What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mame pc en arcade monitor

(noob vraag pas op............)

Mijn hyperspin wil ik gaan testen in me PC.
Maar wat is de simpelste manier om me PC in een NAC te krijgen zonder dat ik me hele panneel moet strippen. En alle knoppen van andere kabels te voorzien.

JAMMAsd - PC to JAMMA converter of een Jpac. (of iets heel anders).

Ik heb nu me P4 met een leuke hyperspin setup.

Me PC is nu een P4 2,8 Ghz, met 2 Gb Geheugen. windows XP gestript.
Direct X moet ik installeren, en verder??? als ik 1 van die jammasd of jpaq gebruik.
Hoe doen jullie dit?
 
JPAC is ideaal hiervoor. Gewoon de bestaande Jamma connector hierop aansluiten en de JPAC met USB aansluiten op je PC. Je kan met behulp van de JPAC software elke knop en/of knoppencombinatie programmeren (standaard al gebeurd voor een aantal combinaties zoals P1+P2 = ESC etc.)
De PC kan verder gewoon met de VGA-kabel aangesloten worden op het scherm van de NAC.
 
Ik heb nog wel wat van die JAMMA2PC dingen te koop, dus als je er eentje wilt overnemen hoor ik het wel Installatie is erg makkelijk en wat leuk aan deze dingen is dat je ook audio van PC naar kast in een handomdraai kan aansluiten.
 
Mijn NAC heeft geen VGA aansluiting. ooit de bedoeling om dit wel aan te passen.
Maar dan. is een Jpag of de ander dan makkelijker?

@Psykick Wat vraag je voor een jamm2pc? en welke is het?
 
Da Dude":3j1y4own said:
Mijn NAC heeft geen VGA aansluiting. ooit de bedoeling om dit wel aan te passen.
Maar dan. is een Jpag of de ander dan makkelijker?

Shit, de NAC heeft geen 31 Khz monitor, helemaal vergeten.

Dan kan je gewoon de JPAC gebruiken, maar dan moet je de grafische kaart softmodden met Soft15Khz. Dit zorgt ervoor dat de PC het juiste signaal doorgeeft. De JPAC controleert dat signaal dan, alvorens het door te geven aan de monitor. Zo heb ik het gedaan met mijn JAMMA woodie.

Ik heb geen ervaring met 24 kHz schermen, misschien dat hier een makkelijker manier voor is.
 
heb je een tutorial voor het softmodden?
of is dat per kaart verschillend.

maakt het uit of het een nvidea of ati is?

ben erg beniewd.
 
Da Dude":3jsrox90 said:
heb je een tutorial voor het softmodden?
of is dat per kaart verschillend.

maakt het uit of het een nvidea of ati is?

ben erg beniewd.

Als je kaart geschikt is, is het een werkje van 2 minuten. Ik heb zelf een oude 7600GT aangeschaft van marktplaats voor 2 tientjes.
Lijst van geschikte kaarten (aanrader zijn 7600GT of HD4350, beide goed en goedkoop):
http://community.arcadeinfo.de/showthre ... afikkarten

Sharkfactor van Jamma+":3jsrox90 said:
follow these easy steps..

*open quickres, a galaga icon appears on bottom right of your taskbar.
*click the galaga icon- select "640 x 480 32bit"- your desktop is now the correct resolution for the arcade monitor.
*open soft-15khz.
*select ONLY the 15khz option to install.
*shut down your PC.

the next time you boot up the PC it will be in 15khz mode! this means it will no longer work on your 31k lcd monitor (for now).

*unplug the lcd monitor.
*plug the vga cable you took from the lcd, into the j-pac*.
*plug the usb cable into the j-pac and your PC
*set ONLY the 15khz jumper on the j-pac.

*use the DVi out on your gfx card if it has one- soft-15khz will choose the DVi if your card has one and will not work through VGA! if you have no DVi out, no worry!, if you have DVi out- use it! -still no worry!
 
Back
Top