What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

STNGC (98,7% klaar!)

sombetzki

Bullet Dodger
Joined
Feb 26, 2010
Messages
1,566
Reaction score
1
Location
Siddeburen, The Netherlands
stngc_zpsff82871b.jpg

Na bijna een half jaar planning en geouwehoer is het nu eindelijk zover... Het STNGC staat op locatie!

Kon met een mazzeltje 2 kantoorunits krijgen en die zijn afgelopen week bezorgd. Was een drama om ze op plek te krijgen, de foto´s spreken voor zich;

STNGC-01_zps9516dbfd.jpg
STNGC-02_zps45fab8a6.jpg
STNGC-03_zps3292d109.jpg
STNGC-06_zps53c07daa.jpg
STNGC-08_zpsc84ead03.jpg
Bovenste foto laat duidelijk het STN gedeelte zien. Rechts zal gevuld worden met cabs, links komt een bureau om reparaties aan te verrichten en pc voor internet.

STNGC-09_zps61d6e2b2.jpg
De oprit naar het STNGC :mrgreen:
STNGC-04_zps80962654.jpg
STNGC-05_zps2f528303.jpg
STNGC-07_zps53c012c4.jpg
STNGC-10_zps941057b9.jpg
En ze staan elkaar en mijn grasveld is mooi naar de tering geholpen :shock:


Kort verhaal erachter;
Aangezien het huis te klein werd voor mijn hobby en mijn vriendin's webshop hebben we dit neer laten zetten.
Idee is om 50% te gebruiken voor webshop en 50% voor arcade.

Komt er op neer dat we ruimte gaan bieden aan een stuk of wat candy's en als er nog meer plek is ook woody's. Voordeel van deze units is dat ik de overige leden van STN niet meer in huis hoef te hebben, maar op een afgelegen plek achterin de tuin kan stoppen :mrgreen:

Moet nog een hoop gebeuren voor de deuren worden geopend:
- stroom aanleggen
- water aanleggen
- hout vervangen waar nodig
- extra muur plaatsen om de boel te scheiden van elkaar
- likje verf aanbrengen (binnenkant is nu geel!)
- etc, etc

De eerste cab staat iig al op plek :D

9DF72B18-69A9-477B-A830-984C802AF8B2_zpsdujsz5rq.jpg

To be continued!
 
Zo dan,wat een operatie zeg zo'n keet..

Lachen zeg, zoiets is instant gezellig altijd!

Als het gereed is moeten we zeker eens die kant op komen!
 
Holy crap, wat een werk is dat geweest! Wat een bizar grote tuin trouwens :)

Dat wordt genieten als het allemaal af is, mannen! Hoeveel ruimte heb je straks om cabs neer te zetten? Die units staan achter elkaar, zie ik?

Tof hoor!
 
Mooi hoor, nu hebben jullie lekker een eigen gamehol! :D Leuke foto's, jullie moeten af en toe met samengeknepen billehn hebben staan toekijken, of niet?

Komen er trouwens alleen maar SHMUP's in te staan?
 
Super man, echt helemaal te gek dit! Als zoiets kan moet je het gewoon doen! Succes en veel plezier ermee jongens :D
 
Moet er niet iets van een fundering onder ivm wegzakken
 
Beatmaster-P":2c4b2myf said:
Zo dan,wat een operatie zeg zo'n keet..

Lachen zeg, zoiets is instant gezellig altijd!

Als het gereed is moeten we zeker eens die kant op komen!

Jullie zijn van harte welkom als de boel klaar is!

Cageman":2c4b2myf said:
Holy crap, wat een werk is dat geweest! Wat een bizar grote tuin trouwens :)

Dat wordt genieten als het allemaal af is, mannen! Hoeveel ruimte heb je straks om cabs neer te zetten? Die units staan achter elkaar, zie ik?

Tof hoor!

Mwah, tuin valt mee hoor :mrgreen: Hier ff fototje om indruk te wekken hoe groot en waar het STNGC staat
stngc-tuin_zps0395e423.jpg

Ruimte voor cabs is 2,5 x 6, zal een rij met plus minus 5 candy's worden denk ik. Nog ma ff kijken hoe en wat.S
Staan idd achter elkaar ja.

ckong":2c4b2myf said:
Mooi hoor, nu hebben jullie lekker een eigen gamehol! :D Leuke foto's, jullie moeten af en toe met samengeknepen billehn hebben staan toekijken, of niet?

Komen er trouwens alleen maar SHMUP's in te staan?

Het was doodeng. Van ons team waren Asure en ik aanwezig, maar ik moest er af en toe bij weg lopen omdat ik bang was dat de boel zou vallen. En nee, niet alleen shmups. Ik ben naast shmups liefhebber ook groot fan van puzzle en platform games, Asure ook van classic sega spul (shinobi, shadowdancer) en beat em ups, Marco ook van racers zoals bekend en Lorre001.. tsja, Lorre speelt alleen maar Raiden en Futari.

