Zo, scudrace restoration has begun. Ik begin met het hele dashboard, daarna kijk ik even wat ik als eerste op ga pakken.
Heb het hele dashboard wat erin zat uit elkaar gehaald. Ik ben begonnen met de shifter, die was vies, lelijk, peukgaten, zooi, zelfs geld zat erin. Ook was al het plastic lelijk, de pook matig en schakelde hij niet lekker.
Ding uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt, en alles fatsoenlijk herbevestigd.
Bij het checken van het schakelmechanisme (ik ben een noob, geen idee) kwam ik al snel tot de conclusie dat er 2 rubbers zijn die ervoor zorgen hoe zwaar/licht je kan schakelen, en of je pook in een versnelling blijft staan. De rechter was nog prima, de linker was versleten.
Heb wat rubber uit de garage gepakt wat toevallig dezelfde weerstand heeft als de versleten rubbers die erin zaten, op maat gemaakt en hiermee de linkerkant vervangen. Wat getest en aangepast op de werkbank en schakelt weer als nieuw.
Hierna de pookhals opnieuw gepolijst zodat deze weer glimt als nieuw (komt niet tot zijn recht op de foto, hij glimt als nieuw).
Vervolgens de rest van de shifter weer in elkaar gezet, en de nieuwe shift cover, en de nieuwe metalen plaat daarboven. Alle schroeven die niet meer mooi glommen, half doorgedraaid of geroest waren heb ik vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook al zit eigenlijk niks van deze schroeven in het zicht, gevoelsmatig moest het :mrgreen:
Alles gechecked naar wens, en ik ben tevreden, werkt weer goed, ziet er fris en netjes uit.
Next up de viewbuttons, wat roest hier en daar, een of andere prut op de knoppen en eronder/omheen, en oud en lelijk geworden metaal.
Na een grondige schoonmaakbeurt:
En natuurlijk nieuwe schroeven

:
Nu ik hier mee klaar ben kan ik zo langzaam aan alles weer in elkaar zetten en kijken wat ik verder nog tegenkom en het nieuwe dash populeren met wat parts.
Valt me redelijk tegen, ik dacht dat zet ik wel even over, maar het is best veel werk.
Aan de andere kant, erg leerzaam.