What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Videogame hardware & cables topic

Ken

High Score Hunter
Tot mijn schrik en verbazing zijn er nog steeds lieden die weigeren hun consoles op een fatsoenlijke manier aan te sluiten. Ook zijn er nog meer dan genoeg mensen die niet het verschil tussen PAL en NTSC weten en genoegen nemen met iets, terwijl er veel meer uit een console te halen is.

Het is dus meer dan nodig een fatsoenlijke topic te hebben voor alle vragen over de manier van aansluiten van je console. Ook kun je hier al je andere vragen over hardware kwijt, mocht je daarmee problemen hebben.

Het aansluiten van een console gaat verder dan rood, wit, geel mensen, laat je niet langer in de maling nemen door de waardeloze kabels die bedrijven bij hun consoles in de doos stoppen.
 
RGB voor alle consoles op een gewone CRT 4:3 real flattube 29 inch, das perfectie. De Next Gen kunnen natuurlijk in breedbeeld op een LCD of iets dergelijks.
 
Geef mij maar component cables voor mijn plasma. Hiermee kun je gebruik maken van HDTV, Progressive Scan, etc. Shadow of the Colossus heeft ook pro scan (ik heb de usa versie, dit maakt uit want bv de usa versie van God of War heeft het ook terwijl de pal versie het niet heeft). Wat dat betreft kijk ik echt uit naar de next gen (behalve de Revolution want Nintendo wil er niet aan).
 
Ik wil wel eens weten hoe de leden van dit forum hun stuff hebben aangesloten.
Ik heb in Nederland natuurlijk alles op component aangesloten op de beamer en op tv alles op rgb. Hier in Japan heb je nog een soort aansluiting wat D wordt genoemd, een soort RGB, echt straks beeld.
 
Mijn ps2's, Cube en Xbox hangen achter mijn Plasma met component. De rest speel ik op een oudere tv met rgb of composiet omdat het niet anders kan. Niet dat dat boeit bij een oude console als PC Engine.
 
Ik heb mijn cube, xbox en ps2 aangesloten via component op m'n LCD-(hd)tv. M'n neo-geo heb ik aangesloten via RGB op een sony trinitron. En m'n retro consoles speel ik op de best mogelijke manier(die voor mij beschikbaar is, moet nog betere kabels voor sommige opsporen) op m'n sony trinitron, soms RGB en soms composite.

Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een vga-box voor m'n dreamcast, iemand een aanrader?
 
Er is er maar een echt goed voor de Dreamcast en dat is de zwarte officiele VGA BOX.
Al die nepdingen kunnen hier absoluut niet tegenop. Niet makkelijk te vinden, ook niet goedkoop, maar als dat kanon eenmaal tussen je DC en Monitor hangt, you will know where that extra money went. Ik heb zelf die VGA Box op een Iiyama monitor staan thuis, echt niet normaal hoeveel meer je dan uit je DC haalt.
Gemaakt voor VGA de Dreamcast, Guilty Gear X on VGA anyone? 8)
 
Ken kom je die VGA boxen nog wel eens tegen in Japan en zo ja get me one plz! :D
Ik heb zo'n imitatie geval en dat ziet er al strak uit...
 
Ik heb de standaard kabels. Waarom?
1. Uit principe. Ik vind dat wanneer ik 479/150/200 euro voor een console neer tel, ik daar alles bij moet hebben en niet van alles er nog bij moet gaan kopen.

2. Gewoon luiheid, nooit de moeite genomen om me erin te verdiepen.
 
Mijn opstelling;

Huiskamer 100 hz breedbeeld:

Xbox - advanced rgb kabel met dolby digital
PS2 - rgb kabel met extra audio uitgangen
Dreamcast - rgb met extra audio uitgangen

DC/computerkamer monitor:

Dreamcast - VGA box -> zoals Ken zegt.. schitterend

Slaapkamer LCD tv:

Gamecube - rgb maar ik zoek een betere oplossing... iemand tips omtrent GC? Dit moet beter kunnen neem ik aan
 
Zit er eigenlijk bij de 360 standaard een rgb kabel of moet je die er weer los bijkopen?
 
Er komt geen standaard RGB kabel bij. Op Xbox.nl staat de 'geavanceerd scart kabel', dat is ongetwijfeld de RGB kabel, kosten 25 euro.
Advanced Scart was bij de Xbox tenslotte ook de RGB kabel..
 
Ken":22w9lvmh said:
Er komt geen standaard RGB kabel bij. Op Xbox.nl staat de 'geavanceerd scart kabel', dat is ongetwijfeld de RGB kabel, kosten 25 euro.
Advanced Scart was bij de Xbox tenslotte ook de RGB kabel..

Lijkt mij de beste oplossing voor een standaard breedbeeld tv of niet?
 
maartenoud":398b0mxo said:
Ken":398b0mxo said:
Er komt geen standaard RGB kabel bij. Op Xbox.nl staat de 'geavanceerd scart kabel', dat is ongetwijfeld de RGB kabel, kosten 25 euro.
Advanced Scart was bij de Xbox tenslotte ook de RGB kabel..

Lijkt mij de beste oplossing voor een standaard breedbeeld tv of niet?

Absoluut, zonder twijfel, jazeker.
 
Okey ziet er wel netjes uit, ik denk wel dat volgend jaar de HD TV's een diepe duik gaan nemen in prijs en over een paar jaar UHDTV de markt zal veroveren, maar dat is weer een heel ander verhaal.
 
Back
Top