What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Neo geo vraagjes

Vraag of er ook ook 3 draai knoppen opzitten op de RGB kleuren mee af te stellen. Ik heb er zelf 1 met die optie en dan heb je echt haarscherp beeld! DreamerNL heeft er nog zo 1 te koop staan op dit forum!!!
 
Baki":1ocppqat said:
Vraag of er ook ook 3 draai knoppen opzitten op de RGB kleuren mee af te stellen. Ik heb er zelf 1 met die optie en dan heb je echt haarscherp beeld! DreamerNL heeft er nog zo 1 te koop staan op dit forum!!!

ja maar dreamer is bijna 2 keer zo duur 😉
 
almighty":2eyrfpvu said:
Baki":2eyrfpvu said:
Vraag of er ook ook 3 draai knoppen opzitten op de RGB kleuren mee af te stellen. Ik heb er zelf 1 met die optie en dan heb je echt haarscherp beeld! DreamerNL heeft er nog zo 1 te koop staan op dit forum!!!

ja maar dreamer is bijna 2 keer zo duur 😉

True, maar voor kwaliteit betaal je wel.
 
Die SamSho IV ziet er wel dodgy uit maar die Blazing Star ziet er wel uit zoals ik me die MVS cart kan herinneren.

Je kunt de priceguides checken op neo-geo.com. Probleem is dat de priceguides volgens mij niet echt meer up to date zijn.

Volgens hen moet Blazing Star je zo'n 40 dollar kosten en SamShoIV zo'n 30. Maar goed, ook dit kan inmiddels gekelderd zijn..
 
Had al gekeken voor de prijslijst,ging mij puur om hoe hij z'n mvs cartridge beschreef.100%working but fake label.
Weet namelijk niet of er ook rotzooi rondzwerft van mvs cart's 😉
 
Wie heeft er trouwens hier eigelijk allemaal een MVS bordje?
En wat zijn nu echt titels die eigelijk niet aan je collectie mogen ontbreken?
 
MVS staat wel bekend om zijn bootlegs.

Maar de titels die niet mogen ontbreken zijn de titels die op AES quasi onbetaalbaar zijn, of niet op AES zijn. Bovendien zijn dit toppers:

-Slug serie 1 t/m 3
-Real bout 2 en Special
-Last Blade beide
-Samsho 4
-Garou
-Blazing star
-Pulstar
-Puzzle Bobble
-Prehistoric Isle 2
-Kizuna Encounter
-Rage of the Dragons
-KOF 98, 99, 2k (mijn favoriete 3 althans)
-Breakers Revenge
-Sengoku 3
-Shock Troopers 1 en 2nd
-Art of Fighting 3 ok dit is een kutspel, maar de mooiste graphics op de Neo?
-Neo Turfmasters, beste golfgame die ik ooit heb gespeeld... ook de enige..

En de klassieke shit hoort er imo altijd bij: Sidekicks, FF Special, Samsho 2 etc..
 
Hoe kun je zien wanneer je te maken heb met een bootleg cart?
Best jammer dat er veel van die troep rondzwerft :(
Kan ik het maken zoiets te vragen voordat de koop rond is?(e-bay)
 
Ik zou me er niet al te druk om maken.. De heel betrouwbare ebay verkopers met goede feedback verkopen vast geen bootlegs..

Aangezien de MVS markt ook qua prijs zich nu onder de zeespiegel bevindt, denk ik ook dat de bootlegs niet echt meer veel zullen circuleren.

De enige manier om er volgens mij achter te komen is als je een expert op dat gebied bent en het vanuit de PCB's kunt zien. Ook hebben bootlegs wel eens wat glitches, als zo'n game word aangeprezen met fully working en original dan zal het ook wel een original zijn.
 
R-Type":2zferns0 said:
-Art of Fighting 3 ok dit is een kutspel, maar de mooiste graphics op de Neo?

Daar ben ik het echt helemaal mee oneens. AoF3 is de 2d virtua fighter zo goed is deze imo. Zwaar ondergewaardeerde game omdat mensen en niet meteen inkomen...zonde. Graphics zijn zo goed omdat voor de animaties motion capturing is gebruikt.
 
De input detectie was wel beter dan van zijn voorgangers, moves kwamen er makkelijk uit. Maar ik vond de game zo ontzettend traag, vooral met die get ups. En de personages spraken nou niet echt tot de verbeelding. Heb nooit echt geweten wat ik met de game aanmoest.

Maar ik heb wel een voorliefde voor de series, al hebben ze nog zoveel gebreken. Heb zelf AoF 1 en 2 op de AES liggen. Vind de stijl fantastisch. Echte streetfights op stadse achtergronden, met leuke stereotiep personages. En die keiharde hitsounds... vooral tijdens een KO. Die hebben ze de AoF personages ook in KOF meegegeven :D
 
Ik hoor al een tijdje dat MotW de beste graphics heeft en zow.

Zelf vind ik Last blade erg netjes en strak. Niet alleen kwa graphics maar ook gameplay, muziek, achtergronden en characters.
 
Ik heb gisteren mijn laatste aanwinst voor de neo, metal slug 2, gespeeld. Altijd als ik een tijdje de neo niet heb aangehad en ik boot een spel dan sta ik nog steeds weer versteld van de graphics van de snk titels. Ook de details in games als ms2 zijn zo ziekelijk goed verzorgt dat ik dan altijd weer weet waarom ik 250E voor zo'n game heb betaald. Ook de humor is te vet voor woorden ook al heb ik sommige dingen al 100x gezien. Top game ook al had ik reeds msx ;)
 
Vorige week Pulstar eindelijk aan mijn AES collectie kunnen toevoegen. De game is in superminte staat en ik heb er al wat uurtjes inzitten, top shmup imo. De R-type elementen zijn duidelijk te zien maar dat is geen probleem. Ik bedoel R-type is een hele goede shmup en Pulstar is gemaakt door enkele leden van het R-type team. Nu ooit Blazing Star en ik ben helemaal gelukkig....hmm en de vertaling van SSRPG. Wie zei dat de Neo dood is ;)
 
Back
Top