ManoRevolver":p6zhgj4e said:
Damn man, ik ben een beetje de weg kwijt qua die extra cartridges.
Ik heb vandaag Vampire Savior + 4MB cartridge binnen gekregen.
Maar bijvoorbeeld een Xmen Vs. Street Fighter of KoF '97 doen het er alsnog niet mee.
Moet ik dan echt nog eens 1 en 2 MB cartridges gaan aanschaffen voor die games?
Damn. :roll:
Ik denk dat je iets fout doet want als Xmen vs SF het niet doet met de 4MB van Savior (en ik neem aan dat je de officiele erbij hebt gekregen) dan spoort er iets niet. Daar is maar 1 van, die zit bij alle capcom games in en x-men is ook een 4mb game. De enige reden zou kunnen zijn dat je ze probeert te booten op een niet regiovrije PAL machine maar dat zal toch niet.
KOF97 doet het ook gewoon met die 4MB, maar laad wat sneller in op een 1MB. Games die buggen met 4MB zijn: Samsho4, Real Bout 1, KOF96. 2MB cart bestaat helemaal niet.
Je hebt dus:
-1MB cart (zwarte cart met roze label) voor SNK games
-4MB cart (transparante cart met 4MB label erop) voor Capcom games
-ROM cart (uitsluitend voor KOF95, en werkt alleen maar daarmee.. maar spel is bout)
-ROM cart (uitsluitend voor Ultraman, een zwaar kutspel)
Dat is echt alles.
Wat je dus nodig hebt is een ARP4 in1 die alles in 1 ondersteund (behalve die ROM rommel). Of kies voor het meest betrouwbare en haal zowel een 1MB als 4MB cart in huis. Ik heb zelf het laatste, ik houd niet van third party rommel in de cart slot. Een KOF96 met 1MB cart heb je zo gescoord voor onder 2 tientjes.