Hoi allemaal
Ik ben Ferdi, 25 jaar, werk als webdeveloper en speel games vanaf mijn 2e denk ik.
Het was begonnen met een commodore, daarna een amiga 500.. waar ik heel wat uurtjes achter heb gezeten.
Vooral omdat daarnaast geen andere spelcomputer mocht, mijn eerste echte was een ps2 :/
Een van de spellen die ik veel speelde was Streetfighter 2, maar nu ik er over nadenk.. hebben die joysticks niet maximaal twee knoppen, zodat je maar 1 soort punch en kick kan maken?
Jammergenoeg ben ik nooit in de arcadesfeer opgegroeid, er was niets in de buurt zover ik wist en dus dan bleef die hal in scheveningen over, een keer per jaar.
En natuurlijk soms een kast op een camping met metal slug.
Nou haha.. genoeg over vroeger..
Ik heb hier wel een XBOX 360, WII, PS3, PS2 en meerdere handhelds.. daarvoor was ik een echte pc gamer (FPS en RTS.. vooral Starcraft).
Metal Slug was het spel waardoor ik meer interesse kreeg in arcades. Spellen die ik vaak deed tegen een vriend waren Samurai Shodown 4, Last Blade 2 en Garou: Mark of the Wolves.. helaas wel achter een pc met een toetsenbord die ging piepen wanneer er teveel knoppen werden ingedrukt.
Jaren terug wilde ik een mooie grote rode SNK kast kopen, alleen daar was geen plek voor. Daarna had ik nog naar AES gekeken, maar dat was veel te duur (ik werkte nog niet). Dus toen was mijn zoektocht een beetje over en "vergat" ik arcade :/
Nu ik eindelijk op mezelf ga wonen heb ik genoeg ruimte om de spellen goed te kunnen spelen op een ECHTE arcade kast. Eindelijk.