What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

New astro has arrived

Bedankt voor je tip aangaande de verzekering. Will do als de tijd ooit komt. Aan mij zal het iig niet liggen: kep (met mijn broer) 2 EIII's en een Awave besteld.

Nou ja met de New Astro via Nozomi ben ik ook heel erg blij !
Het wordt mijn eerste candy. Ik heb wel een aantal dedicated woodies en ben niet opgegroeid met candy cabs (ben een jaren 80 man, Dragons Lair en Pac man ;-) maar toen ik ze voor het eerst zag: liefde op het eerste gezicht.

En een candy kan in de woonkamer, een houten cab vind ik dan al snel te groot, te donker en de art te druk.

Nogmaals: Grrreat cab ! Congrats !
 
Ik moet zeggen dat ik dedicated woodies ook super vind, als ze in goede staat zijn geeft dat voor Nederlanders toch veel meer het arcade gevoel zoals je dat kent van vroeger. Een candy is echter een stuk geschikter voor in de huiskamer inderdaad, praktische, veel groter scherm en sit-down. Ik wil echter nog wel eens een mooie dedicated killer instinct cab als ik een kamer over heb, evenals een Daytona twinseater.

Succes ermee Pancho!
 
Vooral die dedicated pac-man cab van het forum waar jij me de link van gaf ElPancho, wat zag dat ding er gaaf uit!
En dan te bedenken dat er vele uurtjes werk in heeft gezeten en het resultaat mag er dan ook zeker wezen.
Trouwens zowieso een goed forum en staan vele handige tips etc.
 
Omdat ik wat tijd had, eindelijk eens de speakeromhuizing van de cab gehaald. Wat een takkewerk, 3 kilo tape en moeilijk los te krijgen. Ik weet dat het ding snel scheurt of barst, dus moest mezelf pushen geduld te bewaren. Uiteindelijk dus toch gelukt en de omhuizing flink opgeschuurd, wat ook een klotewerk is trouwens. Ik vind hem nu al 10x beter dan voorheen qua geligheid, en ga het ook niet meer spuiten:

Voor:

DSC02870.jpg

Na:
DSC03369.jpg


Ook maar een nieuwe coinslot besteld bij SegaShed, want die dingen van EXC zien er op zijn zachts gezegd nogal goedkoop en ordinair uit. Nu dus een nieuwe originele, en alle geligheid is weer van de cab af:

DSC03373.jpg
 
Dat ziet er inderdaad in z'n geheel erg netjes uit, Top! Wat een rij MVS games trouwens (Kwijl!)

Heb zelf ook een nagelnieuwe coinslot besteld bij segashed.co.uk en een volledig nieuw panel bij akihabarashop.jp. Dat panel van mij is echt toe aan vernieuwing. Ben er zelf wel over aan het nadenken om de Astro volledig te strippen en zoveel mogelijk wiring te vervangen / vernieuwen. Overspuiten laat ik zeker ook doen want heb best wel veel krassen en dergelijke. De vervanging van de sideart vindt ik zelf wel wat op. Weet niet of overspuiten wel gaat werken voor de plastic delen waar het panel op rust. Maar eerst nog even voor de broodnodige 'funding' zorgen. :)
 
Sideart heeft Psykick toch beschikbaar? Moet geen probleem zijn.

Ik hoef verder echt niks te vervangen, wiring is perfect, weinig krassen etc. Alleen het randje bij het CP is een beetje afgebladderd, maar dat werk ik wel een keer bij. Ik vind het niet storend als de cab er niet uit ziet of hij net uit de fabriek komt rollen, beetje karakter mag wel.
 
Update na komst van de Aero:

Past precies in "de hoek" zoals ik dit deel van de kamer noem. Eindelijk ook maar eens de moeite genomen om de speakeromhuizing van de NAC te spuiten. Met dank aan Marc's tutorial, voor de juiste materialen.

DSC01448.jpg



DSC01450.jpg


En dit is een impressie hoe "de hoek" ligt in de woonkamer:

DSC01451.jpg
 
Ziet er netjes uit Rudie 8)
Ook de nac speakers goed gelukt zie ik, top!
 
Back
Top