What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Het gaat de goede kant op met de inkoopactie, let's keep it up.

Hoe ben je hier terecht gekomen sparkmeister?
 
Ik ken het forum al wel langer, maar nooit lid geworden om 1 of andere reden. Ik ken het denk ik via een ander forum zoals Segaforum ofzo.
 
Alrighty then...

Have fun dude.
 
Hallo allemaal!

Het heeft eventjes geduurd maar ik kan eindelijk inloggen!!

Mijn naam is Vincent, 29 jaar jong (ouwe lul hierzo geloof ik) , ik werk momenteel als systeembeheerder bij een klein ict bedrijf (30man).

Sinds kort ben ik op zoek naar een leuke arcadekast waardoor ik via google op dit forum terecht ben gekomen.

In eerste instantie wilde ik bij die eerste inkoop actie voor de new astro cabs aanmelden, maar dat ging niet helemaal goed. Vervolgens zag ik dat er een nieuwe inkoop actie georganiseerd werd waardoor ik maar eens een mailtje ging sturen om alsnog toegang te krijgen :)

Ik zal jullie ongetwijfeld vaker lastig gaan vallen met vragen en of opmerkingen! :)

Ciao
 
Gemiddelde leeftijd zal hier rond de 26-27 liggen denk ik, valt allemaal wel mee. Veel succes en plezier op het forum.
 
Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is Vincent! :) Welkom op nozomi!
 
Hallo,

Ik ben Kristof , 21 jaar en ik woon in Heusden-Zolder. Momenteel studeer ik nog, opleiding aspirant-lijnpiloot. Ik ben mag ik wel zeggen verslaafd aan gamen, vooral fighting games en hevig fan van de Street Fighter reeks. Het begon allemaal op de SNES met SF2WW ;)

Ik heb dit forum gevonden op aanraden van een persoon op het forum van drakenslag.com omdat ik opzoek was naar een Sega Saturn controller voor PS2 en die ik nergens vond.

Ik ben al een paar maandjes van plan een arcade cab te kopen maar ik ken er nog niet zo heel veel van en zeker niet de onderlinge verschillen van alle cabinetten en wat allemaal vereist is om bepaalde typen moederborden te kunnen draaien. Ik hoop hier nog veel bij te leren maar daar twijfel ik niet aan :)
 
hoi,

ik ben jeroen, 19 jaar. Ik game al vanaf ongeveer mijn 6de. Ik speel eigenlijk games in zowat alle genres. ( op sport games na ) De games die ik het meeste speel zijn rpg's en ik ben op dit moment helemaal into 2d fighters.
Ik ben op dit forum per toeval gekomen via insidegamer.
 
ff voorstellen,

Ik heet har en ben 21 jaar.
Wist niet dat er zo'n forum was in het nederland. Ik ben eigenlijk ook best wel verbaasd dat het er is.
Zelf ben ik begonnen met neo geo wat betreft arcade en wil verder met losse pcb's en cps2. Ik heb laatst ontdekt dat ik helemaal weg ben van shooters. Dat is gewoon vet.
Heb zelf een britse neo geo kast. Een 6 slot kast van electrocoin met een 4 slot moederbord erin.
Ben ook bezig met een project zoals een supergun. Hierna wil ik graag een bartop maken voor shooters.
Heb ook al een paar namen voorbij zien komen die ik heb gezien op het neogeo forum zoals Ziek. Daar heet ik electric cake :o
Dit lijkt me een fijn en interessant forum. 8)
Groet,
Har
 
Welkom Har.

Volgende maand komt er een shipment New Astro City cabs binnen, waar er nog een paar van te koop zijn. Stuur Rklok of Almighty even een PM hierover.

Hoe ben je hier uiteindelijk terecht gekomen?

Have fun.
 
ik ben hier uiteindelijk terecht gekomen doordat ik candycabs aan het bekijken was op afbeeldingen van google...
Ken, ik zou wel een candy willen hebben hoor, heel graag zelfs, maar heb hier helaas geen ruimte voor en geen geld :cry: ben nog studerende zie je. Maar het is wel supergruwelijk dat het hier aan bod komt. Ik dacht namelijk eerst, voordat ik dit forum zag, dat er hier helemaal geen candies in nederland waren...
 
Als je je ooit nog mocht bedenken er zijn nog wat cabs over dus 😉

Welkom trouwens :)
 
Hoi allemaal :)

Ik ben Ferdi, 25 jaar, werk als webdeveloper en speel games vanaf mijn 2e denk ik.
Het was begonnen met een commodore, daarna een amiga 500.. waar ik heel wat uurtjes achter heb gezeten.
Vooral omdat daarnaast geen andere spelcomputer mocht, mijn eerste echte was een ps2 :/

Een van de spellen die ik veel speelde was Streetfighter 2, maar nu ik er over nadenk.. hebben die joysticks niet maximaal twee knoppen, zodat je maar 1 soort punch en kick kan maken?

Jammergenoeg ben ik nooit in de arcadesfeer opgegroeid, er was niets in de buurt zover ik wist en dus dan bleef die hal in scheveningen over, een keer per jaar.
En natuurlijk soms een kast op een camping met metal slug.

Nou haha.. genoeg over vroeger..
Ik heb hier wel een XBOX 360, WII, PS3, PS2 en meerdere handhelds.. daarvoor was ik een echte pc gamer (FPS en RTS.. vooral Starcraft).

