What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Allright...

Alles wat met audio te maken heeft heb ik getest met onderdelen van de cab van has.
Niks maakt verschil. Nou wordt het zoeken ><
 
Ik ben een weekje in het buitenland; als ik volgende week kan helpen (ben hier erg handig in :-)), roep maar; kom ik een biertje drinken.
 
Alles fixed!! :D

Paar kabelbreukjes IN de stoel en de connector zelf was ook los (ik bedoel ook echt IN de stoel, niet als je de achterkap erafhaalt, maar tussen al die frames aan de onderkant...), heel dat ding uit elkaar gehad, wat een klotewerk is dat zeg.
Heel mn arm en hand opengehaald, 40 keer klem gezeten, maar de aanhouder wint.
Die stoel demonteren en dan weer monteren is echt heel vervelend ><

But ladies and gentlemen, we have ignition!
If anything, is dit in ieder geval goed voor mn zelfvertrouwen, durf ik volgende keer ook eens zelf te sleutelen ipv niks te durven aanraken.
Wel een voordeel, ik ken dat ding nu van binnen en van buiten...

+1 workingnozomicommunityscudracecab
 
Geweldig gedaan.
Ik zag nog wat op de chat.
Toch mooi als het zo kan.

wordt vast laat vanavond :mrgreen:
 
Daaaaaytoooonaaaaaa

Twin staat in de garage, geen defecten, prima kasten en ook in verrasend goede staat.
Moet helaas nu werken, maar post straks wat pics.
 
Cageman":fq4m1rer said:
Voordat je ze uit elkaar haalt kom ik even een potje tegen je racen :-)
Ben 'home alone' vanavond? ^^

Heb de spullen van Ckong ook nog liggen voor je
 
Zo, klaar met werken en wat pics gemaakt.







Op de rechtermonitor zou de brightness t best, met een draai aan de brightness knop kunnen doen ^^
Er is toch niemand die die hele cab neemt, dus ik stop er geen seconde werk in want dat is toch niet nuttig.
Beide cabs getest, dik gewonnen van vrouwlief uiteraard, alles primamundo.

Verder weinig te melden erover behalve WAT EEN TOPGAME!!!!!

Nu heb ik 2 twin toppers die in de weg liggen :mrgreen:
 
Vooral die laatste, of een leuke Initial D 1-2-3 cab met cardreader waar Outrun 2 ook in kan :mrgreen:

keuzes keuzes keuzes. Maar eens over nadenken de komende tijd ;)
 
Arjan, ze zijn inmiddels gesplitst :( (het stond wel ERG vol in de garage) en mijn cab staat op zijn plek, gebroederlijk naast de Scud Race.

Had ik al gezegd dat Daytona USA een heel gaaf spel is? ^^
 
Zo, alvast wat parts binnengekregen vandaag die ik besteld had voor de Scudrace.

Drive board roms voor Daytona USA 2 en Sega Rally 2, en Sound roms voor een DSB-2 ook voor Daytona USA 2 en Sega Rally 2. Kan ik binnenkort eindelijk in Full Glory SR2 en Daytona 2 op de scudrace cab spelen. Moet alleen nog een DSB-2 hebben, alle roms voor de sound heb ik al, de roms voor het driveboard ook, en ik heb ook de model3 sets van SR2 en Daytona 2 al inc sec chip klaar om een keer getest te worden.


Shifter plate en cover voor Scudrace (wacht nog op een nieuwe 4-shift cover)


En een gloedjeNIEUW dashboard voor de Scudrace :mrgreen:


Ben vooral met laatstgenoemde erg blij, had niet durven dromen dat ik een nieuw exemplaar zou kunnen bemachtigen. Alleen de art wordt een probleem, ik heb allerlei art al gevonden voor Scud Race, maar de dashboard art is een ander verhaal blijkbaar, dat is wat lastiger. Aanhouder wint :)
 
Ja, dat ziet er echt super uit, man. Je had het erover dat er van die dash meerdere verkrijgbaar waren..? ;-)
 
Ik wilde alleen eerst dat ding in mijn handen hebben voor ik anderen heel blij ga maken.

Dus bij deze, ik maak er bewust geen winst op want ik gun het iedereen hier:
Dashboard, Nieuw, 25 euro (ex verzending naar NL), hoe meer we bestellen hoe cheaper de verzending wordt (voor een los dash is verzending ongeveer 20 euro, hoe meer we in de doos proppen hoe cheaper het wordt als we de shipping het delen door het aantal kopers). Het dash is zoals je afgebeeld ziet, brand new, ongebruikt, zonder art. Als iemand er een of meer wil, PM me even en dan maken we het in orde, ik ga volgende week een voor mezelf bestellen voor de daytona en dan bestel ik mee voor whoever wilt.

mvg,
Arno
 
Zo, scudrace restoration has begun. Ik begin met het hele dashboard, daarna kijk ik even wat ik als eerste op ga pakken.

Heb het hele dashboard wat erin zat uit elkaar gehaald. Ik ben begonnen met de shifter, die was vies, lelijk, peukgaten, zooi, zelfs geld zat erin. Ook was al het plastic lelijk, de pook matig en schakelde hij niet lekker.
Ding uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt, en alles fatsoenlijk herbevestigd.

Bij het checken van het schakelmechanisme (ik ben een noob, geen idee) kwam ik al snel tot de conclusie dat er 2 rubbers zijn die ervoor zorgen hoe zwaar/licht je kan schakelen, en of je pook in een versnelling blijft staan. De rechter was nog prima, de linker was versleten.
Heb wat rubber uit de garage gepakt wat toevallig dezelfde weerstand heeft als de versleten rubbers die erin zaten, op maat gemaakt en hiermee de linkerkant vervangen. Wat getest en aangepast op de werkbank en schakelt weer als nieuw.



Hierna de pookhals opnieuw gepolijst zodat deze weer glimt als nieuw (komt niet tot zijn recht op de foto, hij glimt als nieuw).
Vervolgens de rest van de shifter weer in elkaar gezet, en de nieuwe shift cover, en de nieuwe metalen plaat daarboven. Alle schroeven die niet meer mooi glommen, half doorgedraaid of geroest waren heb ik vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook al zit eigenlijk niks van deze schroeven in het zicht, gevoelsmatig moest het :mrgreen:
Alles gechecked naar wens, en ik ben tevreden, werkt weer goed, ziet er fris en netjes uit.



Next up de viewbuttons, wat roest hier en daar, een of andere prut op de knoppen en eronder/omheen, en oud en lelijk geworden metaal.
Na een grondige schoonmaakbeurt:



En natuurlijk nieuwe schroeven :D:



Nu ik hier mee klaar ben kan ik zo langzaam aan alles weer in elkaar zetten en kijken wat ik verder nog tegenkom en het nieuwe dash populeren met wat parts.
Valt me redelijk tegen, ik dacht dat zet ik wel even over, maar het is best veel werk.
Aan de andere kant, erg leerzaam.
 
Back
Top