What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

New Astro City cabinet zijn binnen!

Ah, dus hij kan ook deels uit elkaar!

Coole foto's!

Hoeveel werk is dat?
 
zo kan het dus ook :P Ziet er mooi uit. Bleef de klep dicht toen die werd dichtgeklapt, of vloog alles er uit?
 
Morgen komen er 5 een cab ophalen (bron: rklok), kunnen we elkaar een beetje helpen met tillen en zo. Oh man, ik geloof dat iedereen zo blij is als een kind.
 
mini meeting! hehe. Idd zo blij als een kind. Kga em wel eerst helemaal schoonmaken ook, daarna NAOMI erin zetten JEAH! :D (en dan eens kijken naar die DC2JAMMA connector) Is iedereen 's ochtends bij Rklok?
 
Ja eindelijk!!! Ik kom net terug van vakantie en dan zie ik dit!!! Geweldig, super bedankt voor het regelen. Nu nog ophalen regelen..
 
Waar komt die voltage dan vandaan?
Bedoel hij staat inmiddels al wat uurtjes uit en de stroom is ervanaf.

Idd even opletten voor de mensen die met de monitor gaan lopen sjorren..

Er blijft gedurende lange tijd een flink voltage op een monitor staan, ook na dat hij al enkele uren van de stroom verwijderd is. De plek die naar mijn weten het gevaarlijkst is: een zuignap met een dikke kabel op de monitor.

Google even op "monitor onladen" om wat meer over dit onderwerp te lezen.
 
sparky":2nyvwmpv said:
Waar komt die voltage dan vandaan?
Bedoel hij staat inmiddels al wat uurtjes uit en de stroom is ervanaf.

Idd even opletten voor de mensen die met de monitor gaan lopen sjorren..

Er blijft gedurende lange tijd een flink voltage op een monitor staan, ook na dat hij al enkele uren van de stroom verwijderd is. De plek die naar mijn weten het gevaarlijkst is: een zuignap met een dikke kabel op de monitor.

Google even op "monitor onladen" om wat meer over dit onderwerp te lezen.

hier twee links over het ontladen van een monitor:

http://www.instantarcade.com/discharge.php
http://www.stickycarpet.com/pinx/md.html

Be careful.
 
Hee, net thuis gekomen en nu al op de site =)
Die Ronnie is een snelle jongen !
Maar Ja, redelijk goed uit elkaar te halen dus. Eigenlijk
alleen een kruisschroevendraaiertje nodig en wat tijd.

Denk dat we in totaal denk iets van 1.5 uur hebben staan
klussen in Ronnies schuurtje (bedankt nog daarvoor !).
En wat kwamen we tot m'n grote verbazing diep in de cab tegen ?
Een mooie marquee holder !

Maar Ronnie weet nu hoe het moet en dan kan ie in een
half uurtje wel uit elkaar liggen.

Klep was overigens net niet dicht, scheelde echt een cm
ofzo, maar dat was alleen vanwege dat VW die binnekant
van de klep een beetje vaag gemaakt heeft.

Beeldscherm is trouwens goed en de cabs zien er echt wel
oke uit, jullie gaan morgen een mooie dag hebben. Ik ga
em nu naar boven tillen, schoonmaken en weer in elkaar
zetten, als het goed is heb ik morgen foto's. Veel plezier !

@ElPacho: Ha ha. Ik zal morgen weer ff een gallerietje
posten voor jullie allemaal =)
 
Leuke fotos allemaal en ben erg blij dat het allemaal naar wens is.
Wel lache die cab helemaal uit elkaar en zo kan het natuurlijk ook 8)
 
pooyan":3qdbk51y said:
sparky":3qdbk51y said:
Waar komt die voltage dan vandaan?
Bedoel hij staat inmiddels al wat uurtjes uit en de stroom is ervanaf.

Idd even opletten voor de mensen die met de monitor gaan lopen sjorren..

Er blijft gedurende lange tijd een flink voltage op een monitor staan, ook na dat hij al enkele uren van de stroom verwijderd is. De plek die naar mijn weten het gevaarlijkst is: een zuignap met een dikke kabel op de monitor.

Google even op "monitor onladen" om wat meer over dit onderwerp te lezen.

hier twee links over het ontladen van een monitor:

http://www.instantarcade.com/discharge.php
http://www.stickycarpet.com/pinx/md.html

Be careful.

Dit is dus eigenlijk niet mijn bedoeling.
Ik wou deze 4 bouten losdraaien.(ook nodig om het scherm te kantelen)
scherm1wb0.jpg

En heb deze stekker losgetrokken:
scherm2mr2.jpg

Nu kun je dus zo het scherm+het hele binnenwerk erzo uit tillen.(je kunt hem vastpakken aan de ijzeren beugel.(waar hij inligt)
Dus ik kom helemaal niet met m'n handen aan de bedrading etc. wat achter het scherm ligt.
Of zie ik nu iets over het hoofd...?
 
Volgens mij is het zoals jij nu bezig bent prima Almighty. Ik heb zelf altijd een Royalvideo gehad, waarin ik op een soortgelijke manier de monitor draaide. Gewoon opletten dan kan er weining gebeuren. Ontladen is vooral nodig als je direct aan de monitor werkzaamheden moet verrichten.
 
sparky":2uxuqy5x said:
Volgens mij is het zoals jij nu bezig bent prima Almighty. Ik heb zelf altijd een Royalvideo gehad, waarin ik op een soortgelijke manier de monitor draaide. Gewoon opletten dan kan er weining gebeuren. Ontladen is vooral nodig als je direct aan de monitor werkzaamheden moet verrichten.
Dat vermoede had ik dus ook al omdat ik hem er gewoon op deze manier uit til.
Gewoon niet met je handen bij de eletronica komen en na het lossen het scherm gewoon even op de bank leggen.
Dit maakt het tillen een stuk prettiger aangezien het scherm volgens mij een dikke 40/50 kg weegt.
 
BDT":1d8f7yta said:
mini meeting! hehe. Idd zo blij als een kind. Kga em wel eerst helemaal schoonmaken ook, daarna NAOMI erin zetten JEAH! :D (en dan eens kijken naar die DC2JAMMA connector) Is iedereen 's ochtends bij Rklok?
Kom morgen ook nog even langs :P (+/- 10:00)
 
Vanmorgen de cab opgehaald (zie foto hierboven). De Cab past jammer genoeg niet in de auto, maar zo ging het ook. niet harder dan 100 gereden (is weer eens wat anders). Het was ook erg leuk om met Ronnie, Almighty en BDT lekker over gamen te kletsen. Ik heb de cab bij thuiskomst uiteraard meteen uitgeladen (zie foto) en ga nu maar eens beginnen aan een goede schoonmaakbeurt.

Ronnie, nogmaals hardstikke bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt. Je hebt een aantal mensen erg blij gemaakt.

eindelijkthuis.jpg
 
Als iedereen nou even z'n eigen topic maakt met pics van ophalen t/m thuis, zou wel lachen zijn.
 
Back
Top