What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Neo geo vraagjes

DAY

TATE Mode Pilot
Ik ben nog niet echt lang bezig met neo geo en had toch wel een paar vraagjes.

Hoe maak je precies het onderscheidt uit welke regio een cartridge komt? Natuurlijk als er een Japanse tekst op de cover staat, dan is die natuurlijk Japans, maar hoe zit het precies tussen euro en us?

Tweede vraagje gaat over een neo geo cd pad. Ik merkte laatst dat een pad van mij niet meer de functies beneden en rechts kan gebruiken. Ik denk dat het gewoon een draadje is dat los zit, dus wou het gewoon solderen. Na opengeschroeft te hebben blijkt alles aan de duimknop vast te zitten, weet iemand hoe je die losmaakt?
 
Japans
ss0s.jpg
Engels
ssvs.jpg

En dan zijn er nog mensen die de Engelse carts willen hebben, echt onbegrijpelijk.

De Europese hoezen zijn bijna hetzelfde als de Amerikaanse, alleen hebben ze een grijze cover rond de rode strepen en Europese tekst achterop, zoals Frans in het volgende plaatje.
aofstickers.jpg

Fatal Fury 2 Europees
fatalfury2.jpg
Fatal Fury 2 Amerikaans
fatalfury2.jpg
Fatal Fury 2 Japans
fatalfury2.jpg
 
fatal fury 2 is het perfecte voorbeel van de enige cover die euro en usa beter uitziet dan de japanse. Ik heb jaren trug een nieuwe euro ff2 op de kop kunne tikken 8)
 
DAY":2tvrajp4 said:
Ik ben nog niet echt lang bezig met neo geo en had toch wel een paar vraagjes.

Hoe maak je precies het onderscheidt uit welke regio een cartridge komt? Natuurlijk als er een Japanse tekst op de cover staat, dan is die natuurlijk Japans, maar hoe zit het precies tussen euro en us?

Tweede vraagje gaat over een neo geo cd pad. Ik merkte laatst dat een pad van mij niet meer de functies beneden en rechts kan gebruiken. Ik denk dat het gewoon een draadje is dat los zit, dus wou het gewoon solderen. Na opengeschroeft te hebben blijkt alles aan de duimknop vast te zitten, weet iemand hoe je die losmaakt?

Be a man en gooi die controller weg en gebruik een old skool neo geo stick ;)
If you aint a man, spray some WD40 on the components. Waarschijnlijk is het gewoon stof omdat die krengen oud zijn. Tenzij je met de controller gesmeten hebt gaat een SNK produkt niet zo snel zomaar kapot imo.
Als ik tijd heb check ik dit weekend wel even voor je hoe dat ding eraf gaat. Heb er ergens nog wel 1 liggen van mijn CD systeem wat ik niet meer heb.
 
Thanks guys voor de reacties. Nee, overwegend ga ik ook voor de Japanse hoezen die hebben toch vaak mooiere art.

@ Baki,
I am chicken and I want my neo pad 😉

Ik weet ook niet precies wat er is gebeurd met die pad. Ik had hem een paar maanden geleden gekocht samen met mijn neo geo cd. Hij deed het eerst goed, maar heb hem toen na 1x niet meer echt gebruikt en nu doet die pad dus vreemd. Ik doe normaal met zijn spullen dus daar kan het niet echt aan liggen.

Ik ga vanavond wanneer ik weer even de tijd heb weer een poging wagen en bedankt voor de tip met dat WD40 spul. En ook alvast bedankt voor de moeite.
 
DAY als ik jou was zou ik niet aan AES beginnen maar het houden bij MVS en van het verschil een Japanse cabinet kopen. Ik heb hetzelfde een beetje gedaan, heb de dure titels uit me AES collectie verkocht en speel ze nu veel meer op de cabinet en voor een prijs minder dan drie nieren en een rib.
Neo collecten is erg leuk maar frustrerend omdat je het toch nooit compleet kan hebben en de toptitels vaak gewoon te duur zijn.
 
Ja, ik wil wel een candy, maar het probleem bij mij is op dit moment nog steeds de ruimte. Toen ik die post van Hassan van candy's zag, heb ik best lang nagedacht hoe ik mijn huis moet ordenen om zo een ding erin te laten passen. Maar helaas heb ik voorlopig echt de ruimte niet. Voorlopig hou ik het dus nog maar bij mijn aes, als ik later wat groter ga wonen, komt er zeker een candy in mijn crib.
 
Je kunt altijd wel een gaatje vrijmaken, ik woon op een studentenkamer van +- 17 m2 en heb hem daar gewoon tussen gekregen terwijl het eigenlijk al erg vol stond. Kwestie van herindeling, en afscheid nemen van rotzooi die je eigenlijk toch nooit gebruikt. Moet lukken!!
 
@ ruderudie

Ik heb meer hobby's dan gamen alleen. Ik spaar ook modelautotjes van de formule 1 en die nemen ook al veel plek in. Ook is mijn huis niet echt groot, wel iets groter dan een studentenkamer.

Show trouwens even een pic van je kamer ben wel benieuwd hoe die cab in je kamer staat.
 
