What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Top 3 Games of the Year

Ken

High Score Hunter
De verplichte lijstjes waar meer obscure dan echt goede games in staan op allerlei fora om te laten zien hoe hardcore iedereen wel niet is, ik kan er erg vervelend van worden. Desalniettemin hoort het er wel bij en wil ik toch wel weten wat jullie top 3 van het jaar is. Vermeld ook even je grootste teleurstelling van het jaar, hebben we dat ook maar gelijk gehad :D
Duurde me trouwens lang genoeg om er 3 te verzinnen, vond het echt een mager jaar.

Top 3

1. Modern Warfare 2 (kan er ook niks aan doen, gewoon geniaal)
2. Street Fighter IV (lijkt me duidelijk)
3. Mushihime sama futari Xbox 360 (nog steeds beter dan het origineel)

Grootste teleurstellingen:

1. Uncharted 2. Net als deel 1 begrijp ik echt niets van de hype. Ziet er allemaal leuk uit, maar het is gewoon onspeelbaar. Iedereen vind het geweldig, dus zal het wel verkeerd hebben gezien.

2. Resident Evil 5. De serie is de verkeerde kant op gegaan, irritante gameplay en geen setting voor een Resi game.
 
Lijstjes! Ik vind ze altijd wel leuk omdat ik er dan weer aan herinnerd wordt wat ik nog allemaal een keer moet checken. Ik heb ook veel te weinig gespeeld om hier wat nuttigs neer te zetten eigenlijk, maar waar ik me wel mee vermaakt heb in willekeurige volgorde:

skate 2
left 4 dead (goty ed. komt uit 2009 in ieder geval)
brutal legend
 
voor mij

SF4: de gameplay heeft me toch gepakt en op een TE stick spelen is gewoon te nice.

MW2: damn wat heb ik veel uur aan dat spel gegeven, nukes online wtf, ops met vriende erg vermakelijk en de story mode vet lachen met ghost en andere naarigheid.

GTA4 is al een tijd geleden maar vond hem leuker dan mgs4, sfeer was ook echt goed uitgewerkt.

Als MW2 er niet tussenzat had ik cod4 gedaan.

Teleurstellingen, tja KOF XII wtf geen eindbaas geen storymode en zo weinig characters.
 
hmm.. dat wordt een lastige
ik koop meer "oude" (niet dit jaar uitgekomen) games dan nieuwe dus vergeef me als er iets niet klopt

1) Guitar Hero Metallica
2) Batman Arkham Asylum
3) Zelda Spirit Tracks
 
Blijft altijd lastig en vooral omdat je laatste games die ik gespeeld heb mij het verst in het geheugen zitten.
Ga toch maar een poging wagen 😉

1: Futari 360 (lijkt me duidelijk)
2: New Super Mario Bros Wii (gewoon weer heerlijk deze vertrouwde gameplay :) )
3: Street Fighter IV ( 8) )


Grootste teleurstellingen:

1: Dragon Age Origins, had gewoon veel meer van de game verwacht en snak echt naar een goede adventure/rpg.Kan ook niet wachten op de release van FF XIII

Games waar ik naar uitkijk:

Metroid: Other M (Wii)
Super Mario Galaxy 2 (Wii)

Espgaluda II (360)
Aliens vs Predator (360)
FF XIII (360)
Aliens (360)
 
1. Left 4 Dead 2
2. Futari (360)
3. Operation Flashpoint 2: Dragon Rising
 
1. Death Smiles (360)
2. MF 1.5 (360)
3. NSMB (Wii)

Eervolle vermelding: Rush Rush Rally (DC)

Tegenvallers: KOF XII, alle shovel-ware op de wii en resi 5.

Wacht op: Esp II (360)
 
1. Call of Duty Modern Warfare 2
2. Death Smiles (360)
3. BlazBlue

Ik heb MF 1.5 nog niet gespeeld, als dat wel zo is, dan neemt ie de plek nummer een over :twisted:

Wacht op

Ketsui (xbox360)
MF 1.5 (xbox360)
Bayonetta (xbox360)
 
1: UNcharted 2 :
JA Ken, je hebt het echt verkeerd gespeeld denk ik. Besturing is echt helemaal perfect in de game. Ik heb bij deel 1 en 2 echt nergens last van gehad. Zag er allemaal tof uit en het complete plaatje klopte gewoon. Voor mij als fan van Indy zijnde, alleen maar een godsgeschenk. :)

2: MW2:
Ja, wat valt er over te zeggen, behalve dat deze gewoon super tof is om online te knallen en een toffe single player heeft met een strak verhaal. November en december is helemaal in MW2 gegaan en ik denk met mij ook nog heel veel andere gamers.