Sphere":2c4b2myf said:
Super man, echt helemaal te gek dit! Als zoiets kan moet je het gewoon doen! Succes en veel plezier ermee jongens :D

Thanks! Gaat zeker goed komen!

appiehein":2c4b2myf said:
Moet er niet iets van een fundering onder ivm wegzakken

Hier is rekening mee gehouden. Heb het terrein eerst afgegraven en vervolgens met grindtegels stapels gemaakt verdeeld over alle zijden. Deze zijn mbv laser allemaal op exact dezelfde hoogte gezet en verdelen het gewicht.
Dit heb ik gedaan met hulp van mijn schoonvader die al meer dan 40 jaar in het grondverzet zit, dus ik heb wel vertrouwen in zijn kunde zeg maar 😉 Daarbij is het in Siddeburen een keiharde zandbodem wat hier onder ligt, geen klei of ingepolderd gebied, dus dit zakt niet zomaar weg verwacht ik
 
Geweldig dit. Als je de ruimte hebt, gewoon regelen en ervoor gaan. Goed bezig kerel
 
Kleine toevoeging:
We hebben tot op heden twee mooie candy's kunnen bemachtigen:
- Een Naomi universal (welke momenteel bij mij staat in de garage)
- Een rode aero city (welke momenteel gestored staat bij Asure alias steert)

Op termijn komen daar natuurlijk uitbreidingen bij; een universele jvs racer ,woody's en persoonlijk zou ik een shootercab erg leuk vinden om de Lindbergh games te spelen (hotd4, Rambo, ghost Squad, too spicy).

We moeten klein beginnen. Shmups zullen sowieso vertegenwoordigd zijn, dikke kans dat cave oververtegenwoordigd zullen zijn. Nadruk ligt op samen arcadespellen spelen en gezelligheid.
 
zeer tof initiatief heren 8)

ik ben stikjaloers op mensen die geen trappen op hoeven met hun speeltjes :mrgreen:
 
Damn! Kicken Anton! Het ziet er vooralsnog ietwat klein uit (op foto), maar ik gok het erop dat het groot genoeg is voor het spul en klandizie dat je daar over de vloer wil krijgen. Maar wat een onderneming zeg! Wel een heel leuk initiatief! Doet me eigenlijk wensen dat er hier in het zuiden ook zoiets is (of komt: STZGC?).

Enneh... fucking jaloers op die tuin! 10+ keer beter dan die postzegel waar op ik mijn plantjes kwijt moet.

Hartstikke gaaf en blijf ons vooral (ook met foto's) op de hoogte houden! Het begin is er in ieder geval :D .

Mark -~-
 
He he eindelijk af...heeft even geduurd. Ik zal wel eens een keertje langskomen als het af is...shmup heaven!
 
Wat is er mooier dan een arcade in je achtertuin :) echt vet!
 
Zeer gaaf zo'n portable game ruimte!
En ook lekker rustige omgeving, naar harte lust het volume hoog zetten :mrgreen:
 
Er kunnen niet genoeg van dit soort initiatieven worden gestart! Heerlijk om zo met je hobby bezig te zijn en zeker een heel goed begin. Ik ben mijn avontuur ook ooit met de Beatmeister begonnen in een garagebox van 3 x 5 geloof ik. Daarna van de ene naar de andere plek en zie wat het nu is, dus dat gaat wel goedkomen daar :D
Succes mannen en als jullie wat hulp nodig hebben zeg je het maar!
 
Marcosan30":3v6bjvnd said:
Kleine toevoeging:
We hebben tot op heden twee mooie candy's kunnen bemachtigen:
- Een Naomi universal (welke momenteel bij mij staat in de garage)
- Een rode aero city (welke momenteel gestored staat bij Asure alias steert)

Op termijn komen daar natuurlijk uitbreidingen bij; een universele jvs racer ,woody's en persoonlijk zou ik een shootercab erg leuk vinden om de Lindbergh games te spelen (hotd4, Rambo, ghost Squad, too spicy).

We moeten klein beginnen. Shmups zullen sowieso vertegenwoordigd zijn, dikke kans dat cave oververtegenwoordigd zullen zijn. Nadruk ligt op samen arcadespellen spelen en gezelligheid.

Mooi gesproken Marco. Denk alleen dat je de ruimte een beetje te groot inschat. Mark zei het al, het lijkt niet heel groot en dat is het ook niet.

Cabs die we nu idd hebben zijn;
- Naomi Universal
- Jaomi Universal
- Aero City
- Astro City
- Ambo Universal

Voeg daar een universele JVS racer aan toe en er blijft weinig ruimte over vrees ik... Ik zal deze week ff een plattegrond uitwerken, kunnen we kijken wat er mogelijk is qua indeling.

Verder heel tof om het mede enthousiasme van iedereen te lezen! :D
En nog een voordeel van een grote tuin... Vreugdevuren met bier! :mrgreen:

223DD552-9AB8-415F-9D46-53FB2ED5B4CF_zps3tfg3f3k.jpg

Ik reken dan ook op mooie arcade avondjes met bbq, vuur en bier! :D
 
Back
Top