Iemand hier ervaring met het bestellen van een boxed neogeo aes uit japan?(e-bay).
Ben eigelijk opzoek naar een goede neogeo en zag dat op e-bay bij RX Japanese Toys and Video Games en Hit-Japan meerdere systemen worden aangeboden.Nu is mijn vraag eigelijk;hoe zit het met invoerrechten?
Niet dat ik straks een AES bestel en ook nog 70 dollar EMS betaal en dat de postbode nog eens zegt dat ik het een en ander moet betalen.(invoerechten).
En is het risico groot dat er iets verkeerd kan gaan?
En wat zijn nog meer dingen waar ik op moet letten?Neem aan dat een stepdownconverter van 45 watt gnoeg is?
 
Heb ik bij die sellers nog nooit gehad, dat invoershit. Ik deed dan ook altijd gewoon airmail, en kwam gewoon aan.

Heb Samurai Shodown 1 bij hit japan gekocht voor een paar stuivers en dat ging ook gewoon goed.
 
R-Type":1c17mnlp said:
Heb ik bij die sellers nog nooit gehad, dat invoershit. Ik deed dan ook altijd gewoon airmail, en kwam gewoon aan.

Heb Samurai Shodown 1 bij hit japan gekocht voor een paar stuivers en dat ging ook gewoon goed.

Dan hoef ik me dus ook geen zorgen te maken 😉
De spelen die ik bestel komen ook altijd aan en een console zal ook geen probleem zijn.Zal wel komen omdat het een hoop geld is wat je overmaakt en dan hoop je gewoon dat het goed gaat 😉
Een stepdown van 45 watt voldoet wel genoeg dacht ik?
 
R-Type":8j6o6xpi said:
Heb ik bij die sellers nog nooit gehad, dat invoershit. Ik deed dan ook altijd gewoon airmail, en kwam gewoon aan.

Heb Samurai Shodown 1 bij hit japan gekocht voor een paar stuivers en dat ging ook gewoon goed.

Ja same here ik heb al vanover de hele wereld mvs carts en shockboxes en weet ik veel wat voor meuk laten komen. Altijd met keurig die "$10 used computer games" sticker erop :P
 
RoOd":2djyqhld said:
R-Type":2djyqhld said:
Heb ik bij die sellers nog nooit gehad, dat invoershit. Ik deed dan ook altijd gewoon airmail, en kwam gewoon aan.

Heb Samurai Shodown 1 bij hit japan gekocht voor een paar stuivers en dat ging ook gewoon goed.

Ja same here ik heb al vanover de hele wereld mvs carts en shockboxes en weet ik veel wat voor meuk laten komen. Altijd met keurig die "$10 used computer games" sticker erop :P

Dus een console over laten komen is geen probleem 😉
Is een 45 watt stepdown converter genoeg?of moet ik een zwaardere nemen?
 
Is de NeoGeo cd wel te doen voor super side kicks en spellen als sengoku?
Of is hij dan nog steeds erg traag?
Of is het puur bij de Beat em Up's?Wanneer begint hij traag te worden kwa laadtijd?
Er zijn veel leuke games op de aes maar ik koop hem eigelijk niet puur voor games als king of fighter/samurai showdown.
Zelf vond ik super side kicks geweldig en games als sengoku 😉
Ben namelijk erg gesteld op Beat em up's die je met je partner(vriendin hier 😉 )samen kunt spelen.(double dragon bijvoorbeeld).

En laadtijden van 1 min voor een level is voor mij geen probleem,maar tussen elke battle is het natuurlijk hopeloos :(

Zit nu ook nog wat forum's af te spitten maar het schijnt echt een ramp te zijn die laadtijden.Mischien dat ik voor een losse AES ga want dat scheelt behoorlijk in prijs.Heb hier ook al een dure pc engine staan waarvan de games duur zijn en dan moet ik mischien maar de knoop doorhakken om voor een unboxed AES te gaan.
 
Sidekicks 1 en 2 en Sengoku zijn niet zo vreselijk duur op de AES.
Echt doe jezelf een lol en zet die Neo CD uit je hoofd, zonde van je geld en tijd.
 
kan je beter ff investeren in een supergun en die games lekker goedkoop mvs style spelen :)
 
Bij AES moet je alleen wel goed kijken naar wat voor type je krijgt. Je wilt 1 met een goede RGB output, en met goed geluid. Die van mij is iig haarscherp en het geluid is crystal clear, gelukkig maar.

Ik heb ook sterk het idee dat de AES markt aan het inzakken is, de prijzen zijn behoorlijk aan het kelderen. Daarbij komt ook de momenteel hele zwakke dollar.

Neogeo CD klinkt wel ideaal, de mooiste games voor nog geen tientje.. en grafisch is de 2D ook mooier dan DC, maar die laadtijden vernielen alles. Als je eenmaal op zo'n AES met die vette sticks en carts hebt gespeeld dan wil je geen CD meer.

Ik heb me laten vertellen dat je tijdens het laden van Last Blade CD een pot koffie kunt laten trekken. Ik werd al gek van de laadtijden van de 2D games op de PSX.. en dit is dus nog gekker!
 
RoOd":1g4djmyf said:
kan je beter ff investeren in een supergun en die games lekker goedkoop mvs style spelen :)

Dat is dus wat ik totaal niet wil 😉
 
Back
Top