What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Ik heb momenteel eigenlijk geen gameroom, alles ligt verspreid over het hele huis, en 90% ligt op zolder stop te happen...

Logeerkamer. Een tvtje om quick and dirty af en toe wat aan te sluiten om te testen op werking. Hier pleur ik meestal de recentere special/collector's edition games of dingen waar ik nog wat mee moet (verkopen, testen, uitzoeken). Staan nog 2 grote dozen die ik er al zeker 2 jaar heb liggen vol met dreamcast/saturn/megadrive games die ik ooit als lot heb gekocht en nog nooit heb bekeken. Dat is eigenlijk de rode draad door mijn console verzamel leven, zoveel, zo vaak, dat ik er eigenlijk niks mee doe.


Andere kamertje met meestal dingen die te koop staan of te koop gaan (meestal dubbele dingen).


The attic. Eigenlijk ligt hier alles kwa consoles (zeker een stuk of 250-300 boxed, maar het precieze aantal blijf ik jullie schuldig), gelukkig kan ik er niet staan dus dat is lekker handig. Gelukkig kan ik er eigenlijk ook niet makkelijk zonder mijn nek te breken op een trap met een looplamp zien wat er ligt, dus dat is ook lekker handig...Vandaar vaak dubbele dingen ^^




Tijdelijk de woonkamer kast geclaimed om nog wat games kwijt te kunnen tussen de foto's en de beeldjes en whatever in ^^
 
Arcaderoom in wording, ben nog aan t leegruimen.


M'n Naomi Universal VS2002 cab.
 
Mooie collectie aan consoles heb je zo op het eerste gezicht. Succes met je arcaderoom! Wordt vast mooi als je alles een plek hebt kunnen geven. :)
 
alles boxed. mooi man.
Dat vind ik ook mooi aan mijn handheld verzameling, alles in doos proberen te krijgen.
 
Zo, blast City uitgepakt







Nou moet ik toch echt heel snel de arcaderoom in wording leeg gaan ruimen, anders kan ik de wild riders zaterdag niet goed plaatsen ^^
 
Allrighty, need help.

Net een Taito F3 mobo opgehaald bij Ratson en puzzle bobble.
Ik heb een power converter bij ronnie bijbesteld, alleen heb ik er niet bij nagedacht dat ik geen japanse power cable heb. Op zich geen probleem, maar in de converter moet zo'n japanse kabel ><

Hoe kan ik dit het beste fixen, kan ik ergens makkelijk zo'n power kabel halen of een verloopje? Ik heb ze wel van mijn consoles die verloopjes, maar dat is altijd omgekeerd (jap naar eu, nu moet ik eu naar jap om de converter in te kunnen)
 
Verklaar je een beetje nader?

Je hebt een stepdown bij Ronnie besteld; daar zit een euro stekker aan voor in het stopcontact, en aan de 110v kant zit vaak een euro/jap combinatie.

Aan je blast zit een japanse stekker

Vanwaar moet je nu een eu-jap converter hebben? Zit er een euro stekker aan de blast?

Zo ja, dan past die vaak ook gewoon in de stepdown; moet je alleen de ground wire even los aansluiten.

Post anders even wat foto's. Oh, draai je foto's van je cab ff; dat kan gewoon op imageshack zelf.
 
Cageman":155bppg5 said:
Verklaar je een beetje nader?

Je hebt een stepdown bij Ronnie besteld; daar zit een euro stekker aan voor in het stopcontact, en aan de 110v kant zit vaak een euro/jap combinatie.

Aan je blast zit een japanse stekker

Vanwaar moet je nu een eu-jap converter hebben? Zit er een euro stekker aan de blast?

Zo ja, dan past die vaak ook gewoon in de stepdown; moet je alleen de ground wire even los aansluiten.

De converter is gewoon een euro stekker naar het stopcontact, geen probleem.
Maar IN de converter moet een jap power kabel (logisch, je wil omvormen van 220v naar 110v).
Dus ik stop gewoon EU power cable in de blast, maar die past niet in de converter want die wil dat er een jap naar binnen gaat.

Ik zal nog eens kijken of mijn stekker echt niet de converter inkan, moet zeggen dat ik al heel snel de conclusie trok dat ik een japanse power kabel moest hebben van de kast naar converter.
 
allright, dubbelchecked.
Er moet echt een jap kabel de converter in, een euro gaat echt niet passen.
 
Allrighty. Had misschien even eerder in de coin box moeten kijken waar netjes opgerold een jap power kabel inzat (thanks ronnie) ^^

Nou nog een cursus 'zet een blast city aan', als ik achterop op de aan/uit knop druk gebeurt er weinig. Voel me best een noob ^^
Eerst ff een peuk, teveel gesjouwd vandaag =)
 
Blast heeft een PCB deurschakelaar. Als ie open is gaat ie niet aan. :)
 
haha...inderdaad. En deurtje aandrukken helpt ook ^^
We have ignition! :D

Weer een stappie verder, nou nog ff uitvinden waarom ik puzzle bobble dubbel zie op t beeld (alsof de helft aan de linkerkant overlapt, en rechts hetzelfde, met de width en height spelen was t probleem niet)
 
Zit er een dipswitch/schakelaar op het remote board onder het CP? Ik denk het niet, omdat je het digitale chassis hebt. Zo niet, dan is die dipswitch voor 15/24/31khz, en dan staat 'ie nu waarschijnlijk fout.

PS. Maak anders ff een foto van het remote board.
 
Cageman":3m7ajjf0 said:
Zit er een dipswitch/schakelaar op het remote board onder het CP? Ik denk het niet, omdat je het digitale chassis hebt. Zo niet, dan is die dipswitch voor 15/24/31khz, en dan staat 'ie nu waarschijnlijk fout.

PS. Maak anders ff een foto van het remote board.

Ik denk, bij nader inzien, geen digitaal chassis. Ik heb gewoon 4 draaiknoppies voor width/height en de hor/vert positie. Ik dacht dat die rode knopjes van t chassis waren, maar dat is natuurlijk niet zo.
Dus dat dipswitchje heb ik waarschijnlijk wel,zal daar eens naar kijken morgen!
 
Dat is het hoogstwaarschijnlijk. De instellingen voor de dip staan op het pcbtje afgebeeld, of anders op de sticker eronder in de CP behuizing.

PB is 15khz, lijkt me :-) Ik gok dat je monitor op 31khz staat.
 
Back
Top