What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn CMVS projecten - keuzestress

Niets":2r0uaz7i said:
En waarom Seimitsu? En nog een specifiek model?

Zat zelf naar de LS 40 te kijken, van wat ik zo lees is dat wel een goede allrounder.
Meer precisie - ik gebruik de Seimitsu LS-32's

Bij de gemiddelde Sanwa krijg je het idee dat je aan het Fierljeppen bent. Omdat de stick voor je gevoel ongecontroleerd ver alle kanten op zwiert voordat je reactie krijgt in de game.
583b2c12b65dc8bc563c94e87d543a16.jpg

Met de LS-32 krijg je hetzelfde gevoel als je joystick uit de microcomputer tijdperk (C64, MSX, Spectrum, Amiga) - directe reactie, korte afstanden.
220px-Competition_pro_first_version_45deg.png


Uiteindelijk gaat het om je eigen voorkeur, probeer het eens. Sanwa(-like) zit in de meeste kant en klaar joysticks (including de cheapo's), dus als je al een stick van een console hebt liggen, dan is het/lijkt het op een Sanwa 😉
 
Haha, dat is wel de meest creatieve omschrijving die ik tot nu toe gelezen heb :P

Zit de laatste paar dagen heel hard na te denken hoe ik zon stick in elkaar ga zetten, met name design technisch. Maar dat gaat goed komen!
 
Precies de reden waarom mijn voorkeur bij Seimitsu ligt. Soms vind ik Sanwa sticks aanvoelen als een slappe noodle...zal wel aan mij liggen aangezien de meeste mensen Sanwa prefereren.
 
Back
Top