What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Project : Rift Racer

Zo'n stuurtje + adapter wil ik ook wel. Zoals men misschien weet staat er nog altijd een generieke racer in het NGC die nu op een stuur + padhack wacht :-)
 
Psykick":1t56qomw said:
Nice shit man! Is mss wat voor mijn T500. Dan bouw ik die hele T500 wel in een cab hehe

Hoe is eigenlijk de FFB van de T500 t.o.v. de Sega cabs? Ik zag in een filmpje dat er een 65watt electro motor in zit (sega gebruikt 60watt). Is ie dan nog iets sterker dan de daytona usa cab?


Cageman":1t56qomw said:
Zo'n stuurtje + adapter wil ik ook wel. Zoals men misschien weet staat er nog altijd een generieke racer in het NGC die nu op een stuur + padhack wacht :-)

Het stuurtje is besteld en wss morgen binnen. Ik ben benieuwd hoe "makkelijk" ie te plaatsen is. Zal wel ff tegenvallen maar zodra de adapter te maken is moet het een fluitje van een cent zijn.
 
De feedback is helemaal te gek eigenlijk. Ook zeer subtiel tot echt power.

Niet voor niets kost hij wel een knaakje!

Enige mindere is compatbiliteit. Ik wil nog wel een leuk projectje malen van een kale racer die ik achter heb met een PS3 en Gran Turismo of iets. Wel Kikke om hem dan mss ook te wrappen.
 
Psykick":2s0fx6a6 said:
De feedback is helemaal te gek eigenlijk. Ook zeer subtiel tot echt power.

Niet voor niets kost hij wel een knaakje!

Enige mindere is compatbiliteit. Ik wil nog wel een leuk projectje malen van een kale racer die ik achter heb met een PS3 en Gran Turismo of iets. Wel Kikke om hem dan mss ook te wrappen.

Goed om te horen dat er enigszins een alternatief is voor de FFB van de Model 2 cabs. Ik zal MP in de gaten houden voor een t500 voor een bodemprijsje ;)

Gisteren is het stuurtje binnen gekomen. Vandaag kwamen de knoppen incl. de start button binnen.
Het stuurtje voelt echt zwaar en degelijk aan. Het zal een behoorlijke opgaaf worden om een adapter te maken maar er zijn al redelijk wat aanbieders van after-market spul voor de T500rs dus het zal wel lukken.

Hier een fototje van de goodies:
IMG_0141b.jpg
 
Een struikelblok waar ik erg tegenop keek is de ophanging van het scherm.
De monitor is met z'n 27 inch te groot om achter de bezel te hangen. Dat zou als gevolg hebben dat er grote stukken uit de bezel gehaald moeten worden om het volledige scherm te zien. Daarnaast zou ik de speakers van de cab aan de zijkant van het scherm wss moeten weg laten.
D'r moest dus een reproduceerbare en solide ophanging in worden gezet die het gewicht van de 27" kan dragen.

In de cab zitten 4 schroefpunten die wss initieel het CRT droegen. Blijkbaar is de afstand in hoogte en breedte tussen de schroeven exact gelijk.
Hier is dus mijn oplossing, op basis van de CRT ophanging.
25mm x 3mm dikke metalen latten die ik op maat heb gezaagd, uitgeboord en in het midden het verbonden met elkaar:
monitor1.jpg


monitor2.jpg


monitor3.jpg


monitor4.jpg


Aangezien er 4 hoeken van 90 graden ontstaan is het dus ook mogelijk om de 100mm Vesa standaard te gebruiken die achterop vrijwel iedere monitor zit.
Als het een beetje mee zit hang ik morgen het scherm erin.
 
Ik ben gisteren de helse karwij begonnen om een technische tekening te maken voor het watersnijden van de adapter tussen de stuur-as van de cab en het Ferrari stuur. De tekening is klaar en verstuurd naar een aantal watersnijders voor een offerte.


Vandaag de ontbrekende spullen gekocht om het scherm te kunnen monteren.
Zoals gezegd moet het scherm iets naar voren komen aangezien het voor de originele bezel moet hangen. Het resultaat is een scherm met vrijwel geen enkele speling. Het zit muur en muur vast.
Hier het resultaat:
monitor_klaar2.jpg


monitor_klaar3.jpg


monitor_klaar1.jpg


De volgende stap is om een technische tekening te maken voor het CNC'n van een vlakke bezel die weer voor het scherm komt te hangen. Uiteraard met gaten voor de speakers etc.
 
Vandaag het prototype van de stuur conversie plaat besteld. Het wordt water gesneden uit 4mm RVS.
Ik had de prototype-tekening ondertussen al met m'n snijplotter uit vinyl gesneden om te kijken of het past en het lijkt 1:1 te passen.

Verder nog niet erg veel tijd gehad om de fine-tuning van de FFB-PCB te doen. De waardes staan standaard maar aangezien de koppeling en motor ook lopen tijdens de neutrale stand moet er nog even getuned worden. Tnx Arjan voor de tip.
@ Cageman, weet jij de punten op de Logitech PCB waar de pedalen van de cab op aangesloten moeten worden? Initieel waren ze gekoppeld aan de RJ11.
 
03.15uur op de teller en ben net klaar met het plexi te tekenen voor de cab :)
Custom plexi komt er op de plek boven de originele view buttons (links van het stuur) en waar het 100yen logo stond (rechts van het stuur).
Links komt dan o.a. de startknop en wss de USB en HDMI neutriks voor de oculus rift aansluiting, rechts komen de chopper-schakelaars.
Ook gelijk de bezel rondom het scherm getekend om te laten CNC'n.

Ben echt benieuwd.


Stiekum haat ik het om na het maken van de tekening compleet buiten het productieprocess te staan. Het liefst kijk ik over de schouder van die guys mee :)
 
Zeker weten. Vet spul. Gewoon in een bouwmarkt te krijgen.
ook wel mooi als je een gare Naomi Cab koopt.
 
Back
Top