geworden. Veel saaiere presentatie, artwork en gameplay.
 
hehe nog even super ghouls 'n ghosts erin, die platforms zijn zo vet. Je doet het 10 minuten en je MOET het gewoon ff uitspelen. Laatst ook nog een keer castlevania 4 gedaan, en al is die een stuk minder, het is toch een platformer van formaat. Ik spit nog regelmatig door mijn power unlimiteds van zo'n 10 jaar geleden, echt hilarisch. Dikke 10 voor de graphics van fatal fury op de neo enzo, en platform games als hoofdmoot. Good ol' times, simplistisch maar toch geniaal...
 
hehe nog even super ghouls 'n ghosts erin, die platforms zijn zo vet. Je doet het 10 minuten en je MOET het gewoon ff uitspelen. Laatst ook nog een keer castlevania 4 gedaan, en al is die een stuk minder, het is toch een platformer van formaat. Ik spit nog regelmatig door mijn power unlimiteds van zo'n 10 jaar geleden, echt hilarisch. Dikke 10 voor de graphics van fatal fury op de neo enzo, en platform games als hoofdmoot. Good ol' times, simplistisch maar toch geniaal...
 
hard edge op playstation uitgespeeld .Resident evil meet beat m up.Zeer goede game ook veel videos tussendoor .2de keer heb game binnen 2 uur uitgespeeld.Ook grappig je met 2 charackters tegelijk kan spelen.Het spel is opzicht makkelijk maar de puzzels maken het een uitdaging .Ook een goed en slecht einde

spel gaat over een wolkenkrabber die eruit ziet als de landmark tower.Overgenomen word teroristen.2 politie teams proberen via de riool het gebouw binnen te treden.Iedereen in de team overleef de riool niet.Behalven een vrouw en een man uit ieder team .Die ook de hoofdpersonage's zijn van het spel.

het intofilmpje vind ook grapig .Netzoals de intro van castelvania sotn.Vrouw rent door een riool overal liggen doden agenten.Opeens krijg ze hand op haar mond en word om de hoek getrokken.Dit word gedaan door de manelijke hoofrol speler.Ze hebben gesprek met elkaar dat niemand het overleeft het in hun teams.Terwijl ze praten kom er hard gelach(sigma achtig gelach zoals in de megaman games).Uit de uiteinde van de riool gang waar het donker is.De sigma stem zegt :I see you survived .You deserve a reward for that .And here it comes !! Kom in de strooming van de rioolwater een tijdbom hun kant op die bijna afloop .Hun springen weg voor de explosie hier beging het spel.
 
Vanavond Border Down zitten spelen ... Noujah niet echt retro maar ook ook niet de meeste nieuwe shit. Ik blijf toch mijn voorkeur houden voor de verticale shmups maar deze game oogt en speelt best wel lekker. De chille soundtrack vind ik ook tof.

Het enige minpuntje vind ik het onvergeeflijke systeem van doodgaan .. als je dan daadwerkelijk border down gaat kan het wel een pain in the ass zijn.

Maar behoort zeker wel bij de top shooters van de DC
 
Net heb ik Gunstar Heroes op de MD weer van voor tot eind uitgespeeld. Wat een vette game is dat nog zeg. Ik vind de GBA conversie wat uitdagender maar deze game ziet er nog steeds slick uit op onze ouwe MD.

Zo en dan nu douchen na vier uur Gunstar spelen :p
 
Gisteren heb ik weer eens even Hyper Duell op de saturn gespeeld. Blijft een vette shooter zeker vanwege de hoge snelheid waarmee je speelt. Ook handig dat je in de nauwe gangen in een cyborg kan veranderen.
 
Gameholic":14b22yjm said:
Vanavond Border Down zitten spelen ... Noujah niet echt retro maar ook ook niet de meeste nieuwe shit. Ik blijf toch mijn voorkeur houden voor de verticale shmups maar deze game oogt en speelt best wel lekker. De chille soundtrack vind ik ook tof.

Het enige minpuntje vind ik het onvergeeflijke systeem van doodgaan .. als je dan daadwerkelijk border down gaat kan het wel een pain in the ass zijn.

Maar behoort zeker wel bij de top shooters van de DC

Je moet gewoon veel punten scoren dan ga je weer een border up. Door hoge Break combo's te maken met je break laser, of een eindbaas doden als de timer op of dichtbij de 0 staat dan krijg je gruwelijke punten.
 
King of Fighters 99 Millenium battle voor de AES. Dit spel dinsdag betaalt, en vanochtend al binnen!

Was een bitch om aan de praat te krijgen.. vast vieze connectors oid.. of misschien doordat de cart nog heel koud was. Staat is echter wel perfect. Nou ja, hij werkte na wat blazen enzo opeens perfect... ik maak em nog wel schoon. Uitgespeeld op Normal met het Fatal Fury Team, yeah! Kostte me wel 3 credits.. door die vuile bitch van een Krizalid. Vieze lamer!

2e play kwam ik zonder continuen met AoF team bij Krizalid, en verloor echt heel nipt. De keys lijken overhead attacks te zijn, zoals Ryo's f,df,f+K move. Anyway ben maar gekapt.. wilde de game 1CC'en. Maar teringt, ik heb ook de DC versie en dat is echt lachwekkend vergeleken met de real deal.

Ok, toen besloot ik een potje Fatal Fury 3 te gaan doen op normal, een zwaar underrated game. Altijd al 1 van mijn favo's van SNK geweest, in de arcade dagen al. Alleen Sokaku moet dood. Ik kwam zowaar bij Chon-su maar ik verloor op 1 of andere manier (ik kreeg op het moment supreme geen power knuckle uit mijn stick ;)), die baas is normaliter peanuts. Als je Geese immers aankunt dan zijn Yamazaki en de Jins een makkie.
 
gaat dit per dag, week of maand ?

Ik heb eeindelijk een kopie van KOF98, die zit ik ook lekker grijz te draaien.

in de NeoGeo zit dus KOF98

in de SNES GoGo Ackman 2, de 2d art is wel erg nice van Toriyama, verder weet ik het niet, veel moves maar voelt wel choppy. Puzzle Bobble op de snes zit ik ook veel te spelen.
 
Back
Top