What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nozomi.nl goes K-1 at Tokyo Dome! (Pics online!)

van telegraaf.nl

Sem Schilt nieuwe K1-koning
AMSTERDAM - Sem Schilt is de vierde Nederlander in de geschiedenis die zich K1-kampioen van de wereld mag noemen. De 32-jarige vechter uit Zuidlaren, bijnaam Hightower, klopte in Tokyo op weg naar de meest prestigieuze titel onder meer titelverdediger Remy Bonjasky op KO.

Voor Schilt is het de eerste K-1-titel. Ernesto Hoost (4x), Peter Aerts (3x) en Remy Bonjasky (2x) waren de Nederlanders die dat kunstje ook al eens flikten. Twee van de drie eerdere Nederlandse kampioenen deden zaterdag ook een gooi naar een nieuwe titels, alleen Hoost ontbrak.

Aerts moest na een slopend - maar wel gewonnen - gevecht tegen de Franse beuker Jerome LeBanner geblesseerd de strijd staken. Bonjasky kwam na een gewonnen partij tegen de reusachtige Koreaan Hong-Mam Choi de even kolossale Schilt tegen in de tweede ronde. De regerend kampioen, die al eens eerder aan het kortste eind trok tegen Schilt, ging nu in de eerste ronde KO.

In de finale had reserve-vechter Glaube Feitosa, hij was in de tweede ronde 'ingestapt' voor Aerts en versloeg daarin de Japanner Musashi, geen schijn van kans tegen de ontketende reus uit Zuidlaren (2,12 meter, 120 kilo schoon aan de haak). De Supersized Semourai, zo wordt hij genoemd op zijn website, liet zijn opponent al in de eerste ronde zoveel sterretjes zien, dat deze het gevecht niet kon voortzetten.

Met de zege van Schilt is het aantal Nederlandse overwinningen in de K-1 World GP Final, zoals het evenement officieel heet, op 10 gekomen. Een respectabel aantal, gezien het feit dat er tot nu 13 finales zijn gehouden.

Er kwam in Tokyo nog een Nederlander in actie: Badr Hari vocht in het voorprogramma van de K-1-finale tegen Stefan Leko, waarvan hij eerder dit jaar nog verloor. In de revanchepartij ging Leko KO.
 
Pics hoe Leko onderuit ging...autsch :oops:
Mijn foto's staan nu op de main page van Nozomi!!

phr0245kv.jpg

phr0255zq.jpg

phr0265ts.jpg

phr0277fz.jpg

phr0292yo.jpg
 
Damn, that must've hurt =P
Heb jij die foto's gemaakt ken(die van leko onderuit)? De foto's op de mainpage zijn zwaar vet, goed gelukt.

Ooit hoop ik het nog bij te wonen, dit ziet er echt geweldig uit.. Maar wanneer zenden ze het nou uit op eurosport? Gisteravond de hele avond Fight Club gekeken en er was alleen de Superleague in Portugal.. =(
 
Nee die foto's van Leko heb ik niet gemaakt. Zo dichtbij de ring kon ik niet komen, maar ik had in het stadion zelf wel een ideale plek voor de entree en de prijsuitreiking.
Toen de finale was afgelopen ben ik naar voren gelopen en heb ik die foto gemaakt van Schilt in de hoek van de ring dat ie z'n handen omhoog houdt. Ik heb 440 foto's gemaakt gisteren, maar ik wilde een hele strenge selectie maken.
 
Ken":3sldq7xt said:
Nee die foto's van Leko heb ik niet gemaakt. Zo dichtbij de ring kon ik niet komen, maar ik had in het stadion zelf wel een ideale plek voor de entree en de prijsuitreiking.
Toen de finale was afgelopen ben ik naar voren gelopen en heb ik die foto gemaakt van Schilt in de hoek van de ring dat ie z'n handen omhoog houdt. Ik heb 440 foto's gemaakt gisteren, maar ik wilde een hele strenge selectie maken.

Heeft Semmy nou gewonnen dan?

Gisteren was trouwens op Eurosport de kwalificatie te zien, zag er erg goed uit. Dat gevecht van die Le Banner was echt dope, die gast uit Trinidad & Tobago ging echt keihard ten onder.
Semmy deed het trouwens daar ook erg goed, die andere kerel uit Brazilie was echt kansloos.
 