Metal Slug was het spel waardoor ik meer interesse kreeg in arcades. Spellen die ik vaak deed tegen een vriend waren Samurai Shodown 4, Last Blade 2 en Garou: Mark of the Wolves.. helaas wel achter een pc met een toetsenbord die ging piepen wanneer er teveel knoppen werden ingedrukt.
Jaren terug wilde ik een mooie grote rode SNK kast kopen, alleen daar was geen plek voor. Daarna had ik nog naar AES gekeken, maar dat was veel te duur (ik werkte nog niet). Dus toen was mijn zoektocht een beetje over en "vergat" ik arcade :/

Nu ik eindelijk op mezelf ga wonen heb ik genoeg ruimte om de spellen goed te kunnen spelen op een ECHTE arcade kast. Eindelijk.
 
Moj,
even voorstellen.....
ik ben Henrik (30) uit Groningen, sinds jaren al fan van arcadespellen en dan voornamelijk die van SNK. Vroeger helaas geen AES gehad omdat ik die niet kon financieren van mijn zakgeld. Nu ik eindelijk plaats heb voor een cabinet, kwam ik al zoekend naar een op t internet op deze site terecht.
 
Hoi Henrik,

nogmaals welkom. SNK hè, betekent dit dat je een voorkeur hebt voor fighter games? En speel je ook console games (oud en nieuw)?

De Super Neo Candy is een goede keuze, maar er zijn nog vele meer goede kasten. Als je wat langer op dit forum rondloopt zuk je vanzelf zien dat er vele smaken en voorkeuren zijn :D En er zijn hier zowel Arcade als Console liefhebbers te vinden. Hoewel, sinds de inkoopactie van Ronnie afgelopen najaar is het vooral Candy Cabs wat de toon zet, en wat je allemaal met zo'n cab kan doen (tri-sync chassis inbouwen, consoles aan habgen, etc, maar vooral gamen). Kijk hier maar eens: http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=1955


Je zult uit de naam al wel hebben afgeleid dat hier veel liefhebbers te vinden zijn van Japanse games, zowel fighting als shooting.

Nou, hopelijk zorg je voor een mooie bijdrage aan deze site.
 
Een goedemorgen allen,

Gelukkig is mij gisteren het recht gegund om in te loggen op jullie mooie forum zodat ik mijn SNK en Neo Geo liefde met jullie kan delen ;-)

Mijn naam is Erik Becker, 28 jaar jong, belastingadviseur van beroep en natuurlijk de broer van Ruderudie. Woon in Tilburg (straks in Breda) en speel al mijn hele leven videogames, begon bij wat vrienden met een MSX en een Commodore 64. Heerlijk, spelletjes laden vanaf een cassettebandje......

Toen kwam de NES op de markt. Uren zo niet dagen werden er besteed om het mannetje met het rode pakje in zijn kasteel te krijgen. De paddestoelen vlogen in het rond en soms ook de controllers. Zelf toen een SNES aangeschaft (de Neo Geo was toen net op de markt maar way to expensive) en de nodige videogames. Ik kocht echt alle nieuwe spellen toen en verkocht deze ook net zo snel weer. En wat een prijzen toen....dik 200 pieken neerleggen voor MK II of SSF2.

Op vakantie was ik vaak te vinden in de arcadehallen waar ik (met Ruderudie) Art of Fighting en anders SNK titles onder de knie probeerde te krijgen. Dat waren echt mooie tijden. Ouders zullen hebben gedacht, zo daar hebben we geen kind meer aan (en feitelijk was dat ook zo).

Toen ging ik verhuizen en heb ik een tijdje helemaal geen spelcomputer gehad. Vervolgens in 2002 een tijdje een Playstation geleend ve vriend en toen was ik weer verkocht. Een Gamecube kwam in huis en vervolgens een PSP. Capcom vs SNK EO was altijd een van mn favorieten op de GC en dat werd dan ook platgespeeld met vrienden. Ook het Fifa schijfje was vaak te vinden in de GC overigens. Toen kwam de Wii in huis met Mario Kart en al snel meer spellen, waaronder SNK Arcade Classics. En toen wilde ik definitief een Neo Geo (maar goed, met een broer als Ruderudie raak je natuurlijk sowieso al snel weer wesmet met het SNK / Arcade / Cab virus).

En die kwam er, een NGCD Toploader. PAL versie, gekocht in NL met een hele zooi gekopieerde spellen. Daar heb je niet veel aan dus Ebay op en Foregames in Tilburg bezocht. Inmiddels wat titels rijker bestelde ik een MINT AES Controller aangezien de meegeleverde conrollers mankos vertoonden. Overigens ben ik nog steeds bezig met het bestellen bvan nieuwe pads in Japan. Heb er twee ontvangen maar die werken ook niet goed.

Binnenkort verhuizen en zit erg sterk aan te denken om dan consolised MVS of misschien een Cab aan te schaffen. Begreep van Rudie al dat er zo af en toe een Japan actie wordt gehouden teneinde ook de NL liefhebbers van een Astro of een Egret te voorzien. En dat is mooi, de sfeer van een Cab is never te evenaren. Alleen al de lucht vd elektriciteit icm plastic rondom zon ding is puur genieten.

Goed, dat was het even voor nu. Jullie zien mij vast wel opduiken in een thread een dezer dagen!!!!

Groeten Erik
 
Mooi verhaal :) We zijn van dezelfde leeftijd dus ik kan me helemaal vinden in die MSX/C64/NES periode .. met name met 'het mannetje in het rode pakje" ;)

Welkom idd
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top