What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Raspberry PI

ik heb 'm vandaag binnen gekregen en ondanks mijn non-existent kennis van Linux heb ik nu Mame draaien. Track-n-Field draait nu als een zonnetje, inclusief audio.
Volgende stap is om de pinout naar de controls te checken en buttons aan te sluiten op de RaspberryPi.
 
Tnx! Ben ondertussen ook benieuwd tot hoe zwaar de PI belast kan worden qua 2D game. Kof99?

*Edit* Ik kom net een article tegen van de maker van m'n Mame-build over de Neo-Geo op de Pi: "Last week I started messing with Gngeo, an open source Neo Geo emulator. I have gotten it compiled and running. King of Fighters 98 is running at 60fps. It looks lovely. The configuration was kind of a pain, but I think I have everything working right. So without further ado, below is the guide for installing and running Gngeo on the Raspberry Pi!"

"So far I have played King of Fighters 98, Metal Slug X, and Samurai Shodown 2 at full speed with no issues"
:)

http://blog.sheasilverman.com/2012/06/n ... pberry-pi/
 
Hoi sorry dat de review op zich heeft laten wachten. Ik heb er een beetje meegespeeld en momenteel xbmc op gezet! supervet voor diegene die het nog niet kennen! beste media center wat er is.

Ik heb momenteel de rasberry aangesloten dmv usb aansluiting op mn tv dus als tv aangaat gaat de rasberry ook aan. Ik zit te denken om mijn rasberry op de usb dongle aansluiting van mijn ziggo modem te doen (dan staat de rasberry altijd aan niet onnodig een extra stekker!)

Verder leuke aan een rasberry is dat hij CEC ondersteund en daarmee mogelijk wordt de rasberry/xbmc te besturen met de afstandbediening van de tv (als deze CEC ondersteund) ik ga binnekort een SD kaart kopen en kijken of ik arcade games mee kan spelen (ik heb nog een hori arcade stick waarvan de usb kabel kapot is dus die ga ik als eerst fixen) als er interesse is naar de XMBC configuratie wil ik nog wat meer over uitweiden.)
 
Goed om te horen dat ie jou ook bevalt.
Ik heb er qua software al redelijk wat mee gedaan en 2 emulator setups draaiende gehad.
Het probleem dat ik nu heb en wat de voortgang behoorlijk vertraagd is het aansluiten van buttons en stick op de RPi. D'r zijn hobbyisten die een Ipac ertussen gooien en dat is begrijpelijk gemakkelijk. Wat ik daarentegen wil doen is de stick/buttons direct op de GPIO pins aansluiten. Het is mogelijk om dat te doen maar heeft als nadeel dat de pinnen ongebufferd direct in contact staan met de CPU. D'r moeten dus een bordje gemaakt worden met condensators etc.
 
ook handig te vermelden...
http://www.sossolutions.nl/category.php?id_category=71
daar heb ik hem besteld.... verder heb je ook pakketjes (voeding hdmi sd kaart en zelfs mogelijkheid om bij bestelling aan te geven of je een OS of eventueel XBMC voorgeinstalleerd)

met betrekking tot keys en dergelijk is het niet een idee om USB aansluiting van chtullu of een hori arcade stick?
 
P-Nut":225a9urv said:
ook handig te vermelden...
http://www.sossolutions.nl/category.php?id_category=71
daar heb ik hem besteld.... verder heb je ook pakketjes (voeding hdmi sd kaart en zelfs mogelijkheid om bij bestelling aan te geven of je een OS of eventueel XBMC voorgeinstalleerd)

met betrekking tot keys en dergelijk is het niet een idee om USB aansluiting van chtullu of een hori arcade stick?
Een Chtulhu of Ipac is natuurlijk 'the easy way out' en voor eigen gebruik een leuke oplossing maar ik ontwikkel de stick met RPi voor commerciële doeleinden en dan is iedere onnodige PCB weer extra €€.
 
Mijn PM nog gelezen, Jinxz?

Ik zal zelf ook wel ff een Raspberry PI bestellen zodat ik er mee kan klooien :-)
 
Ik heb de mijne net bestelt, met plastic housing.
Lekker klooien met weer een nieuw speeltje.
 
Cageman":ptl84s2j said:
Mijn PM nog gelezen, Jinxz?

Ik zal zelf ook wel ff een Raspberry PI bestellen zodat ik er mee kan klooien :-)

Ja goeie shit. Na het zien van je skills met de sgea model 2 pcb ben ik erg benieuwd wat voor een oplossing je kunt verzinnen voor de connectie naar de buttons/stick. Ik kan niet wachten om de 'arcade in stick' te gaan maken. Heb al Neutrik USB en HDMI passthroughs binnen gekregen om het aansluiten nog makkelijker te maken.
Het zou helemaal ziek zijn als we de besproken LED/OLED in kunnen bouwen om pics te laten zien van de gespeelde games ;) AIS deluxe
 
Yup die is gemaakt door Jeroen Domburg uit Twente. Daar haalde ik het idee vandaan met die Oled voor de game selectie. Jammer dat die plexi cab niet echt een leuke manier is om te gamen.
 
Toen ze uiteindelijk op voorraad waren heeft het maar 1 dag geduurd. Het is wel zo dat de voorraad constant op is dus als ik jou was zou ik ff bellen om te checken.
 
Back
Top