Waar en vanaf wanneer kun je die kaarten halen? Dan lijkt het mij gaaf om te gaan, en het is nog dichtbij ook!(15 km van mij vandaan oid) =D
 
Gungrave":75o6zha4 said:
Waar en vanaf wanneer kun je die kaarten halen? Dan lijkt het mij gaaf om te gaan, en het is nog dichtbij ook!(15 km van mij vandaan oid) =D

Weet ik niet, hoopte eigenlijk dat iemand dat hier wist :P
 
General Wong":24u5223u said:
Ken":24u5223u said:
Nee die foto's van Leko heb ik niet gemaakt. Zo dichtbij de ring kon ik niet komen, maar ik had in het stadion zelf wel een ideale plek voor de entree en de prijsuitreiking.
Toen de finale was afgelopen ben ik naar voren gelopen en heb ik die foto gemaakt van Schilt in de hoek van de ring dat ie z'n handen omhoog houdt. Ik heb 440 foto's gemaakt gisteren, maar ik wilde een hele strenge selectie maken.

Heeft Semmy nou gewonnen dan?

Gisteren was trouwens op Eurosport de kwalificatie te zien, zag er erg goed uit. Dat gevecht van die Le Banner was echt dope, die gast uit Trinidad & Tobago ging echt keihard ten onder.
Semmy deed het trouwens daar ook erg goed, die andere kerel uit Brazilie was echt kansloos.

Semmy heeft gewonnen ja, de vierde Nederlander die dit doet =)
Van de 13 keer, 10 keer een Nederlander als winnaar =D
 
Hahaha die knakker blijft gewoon als een natte dweil in de touwen hangen na een volle knie op zijn appel :o But damn die Semmy is fucking big zeg.
 
Musashi weer geholpen door de Japanse arbitrage en weer geen overwinning? :D

Jammer voor Aerts ik had het hem gegund maar wel cool dat schilt heeft gewonnen, beetje noordelijke trots ;)
 
Nou de arbitrage was dan wel internationaal, dat neemt natuurlijk niet weg dat die ook wel weten dat ze de Japanse vechter door moeten laten gaan. Het komt natuurlijk de sport en Musashi zelf niet ten goede. Le Banner, Aerts en Hoost zijn gasten die hier veel populairder zijn dan Musashi. En dan nog de Pride of Japan worden genoemd ook en als een blij kind door de ring springen als je een partij cadeau hebt gekregen.
Vooral de Westerse fans in de zaal hadden een dikke glimlach op het gezicht toen Feitosa een knietje op ze neus plantte.
 
Op 1 december start de verkoop van kaartjes voor de k1 in de Amsterdam Arena op zaterdag 13 mei 2006.

http://www.amsterdamarena.nl/index.php? ... 3-388-5761

Prijzen varieren van 25 tot 85 euro. Ik ga zelf denk ik voor de meest kutte plaatsen, wilde eigenlijk voor de 1-na kutste plaatsen gaan, maar dan zit je gelijk op 50 euro. Dan neem ik liever iemand op mijn kosten mee en heb ik iets minder goed zicht.

-edit- zojuist met maat van me besloten om voor de plaatsen van 60 euro te gaan. Heb er onwijs veel zin in :D
 
Wreed topic, bedankt voor de pics :) altijd leuk om te zien dat Nederlanders zo goed vertegenwoordigd zijn in wat toch wordt gezien als de hardste vechtsport ter wereld (afgezien van dat rare non-regel kooivechten, dat is gewoon bullshit)
 
Mijn indrukken/verslag van de avond staan nu in het Japan Algemeen gedeelte van Nozomi! Spoiler free by the way.
 
Ken, Thanx dude.

Er staat / stond bij je topic NO SPOILER !!

En rara, hoe kan t dat ik nu weet dat Schilt kampeloen is?
(Had ik wel gelijk, zie eerdere post)

Maakt verder niet uit, omdat er een maat was die het alweer verBLAFT had."(Forummember Hyena. Verbannen die gast!! Veel te veel online die gozer!!)
Had ik ook gevraagd het niet te vertellen.
Die zei dat het op NOS journaal geweest was.

Ik zei : "Goh, dan zal er vast wel een Fransman gewonnen hebben, shit for Brains!!

Alle lol van het kijken er al af.

Trouwens, het is wel bizar dat als je iets niet wil weten, je altijd wel HEEL erg je best moet doen om het ook daadwekelijk niet te weten te komen.
Alles ontwijkend, jezelf in quarantaine 😉 zetten!

- zucht -
 
Fok, er waren twee verschillende topics.......mijn fout en apologies

:( :( :(
 
Haha, no worries, was hierin ookal gezegt. Met vechtsporten maakt de uitslag me veel minder uit eigenlijk als ik die van tevoren weet dan bij bijvoorbeeld voetbal. Bij vechten is de weg ernaar toe (techniek enzo) veel belangrijker voor mij.
 
Back
Top