What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

WTB: Candy Cab - EGRET II of NAC

Ik ben van een Nac naar een NNC gegaan. Dat scherm was zo vet. Dat ben ik bij andere vga cabs niet tegengekomen.
Nu gewoon HD in mijn Vewlix. Lekker!!!
 
Da Dude":3rat7rbo said:
Ik ben van een Nac naar een NNC gegaan. Dat scherm was zo vet. Dat ben ik bij andere vga cabs niet tegengekomen.
Nu gewoon HD in mijn Vewlix. Lekker!!!

NNC staat ook als 1ste keus op mijn lijstje als er ooit een cab bij gaat komen, dat scherm (pure flat Tri-Sync Toshiba dacht ik?) moet echt fijn zijn, vooral voor 31KHz.
Heb momenteel mijn Cyberlead met MS9 voorzien van een Tri-Sync Wei-Ya chassis en een Naomi of System 256 op 31KHz is echt dik! Maar als er ooit die NNC bijkomt, zal ik de Cyberlead weer terugbouwen naar het MS9 chassis voor 15KHz :dance:
 
Ik had er 1 zonder burn, en heeft letterlijk 4 uur te koop gestaan op Nozomi. Week later ging die richting Belgie.
Als ik ooit plek heb voor een 2e cab, zou dat mijn keus zijn.
Ze zijn wel iets goedkoper geworden. De mijne was toen 950,- zonder burn, en ik zie dat Ronnie ze nu met lichte burn aanbied voor 799,-
Hij had er toen 30 binnengekregen, en ik had eerste keus. Hij heeft toen het mooiste scherm voor me apart gezet.

Al mijn aankopen bij Ronnie of Chris, zijn altijd erg positief geweest. Ik heb bij alle 3 de aankopen het gevoel gehad flink gematst te worden.
Nu een Vewlix, gereviseerd naar nieuwstaat met een 2 player panel..........Ik ben een gelukkig man.
 
Ik heb zelf een blast city en een NNC gehad en ben momenteel in het bezit van een egret 2.

Voor 31KHz is een NNC het mooiste scherm wat er is, echter vond ik de 15KHz games er nogal onder lijden.
Voor 15KHz games vind ik de egret 2 het mooiste scherm, echter momenteel betaal je er de hoofdprijs voor :(

Prijs-kwaliteit blijft altijd een dilemma
 
Heeft een Egret II niet een MS9 gelijk aan een NAC of Cyberlead?
Zelfde kwaliteit voor een lagere prijs ;)
 
Zo fijn dat draaimechanisme van de Egret 2. Gisteravond na lange tijd weer binnen 10 minuten voor elkaar waarbij het meeste werk zit in het losschroeven, draaien en weer vastschroeven van de 'bezel' (die zwarte plastic rand rond het scherm).
Maar goed, als je de plaats ervoor hebt zijn 2 dedicated horizontal en vertical cabs wel fijner.
 
PascalP":2g7ip8zp said:
Heeft een Egret II niet een MS9 gelijk aan een NAC of Cyberlead?
Zelfde kwaliteit voor een lagere prijs ;)

Ja ze hebben allen een ms9 monitor, echter in een egret 2 past alleen een Toshiba tube (vanwege rotatemech) en het heeft een ms9 29t chassis wat auto deqauss inhoud, astro city heeft manual deqauss.

Heb je maar ruimte voor 1 cab en speel je zowel veel horizontale als verticale games, dan is egret 2 handig.
Heb je meer ruimte zou je ook twee astro city cab neer kunnen zetten (1 horizontaal, 1 verticaal)
Cyberlead zou ik niet doen vanwege the gefixeerde bezel, hierdoor kun je niet draaien :?
 
Sp33dFr34k":2ow0lose said:
Marcosan30":2ow0lose said:
Cyberlead zou ik niet doen vanwege the gefixeerde bezel, hierdoor kun je niet draaien :?

Te laat Marco, hij heeft er al 1 :D

:doh:

Haha, nee maar ben echt super tevreden met mijn Cyberlead :mrgreen:
 
En de NAC dan? Die monitor is toch wel rotatable? Of is dat weer een compleet andere monitor?
)Zit zelf namelijk ook tussen de twee cabs in deze thread te dubben)
 
RoOd":2k85slp3 said:
En de NAC dan? Die monitor is toch wel rotatable? Of is dat weer een compleet andere monitor?
)Zit zelf namelijk ook tussen de twee cabs in deze thread te dubben)

NAC is rotatable, correct, maar bij de NAC is het wel redelijk arbeidsintensief.
Monitor helemaal losdraaien, eruit tillen, roteren, en terug erin.
Bij de Egret zit er een rotatiemechanisme achter zodat je relatief eenvoudig kunt roteren.
 
Zo, dat is altijd het probleem. en geld, ff 3 vewlixen neerzetten is ook niet iets wat iedereen even doet.
 
Back
Top