Ik hou me hier liever buiten maar als ik dit lees rijst er wel een andere vraag die naar mijn idee wel gerelateerd is aan deze topic, nml;
Stel je hebt 2 consoles, console A en console B, beide zelfde doelgroep en bijpassend "imago" (naar mijn weten is dat dus ook zo met ps2 en x-box).
Dat zegt eigelijk nog niks over de consoles, wat een console "maakt of breekt" zijn de games.
Mijn vraag dan ook wat kan sony of microsoft doen om publishers aan te trekken..?
Speciale vereisten buiten beschouwing gelaten, daarmee bedoel ik games die gebruik maken van eyetoy of oid.
Meer dan 90% van de games zouden theoretisch op beide consoles uitgebracht kunnen worden.
Hoe bepalen publishers de console waarop ze de game uit willen brengen..?
Sam zal naar alle waarschijnlijkheid de ps3 verkiezen boven de 360 omdat de verwachting van Sam is dat op de PS3 de games uitkomen die hem het meest trekken (als ik het mis heb sam moet je het zeggen, ik spreek niet namens jou maar dit is wat ik denk).
Uitspraken over design etc is niet van (wezelijk) belang, saturn is ook oerlelijk maar dat maakt het geen kut console, evenals imago, als gameliefhebber prik je daar doorheen en weet je kwaliteit van crap te onderscheiden.
Mij lijkt de kern van dit alles; wat zou microsoft anders/beter moeten doen om wel aantrekkelijk te worden..?
Zelf heb ik ook geen x-box vanwege het feit dat er weinig van mijn gading tussen zit, als je vrijwel alleen 2d shumps/beat m ups en rpg's speelt ben je snel klaar met de x-box.
Wil niet zeggen dat ik dat een kut console vindt, grapics zijn goed en er zijn wel degelijk sterke titels op uitgebracht.
Zo zijn er veel meer plus punten op te noemen.
Hopelijk zit ik er niet al te ver naast, mocht dat wel zo zijn hoor ik dat graag.
Pin me er iig biet op vast, ik beweer niks; zeg allleen wat ik denk.
wow lange post :shock:
Stel je hebt 2 consoles, console A en console B, beide zelfde doelgroep en bijpassend "imago" (naar mijn weten is dat dus ook zo met ps2 en x-box).
Dat zegt eigelijk nog niks over de consoles, wat een console "maakt of breekt" zijn de games.
Mijn vraag dan ook wat kan sony of microsoft doen om publishers aan te trekken..?
Speciale vereisten buiten beschouwing gelaten, daarmee bedoel ik games die gebruik maken van eyetoy of oid.
Meer dan 90% van de games zouden theoretisch op beide consoles uitgebracht kunnen worden.
Hoe bepalen publishers de console waarop ze de game uit willen brengen..?
Sam zal naar alle waarschijnlijkheid de ps3 verkiezen boven de 360 omdat de verwachting van Sam is dat op de PS3 de games uitkomen die hem het meest trekken (als ik het mis heb sam moet je het zeggen, ik spreek niet namens jou maar dit is wat ik denk).
Uitspraken over design etc is niet van (wezelijk) belang, saturn is ook oerlelijk maar dat maakt het geen kut console, evenals imago, als gameliefhebber prik je daar doorheen en weet je kwaliteit van crap te onderscheiden.
Mij lijkt de kern van dit alles; wat zou microsoft anders/beter moeten doen om wel aantrekkelijk te worden..?
Zelf heb ik ook geen x-box vanwege het feit dat er weinig van mijn gading tussen zit, als je vrijwel alleen 2d shumps/beat m ups en rpg's speelt ben je snel klaar met de x-box.
Wil niet zeggen dat ik dat een kut console vindt, grapics zijn goed en er zijn wel degelijk sterke titels op uitgebracht.
Zo zijn er veel meer plus punten op te noemen.
Hopelijk zit ik er niet al te ver naast, mocht dat wel zo zijn hoor ik dat graag.
Pin me er iig biet op vast, ik beweer niks; zeg allleen wat ik denk.
wow lange post :shock: