What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PlayStation 3 - Europese launchdetails!

Als ik het goed voor heb, komt er voorlopig geen online update. Althans volgens de peeps van NTSC-UK.
 
Yeuy Sony heeft de Emotion Engine uit de PAL console gehaald. Resultaat: Backwards compatibility is inferieur op PAL consoles.

Sony dacht natuurlijk 'die delay is nog niet genoeg'.

Ik hoop echt dat deze console flopt in Europa. Sony verdient gewoon geen succes na al deze naaistreken op rij.
 
Nou PS2 titels zien er ook op een Japanse niet uit, dus echt veel verschil zal het niet maken. Vrij ernstig inderdaad.
 
Met de laatste update is dit echt niet meer het geval. Is nu helemaal verholpen.
 
Inderdaad de games runnen nu gewoon goed. Maar Europa krijgt er weer 1 bij...

1 kont rape :)
 
Wanneer is die patch uitgekomen dan?

Heb van de week een nieuwe versie erop moeten knallen wat weer uren duurde, maar ps2 games waren nog even kansloos..
 
Dunno heb em al een week of 2. Maar ik die patch wel via de usa server. Weet niet het wat uitmaakt tho.
 
gatver wat is dat Home kansloos man.

Gewoon second life op je ps3: wooo. Als een idioot rondlopen in een nepwereldje en net als in alle MMO's triest praten tegen alles wat wel eens vrouwelijk kon zijn. Tenminste, het lijkt me toch dat het die kant op gaat als ik kijk naar de gemiddelde second life speler (= iemand die in het echte leven gefaald heeft en dus virtueel een 2e kans grijpt, waarom heet die game niet 'second chance'?). Waarom noemen ze Home niet 'Kansloos' :)

Ik heb geen tijd, ik wil direct gamen en niet als een loze debiel rondlopen, en allemaal sukkels in mijn beeld krijgen. Ik ben anti alles wat MMO is, dus vind ik het diep triest dat Sony hier aan meedoet.

your thoughts?
 
Zo kansloos vind ik het eigenlijk niet. MMO is wat de massa aantrekt, de sims ook en achievement's ook. Een logische stap voor sony om het -zoals we gewend zijn- eigen te maken.

Of ik zelf ook ga "rondhangen" in mijn digitale home is nog maar de vraag. Ik speel zelf graag een potje Animal Crossing en met Final Fantasy XI ben ik ook fanatiek bezig geweest, dus ik sluit iig niks uit...
 
Momenteel sta ik er wat neutraal tegenover. Ik wil op het Sony netwerk dezelfde mogelijkheden als op XBL. Ik wil met m'n vrienden kunnen spelen, zien waar ze mee bezig zijn, een game kunnen joinen en al die shit. Die zitten erin denk ik. Alles wat daarrond extra gebeurt laat me momenteel nog koud en ik zit ook nog met heel wat vragen. Zien wat dat allemaal gaat worden...

Het concept van LittleBigPlanet vind ik wel interessant. Als ik het goed begrepen heb kan je met heel eenvoudige tools je eigen level maken en deze uploaden zodat andere 'm kunnen spelen. Al eerder gedaan akkoord, maar een leuke feature.
 
Ik heb een beetje mosterd na de maaltijd gevoel.

Sony loopt een beetje achter de rest aan met dit soort plannen, als je echt marktleider wil blijven zoals met de PS2 zul je vaker zelf als eerste met dit soort plannen komen.
 
Die littlebigplanet lijkt een beetje op zelda: four swords achtig iets. Alleen is dit meer platform puzzle dan adventure puzzle. Lijkt mij erg tof om te doen. Ik hou sowieso van co op games. Moet zeggen dat deze game mij wel er toe aanspoort om een ps3 eerder in huis te halen, maar als ik het dan zo lees...hij komt pas in 2008...

Overigens dat Home gedoe is voor mij niet echt iets. Het is op zich wel een hele goede toevoeging voor clan gebeuren, maar de meeste games hebben zelf een ingame lobby. Maar geheel overbodig is het niet. Leuke toevoeging. Zo beginnen we een tijdperk in het console genre waarbij de sociale aspecten steeds meer via het internet gaan. Nog maar een even en we komen allemaal de deur niet meer uit... :shock:
 
Ken":k1m6pwpd said:
Ik heb een beetje mosterd na de maaltijd gevoel.