3: Professor Layton & the curious village:
Misschien wel niet van dit jaar, maar wel dit jaar gehaald. Echt een verrassend leuke game die mij toch wel, na jaren niet meer de DS hebben aangeraakt te hebben, gekluisterd hield aan die kleine schermpjes. Leuke puzzels en voice acting van goede en passende kwaliteit. FMV waren ook erg tof om te zien.


Teleurstelling van dit jaar?

Niet echt games, maar meer platformen...
1: PSP
2: NDS
3: Wii

Voor mij is dit jaar en afgelopen jaar zo erg drama geweest voor deze platformen. Geen enkele noemenswaardige games voor mij uitgekomen...schandalig!
 
Mildoe":j7do5s8c said:
Teleurstelling van dit jaar?

Niet echt games, maar meer platformen...

3: Wii

Geen enkele noemenswaardige games voor mij uitgekomen...schandalig!
New Super Mario Bros Wii al gespeeld?
 
1. Bayonetta - Deze generatie ben ik nog niet zo verslaafd geweest aan een game, en ik ben er toch ook best wel goed in. Ben bijna door Infinite Climax mode heen, en dan heb ik alle trophies. Dat zijn 4 playthroughs en ca. 50 uur, sinds November.

2. Uncharted 2 - De single player vond ik een rollercoaster als RE4. Het bleef op een constant niveau. De personages en VA zijn ook top. De multiplayer was veel beter dan ik had gedacht, maar ik speel het niet meer. De co-op doe ik nog wel met regelmaat. Gewoon dubbel en dwars zijn geld waard, deze game.

3. Tekken 6 - Return of the king. Dit is absoluut de meest underrated game van 2009. Ik vind het met afstand de beste Tekken, de fighter van dit jaar, en van deze generatie. SFIV? no way. Online is sinds de patch lag-vrij en bovendien opgezet met blind picks e.a., de gameplay is met TE stick gewoon godlike. Ik ging soms echt terug naar de Tekken 3 arcade dagen. Scenario mode vond ik draaglijk, maar FUCK IT om de game hier op neer te halen. Het is Tekken; en wel met zo'n 40 chars en een Vs mode. What else is needed?

Er zijn wel wat foutjes, zoals geen command practice en geen optie om de HUD te verhogen.

Honorable mentions:

Batman Arkham Asylum - Tot Uncharted 2 vond ik dit de leukste single player action game van het jaar. Maar er zijn simpelweg toch nog betere games uitgekomen.

Blaz Blue - schopte voor mij SFIV finaal in stukken. Fact is, SFIV begon me steeds meer te irriteren. De sloppy online setup en play, het focus systeem, de turtle-vriendelijkheid... ik hoop dat SSFIV een guard meter krijgt, anders koop ik hem niet. Blaz Blue fixed dit allemaal (+ een goed geschreven story mode) en is écht vernieuwend. in BB kun je bepaalde moves wel spammen, maar van deze game kan ik het hebben.
 
In een blog op Myspace had ik de volgende top 3 gepost...

01. SFIV
02. Fifa 10
03. MW2

Maar toen had ik MW2 nog niet zo heel lang zitten spelen -____-.
 
Ik kom helemaal niet ver tbh.

Enige game die ik dit jaar in 1 zucht heb uitgespeeld is Uncharted 2. Vond deel 1 al de bom en 2 was meer van hetzelfde maar dan beter en leuker.

Grootste teleurstelling is toch wel MW2. Overhyped, iedere n00b kan het spelen en lijkt teveel op MW1. Niet aan mij besteed deze game helaas. Ik vind, en ik had gedacht dat ik dit nooit zou zeggen, maar world at war gewoon beter...

Al met al voor de huidige generatie voor mij een boring jaar. Heb daardoor wel lekker meer tijd in de retro en arcade shite kunnen steken.
Ik ga nog maar ff een blu ray in mijn ps3 knallen ;)
 
Ik ben absoluut geen new generation gamert op mn Wii na dan. Daarom in de lijst ook (bijna) geen nwe titels maar vooral oudere meuk sorry. Ga volgend jaar toch wel een new ps 3 aanschaffen wrschnlk...

1. RB FF 2
2. LB 2
3. Zelda Twilight Princess

SFIV; tijdje XBOX geleend met SVIV, GTA en Resi 5. Leuk maar niet voor langer dan half uurtje. Verder draag ik ook Muramasa nog steeds een warm hart toe. Tis veel van hetzelfde maar op een of andere manier wel addictive. Daanaast Metroid Trilogy ook oud zeer maar ook erg verslavend....

Op naar 2010, ik ben benieuwd......
 
Back
Top