What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Project : Rift Racer

Jinxz

Pattern Reader
Joined
Jun 6, 2010
Messages
2,387
Reaction score
0
Location
Netherlands
Zoals sommige Nozomers weten ben ik begonnen met het bouwen van een race simulator die als basis een Oculus Rift zal gaan gebruiken. In het gehele project zal ik foto's en updates posten.

Basis :
- Scud Race sit down cab minus scherm en game
- Model 2 Dash
- Cageman's PCB tbv dash
- Carbon fiber car-wrapping op stoel en zijkappen

Games:
- Project Cars
- Assetto Corsa
- Grid 2
- arcady race games

Scherm:
- Asus HG278HE 144mhz 2ms scherm
+ Oculus Rift

PC :
- Intel Haswell 4670K oc 4,3Ghz
- ATI 5850 2GB
- 8GB DDR3
- SSD storage


D'r is al een boel gebeurd dus ik zal zsm een update doen van wat er tot nu toe is gedaan.

Hier is een Mockup van hoe hij uiteindelijk gaat worden. Photoshop FTW:
mockup_cab3.jpg

Mochten er ideeen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag.
 
Hier wat ingame shots van Project Cars terwijl het nog in Pre-Alpha is:

Project Cars in Oculus Rift :
pcarsscreen.jpg


Random screenies:
8EulTg1h.jpg


6DGrKv7h.jpg


ugDYBVOh.jpg


P52lOfUh.jpg


SBXK0Klh.jpg
 
Heel gaaf Chris, ik ben heel benieuwd!

Maar zoals Seba zegt werd ik er dus kotsmisselijk van! Hopen dat het een kwestie van wennen is!
 
Het scherm is deels voor mensen die mee willen kijken maar vooral voor het reguliere gebruikt. Moet er niet aan denken om een arcade te bouwen en enkel een Rift erin te hebben.
Dat meebewegen en misselijk worden lijkt in eerste instantie wennen maar ik kan me indenken dat wanneer je in een autostoel zit met pedalen en een stuur in de hand dat je 'r een stuk sneller aan went.
 
Haha een pc zonder scherm en alleen een Rift... zou het besturingsysteem ook in 360 graden 3D te bekijken zijn? :D
 
Klinkt echt super vet! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Die mockup is echt best vet! Ben benieuwd!
 
Vandaag 5 samples carbon fiber car-wrap besteld. Ben benieuwd hoe ze in real life zijn.
 
Zojuist kwamen de 6 samples die ik had besteld binnen. Echt gruwelijk mooi spul. Die zilver/chroom (5e sample) is bizar mooi. Maar ik denk dat het de 1e of laatste in de rij gaat worden.
De metalen delen van de cab zijn mat zwart gespoten dus lijkt het me 't mooist om ook een (redelijk) matte carbon fiber wrap te gebruiken.

IMG_9992b.jpg


IMG_9996b.jpg




Hier de 2 Neutrik modules die in het dashboard gaan worden gebouwd om de Oculus op aan te sluiten. 1x HDMI en 1x USB:
IMG_9999b.jpg
 
beau":2d1j80t5 said:
ziet er vet uit chris!!

Thanks!

Heb vandaag het onderste deel van de cab eindelijk kaal geschuurd en deels in de grondverf staan. Morgen de rest ervan grondverven en zondag eindelijk in z'n eerste verflaag zetten.
Lesson learned : alle metalen delen zandstralen i.p.v. schuren ;) Scheelt bakken met tijd en komt beter in hoeken en kieren.

Foto's komen zsm.
 
Het is echt een heel mooi project! Good luck!

Jinxz":eqm3dglp said:
Mochten er ideeen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Wat denk je van het idee om de stoel te vervangen door een echte carbon Sparco seat?
Zo ga je wel meer richting simulator maar in dit project vind ik het zeker kunnen.
 
flay":35g9t6a8 said:
Het is echt een heel mooi project! Good luck!

Wat denk je van het idee om de stoel te vervangen door een echte carbon Sparco seat?
Zo ga je wel meer richting simulator maar in dit project vind ik het zeker kunnen.

Thanks!

De stoel is het voornaamste punt waar ik over twijfel.
De originele (model 3) stoel heeft een boel voordelen:
- originele look
- ingebouwde speakers
- mooie grote rug voor het toepassen van carbon fiber wrap
- geen gedoe met beugels etc. om het passend te krijgen.

Bij het kiezen van een ander model stoel lijkt het me ook gaaf om een stoel te vinden met elektronische verstel-mogelijkheid. Die vervolgens subtiel inbouwen in het dashboard. Hoe gaaf is het om geheugenstanden te hebben die per gamer de juiste positie instelt ;)
Ik heb al een tijd gezocht naar alternatieven en kwam vooral bij Porsche stoelen uit voor veel $$$ ;)

De Sparco stoelen zien er bruut uit en zijn best betaalbaar. Ik zal er eens goed naar kijken.
Het grootste gemis blijven de speakers.
 
Heb vandaag het onderste deel van de cab eindelijk kaal geschuurd en deels in de grondverf staan. Morgen de rest ervan grondverven en zondag eindelijk in z'n eerste verflaag zetten.
Lesson learned : alle metalen delen zandstralen i.p.v. schuren ;) Scheelt bakken met tijd en komt beter in hoeken en kieren.

Foto's komen zsm.[/quote]

zandstralen is veel beter dan schuren gaat sneller en het metaal wordt weer mooi egaal geen oneffenheden.
en de grondverf hecht ook beter.
 
beau":bvujz7g4 said:
zandstralen is veel beter dan schuren gaat sneller en het metaal wordt weer mooi egaal geen oneffenheden.
en de grondverf hecht ook beter.

Goeie punten om de keuze nog duidelijker te maken voor toekomstige rifts ;)

Gyruss":bvujz7g4 said:
Erg cool project! 8)

Thanks!


Vandaag de definitieve keuze voor vinyl gemaakt en (teveel ;) ) besteld. Het is uiteindelijk de 1e in de rij geworden. Zodra ik de rollen uitrolde was het duidelijk. Kan niet wachten om het toe te passen.
 
Omdat ik nog niet eerder vinyl ge-wrapped had ben ik vandaag ff met een sample aan de gang gegaan. Om gelijk maar het scherpe hoeken etc. ervaring te krijgen en maar een relatief smal stuk heb liggen koos ik een Logitech MX518 muis om te wrappen.
Zolang je minimaal een fohn (hittepistool is beter) hebt liggen om het vinyl zacht te maken kun je de gekste hoeken strak krijgen. Hier het resultaat met het zilver/chroom vinyl:
IMG_0021b.jpg


IMG_0022b.jpg


IMG_0023b.jpg


Het is zo relatief makkelijk om gekke hoeken en kieren strak te krijgen dat ik misschien het hele dashboard ga wrappen. Het kan achteraf probleemloos worden verwijderd, beschermd tegen krassen etc op het originele dash en is sterk als een motherfocker. Ik ben bang dat wanneer ik het niet doe dat het dashboard teveel eruit springt tegenover de matte verf en matte carbon fiber.
Gelukkig is er teveel vinyl besteld dus het is een poging waard.
 
Back
Top