What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

japanse saturn

R-Type":14bdcwcf said:
Ja, CPS2 = Capcom Play System 2

R2-2D":14bdcwcf said:
Dat de naomi versie van zero 3 wat minder is had ik al eens gehoord , maar hoezo is de cps2 versie minder dan de saturn versie ?

Een stuk of 7 characters minder, en natuurlijk het obvious minder aantal speelmodi. Daar komt het eigenlijk op neer. Want qua gameplay zijn ze bijna identiek, dat wil zeggen beter dan de andere conversies die er zijn. Zo krijg je met de Saturn versie de best of both worlds; gameplay en engine van de CPS2 en de extra's van de consoles.

Een maat van me had de CPS2 board, en dat was echt heel gaaf.. maar toch zit je met die CPS2 suicides die voor geouwehoer kan zorgen..

Gisteren nog gespeeld. Die fake-transparancies irriteren me mateloos. Verder speelt hij wel lekker ja. Minder characters? ja? hmmm wist ik niet. Die Dramatic battles waarbij je tegen 2 CPU's mag vechten is echt super. Ik wou dat je tegen 3 of 4 kon vechten, dat zou echt rulen.
 
Ik vind de PS2 Alpha collection persoonlijk behoorlijk goed, zeker het aanschaffen waard.
 
Die alpha collectie is idd gewoon goed. Wel irriteer ik mij wel wat aan die 'gaas' dat op de energiebalken komt wanneer energie weggaat.
 
Om nog even terug te komen op het verhaal over die mem.carts.. ik heb
gisteren mijn Saturn Jap opgehaald met oa de game: Samurai Spirits III,
ik heb hier een cart. bij gekregen. Het gaat hier om een transparante groene versie origineel van Sega. Eentje met 4mb...

Nou heb ik geprobeerd om de SS 3 hiermee te laten lopen maar tot nu toe zonder resultaat..... werkt dit wel met elkaar? Heb de aansluitingen al goed schoon geblazen maar nog zonder succes. Als ik nou weet of dit niet werkt met elkaar hoef ik mijn longen ook niet meer uit mijn lijf te blazen... scheelt weer..

SS 3 gebruikt volgens mij 1mb maar kan dit ook werken met een 4mb cart?

wie weet meer....

BTW: ik moet me trouwens nog voorstellen, tot nu toe nog niet gebeurd..... :oops:
 
hmmm, zit ik net weer opnieuw (maar dan helderder dan gisteravond :D) de vorige pagina te lezen zie ik dat ik een zwarte met een roze label nodig heb voor de SNK games.. en die transparante voor de Capcom shit..... moet kloppen naar mijn inzicht.. iemand nog suggesties?

maaruh ik heb er ook een witte Sega cart. bij gekregen zonder label ofzo...
was dit eigenlijk?
 
Hey metal slut, je heb t me al een paar keer gemaild met deze vraag, nog een keer het antwoord:

- Je hebt voor SNK games een 1mb cart nodig, een 4mb cart werkt NIET! Hier een 1 mb cart:

sat-ram.jpg


- Je hebt voor Capcom games een 4mb cart nodig, een 1mb cart werkt NIET!
Hier een 4mb cart:

jp-official4mbcart.jpg


- Die witte cart is een memory cart:

images.jpg


- Je hebt ook een action replay waarin de 1mb en 4mb zit ingebouwd. Je kunt hier dus alles mee spelen. Let op dat het de 4m plus is:

Cart-AReplay4MB.gif
 
En die foto's werken niet.
 
klopt RudeRudie, hadden we het over gehad... was allemaal wel duidelijk.. was even vergeten dat een 1mb game niet runt met een 4mb cart... krijgje als je je spullen in huis hebt en wilt gamen... . ga je dingen over het hoofd zien. Ik moet dus een 1mb cart. gaan zoeken of een AR 4 in1 kopen.

had al zo'n sterk vermoeden dat die witte cart. een memorycart. was, alleen had ik ergens gelezen dat de Saturn ook een intern geheugen heeft waar ie savegames kwijt kan.. vandaar alweer....

tis nu duidelijk zo.... thanks voor de moeite.
 
fotoos al verwijderd bij opruimen photobucket, maar you get the point
 
Die op de foto is de official 1MB cart voor SNK titels.

Op de 4mb cart staat ook geen Capcom. Sega heeft die dingen gemaakt, en Capcom sluit ze in bij hun titels. Er staat in koeieletters 4MB op geloof ik :P

Trouwens de 4MB werkt wel met een aantal SNK titels, maar sommige geven bugs. Ik geloof dat Shodown III gewoon werkt met die 4mb cart (games pakken dan uiteraard wel gewoon maar 1MB) maar Shodown IV weer niet.
 
Zo heb gisteravond mijn 4mb (met koeieletters :shock: ) cart. goed schoongemaakt met een glasfiber pen. Zat wel het een en ander aan cor-rosie ofzo op. Dus cart. erin en hij speelde gewoon. Beter dus..

Heb SS3 eigenlijk nog niet kunnen proberen want mijn tv op zolder ondersteunt geen NTSC, zwart wit beeld dus... de saturn maar even naar beneden slepen dus... weet iemand toevallig iets van een kastje genaamd PAL booster ofzo? Schijnt dat ie NTSC omzet naar PAL signaal. Of misschien andere converters? En misschien beeldverlies ofzo? Iemand met de know-how?
 
Back
Top