What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ik prefereer nog altijd de verticale shooter dan de horizontale, maar ik moet zeggen dat Border Down wel erg slick is...
 
Yep, verts zijn beter, maar sommige hori's vind ik fantastisch.

Zoals Border Down, Blazing Star en Thunderforce V.
 
Power Stone --> Geweldige game, maar speelt nu opeens wel heel wat minder goed met joypad. Ik moet toch echt weer een stick aanschaffen.

Power Stone > Power Stone 2 duidelijk.
 
R-Type":de6u214f said:
Power Stone --> Geweldige game, maar speelt nu opeens wel heel wat minder goed met joypad. Ik moet toch echt weer een stick aanschaffen.

Power Stone > Power Stone 2 duidelijk.

Duidelijk powerstone ownage :) Had die hier in de arcades gespeeld een paar weken geleden...echt cool :D Ik ben overigens wel blij om te horen dat Powerstone een release krijgt op de PSP. Echt een goede game voor pick & Play....
 
Ik wil nou wel eens een Power Stone 3. PSP gaat dadelijk GBA nog inhalen als port machine.

Met de 4 player mode van Powerstone 2, en de actie van Powerstone 1 (die had veel meer moves en was meer recht toe recht aan). Bij deel 2 waren alle nieuwe chars ook heel erg nep, gooi daar dus wat coole voor in de plaats.
 
R-Type":15httcmj said:
Ik wil nou wel eens een Power Stone 3. PSP gaat dadelijk GBA nog inhalen als port machine.

Met de 4 player mode van Powerstone 2, en de actie van Powerstone 1 (die had veel meer moves en was meer recht toe recht aan). Bij deel 2 waren alle nieuwe chars ook heel erg nep, gooi daar dus wat coole voor in de plaats.

Waar is je quote van? Komt me bekend voor?
 
Ik heb gisteren even lekker Samurai Showdown 64 op mijn Hyper 64 zitten spelen. Sfeer is echt bruut in die game. Gameplay blijft me ook vermaken. En het geluid van dat kreng pfff echt te vet gewoon!
 
Ik vond die games heel erg brak op de PSX, of is Warriors Rage iets anders?
 
R-Type":31f5a66q said:
Ik vond die games heel erg brak op de PSX, of is Warriors Rage iets anders?
Dat is een slap aftreksel van SS64-2. Met een oude Haohmaru en andere lame ass shite imo. De Hyper 64 games zijn echt bruut en met mij denken veel neo fans daar zo over. Maw geen mainstream games voor de 'tekken generatie' ;)
 
Zonet Soul Calibur 1 gespeeld, het was alweer wat jaren geleden!

En ik kan maar 1 ding zeggen; er is op 3d fighting game gebied weinig veranderd in 7 jaar tijd. Of SC1 was zijn tijd vooruit, óf de latere games hebben het gewoon laten afweten.

Het is beter dan SC2 en SC3, en eigenlijk ook beter dan DoA en Tekken (maar dit is hand to hand combat). Ware het niet dat de gameplay met de DC pad toch niet helemaal perfect meer is, ik kan me herrineren dat SC1 met stick echt genieten was. Ik stoorde me ook niet meer zo aan het buttonmashen, het enige dat je moet doen, is de energybars oppompen voor langere fights.

Op zoek naar PSX to DC converter dan maar.. heb de ouwe Namco stick nog en die vind ik beter dan de DC stick.
 
Beide delen zijn erg gaaf, maar deeltje 1 was gewoon wat innovatiever op dat moment. Wel vind ik de levels van Power Stone 2 wat toffer. Anyway, twee erg goede DC games

Ik ben nu voornamelijk bezig om Streets of Rage 1 tot een goed einde te brengen ;) Deze games vereisen toch meer skills dan je in eerste instantie denkt. Ik weet niet of iemand het nog kan herinneren maar de boss op het bootlevel (level 4 denk ik) zijn twee van die bitches die continue salto's maken. Duidelijk de meest zware boss van de hele game.
 
Die zijn vrij moeilijk ja. Van die Blaze sprite rips toch? Destijds speelde ik en een vriend het spel altijd helemaal uit; eerst op Normal, dan meteen door op Hard. En kozen we voor de lol ook nog ff om voor Mr.X te gaan werken om zo een paar levels opnieuw te moeten doen. Dit was, samen met Moonwalker, de eerste MD game die ik speelde... ongeveer bij release. Phoeh.. das lang geleden.. 1991 zie ik.

Dat lift level was cool, daar gingen we altijd op de reling staan om ff link te doen.
 
Moonwalker...wel knap hoe die kinderlokker een muntje in een jukebox kan gooien.

Zaterdag SVC Chaos zitten doen met wat gasten, altijd leuk.
Ik erger me aan het voortdurende geklaag over SVC Chaos, van die zogenaamde Neo fans. SNK kan toch niks meer goed doen. En maar downloaden, en maar klagen.
 
Hoe vet is SVC Chaos? Vind het juist supertof om te zien hoe de Capcom chars in SNK stijl zijn.
 
ManoRevolver":2h7ttvo2 said:
Hoe vet is SVC Chaos? Vind het juist supertof om te zien hoe de Capcom chars in SNK stijl zijn.

Ik vind m super.
Ik heb m op PCB maar heb altijd de "mame is voor homo's" :P vesie gespeeld met alle chars unlocked.
De meeste klachten zijn overigens over Player vs Player.
 
Misschien een leuk remixje voor Neophyte; MAMEEHH... IS VOOR HOMO'S.. HOBO'S!

Maar SvC vind ik zelf wel een teleurstelling. De stijl en graphics staan me wel aan (ik ben zelfs van mening dat Ryu er beter uitziet dan in CvS Naomi). Maar gewoon die ongebalanceerdheid.. tegen iets als een Goenitz heb je zonder lame spelen gewoon geen kans.

De beste crossover van deze 2 bedrijven is toch echt de NGPC versie, gevolgd door PRO op de DC.. imo.
 
Vooral Zombie Revenge aan het spelen.

Ik kom nu met 1 credit in episode 3... oefenen oefenen oefenen.. er komt behoorlijke techniek bij kijken wil je goed worden in dit moeilijke spel.

Ik ben benieuwd of deze game met 1 credit uit te spelen is.
 
Zombie Revenge is onderschat, Gunspike ook trouwens als wel meer titels afkomstig van de Naomi hardware.
 
Back
Top