Sony loopt een beetje achter de rest aan met dit soort plannen, als je echt marktleider wil blijven zoals met de PS2 zul je vaker zelf als eerste met dit soort plannen komen.
Dat doen ze toch ook? Of hebben Microsoft en Nintendo een eigen variant van Home? Gezeik over dat het gejat zou zijn slaat nergens op.
 
Nou echt een nieuw concept kan ik het niet noemen.
Het is het allemaal net niet met Sony en zeker niet online.

Mijn PS3 staat al aardig wat tijd al weer stof te happen en ook al heb ik wel het vertrouwen dat het goed komt (PS2 duurde immers ook lang voor die op stoom kwam), is het wel weer net niet dus.
 
Blijkbaar heeft de voorstelling van PS3 Home een aantal zere tenen bezorgd, gezien Nintendo niet bepaald blij is met dit nieuwtje.

Een woordvoerder van Nintendo wist te melden dat Nintendo PS3 Home als een 'Mii-too' ziet. Het idee van Nintendo’s Mii’s is praktisch hetzelfde als de avatars van Home, maar dan veel simpeler, zowel grafisch als inhoudelijk.

“Dit is een voorbeeld van Sony’s 'Mii-too' benadering. Maar zoals Mr. Miyamoto zegt, Nintendo heeft de manier van werken zoals Sony nu doet, jaren geleden overwogen en afgewezen.”

Nintendo maakt wel duidelijk dat ze trots blijven op de Mii’s.”Mii’s zijn een cultureel fenomeen geworden op hun eigen manier, ook aantrekkelijk voor mensen die geen traditionale gamers zijn, en het ontwikkelen van een bevolking over heel het Wii-universum is nog maar net begonnen.”
 
Gamefaqs.com poll:

What do you think of the PlayStation 3 Home service?

Vote Accepted
I love it, I can't wait to go Home 7.68%

2610
Looks promising, I'll check it out 16.84%

5724
This could really give the PS3 a Second Life... *snicker* 20.08%

6826
Meh, it doesn't look terribly interesting 23.5%

7988
Wow, is Sony even trying anymore? 31.91%

10849
TOTAL VOTES 33997

Merendeel vind het kennelijk bout.
 
Ach ja, het is tegenwoordig in om anti-Sony te zijn.
 
Dat hebben ze wel een beetje op zichzelf afgeroepen. Next gen zou bij hun beginnen, wereldwijde release, BR essentieel voor gamen... Ze hebben met alles gefaald.
 
Met alles gefaald??? Nou dan heb je nog geen VF5 gezien neem ik aan. Ook VT3 zal ik met veel plezier spelen. Motorstorm is ook nog steeds erg veel fun! En reken maar dat er nog veel dikke titels zullen volgen.
Op de Wii is er echt vet minder aan games dan op de ps3 op dit moment.
Ook op de 360 heb ik geen tientallen games die me boeien. Ik heb er hier slechts 6 staan waar ik er 2 regelmatig van speel, cod2 (3 is leuk maar niet meer dan dat) en Rainbow 6. En die zijn ook alleen maar zo lang houdbaar omdat ik ze met vrienden online speel. Anders hadden ze allang onder het stof gezeten. Neemt niet weg dat de competitie op dit moment erg goed bezig is wat ik alleen maar toe juich. Ik hoop dan ook dat dit tot meer games van hoge kwaliteit zal leiden.
 
Voor VF5 en VT3 koop ik geen console van 600 euro (of 800 met game, sticks, HDMI). VT3 lijkt me beter op de 360 (30 maart) door de online mode, en VF5 komt tzt ook wel uit. Voor dat bedrag, heb ik wel even geduld.

Die dikke titels zullen wel volgen, maar zowiezo niet het eerste jaar. En veel van die dikke titels gaan multiplatform. Met iedere titel die er multiplatform gaat, word de Ps3 een duurdere aankoop.

Ze hebben gefaald in de context, dat deze console niet wereldwijd werd uitgebracht en Sony dus helemaal niet zijn leven in Europa heeft verbeterd. Ze hebben ook gefaald met het overbrengen dat de hoge prijskaart rechtvaardig is. Ze probeerden het in het begin nog door de console een soort elite status ala ipod mee te geven, maar niemand die er in tuint gezien de verkoopcijfers.
 
Back
Top