What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

japanse saturn

ruderudie

Bullet Dodger
Ik ben van plan een japanse saturn aan te schaffen, ik heb nl. nog altijd spijt dat ik mijn saturn heb moeten verkopen. Nu wil ik een japanse omdat er veel meer en betere games op te verkrijgen zijn. Het enige wat ik me hierbij afvraag: Voor games waarbij een 4mb cart nodig is, kreeg je die meestal bij de game als je hem kocht (kof 95/96, xmen vs sf etc). Maar volstaat 1 4mb cart niet en heb je voor elke game een andere nodig? lijkt me niet maar wie het weet mag het zeggen. Zover ik weet is het op de PAL saturn niet mogelijk een 4mb cart te gebruiken, is toch waar he?
 
Ik heb een action replay 4mb cart, werkt bij alle games en werkt ook nog eens als een convertor voor usa games op je saturn, beter kun je niet krijgen.
 
Damn man, ik ben een beetje de weg kwijt qua die extra cartridges.
Ik heb vandaag Vampire Savior + 4MB cartridge binnen gekregen.
Maar bijvoorbeeld een Xmen Vs. Street Fighter of KoF '97 doen het er alsnog niet mee.
Moet ik dan echt nog eens 1 en 2 MB cartridges gaan aanschaffen voor die games?
Damn. :roll:
 
ManoRevolver":3ahwvvgo said:
Damn man, ik ben een beetje de weg kwijt qua die extra cartridges.
Ik heb vandaag Vampire Savior + 4MB cartridge binnen gekregen.
Maar bijvoorbeeld een Xmen Vs. Street Fighter of KoF '97 doen het er alsnog niet mee.
Moet ik dan echt nog eens 1 en 2 MB cartridges gaan aanschaffen voor die games?
Damn. :roll:

Misschien zo'n action replay die switched automatisch naar de hoeveelheid ram de games nodig hebben.
 
Ok Dreamer ik heb ook gehoord dat dat een goede aankoop is, maar kun je mij misschien precies de naam van die action replay geven?? Ze bieden namelijk ook veel action replays aan die volgens de verkoper de 4mb ram bezitten, maar dan blijkt het gewoon 4mb opslagcapaciteit te zijn. Met andere woorden, je wordt hiermee vaak genaaid. Kan het zijn dat jouw action replay, en dus de goede, de volgende naam heeft: Action Replay 4M PLUS??
 
100watt is ook al genoeg hoor. Ik gebruik de mijne voor al mn consoles, saturn, ps2, dc, snes etc.

Ik denk dat ik ook eens zo'n 200watt ga halen, ram goedkoop, ik heb iets van 30 euro voor die van mij betaald :evil:
 
ManoRevolver":3lzxagus said:
Damn man, ik ben een beetje de weg kwijt qua die extra cartridges.
Ik heb vandaag Vampire Savior + 4MB cartridge binnen gekregen.
Maar bijvoorbeeld een Xmen Vs. Street Fighter of KoF '97 doen het er alsnog niet mee.
Moet ik dan echt nog eens 1 en 2 MB cartridges gaan aanschaffen voor die games?
Damn. :roll:

Ik denk dat je iets fout doet want als Xmen vs SF het niet doet met de 4MB van Savior (en ik neem aan dat je de officiele erbij hebt gekregen) dan spoort er iets niet. Daar is maar 1 van, die zit bij alle capcom games in en x-men is ook een 4mb game. De enige reden zou kunnen zijn dat je ze probeert te booten op een niet regiovrije PAL machine maar dat zal toch niet.

KOF97 doet het ook gewoon met die 4MB, maar laad wat sneller in op een 1MB. Games die buggen met 4MB zijn: Samsho4, Real Bout 1, KOF96. 2MB cart bestaat helemaal niet.

Je hebt dus:

-1MB cart (zwarte cart met roze label) voor SNK games
-4MB cart (transparante cart met 4MB label erop) voor Capcom games
-ROM cart (uitsluitend voor KOF95, en werkt alleen maar daarmee.. maar spel is bout)
-ROM cart (uitsluitend voor Ultraman, een zwaar kutspel)

Dat is echt alles.

Wat je dus nodig hebt is een ARP4 in1 die alles in 1 ondersteund (behalve die ROM rommel). Of kies voor het meest betrouwbare en haal zowel een 1MB als 4MB cart in huis. Ik heb zelf het laatste, ik houd niet van third party rommel in de cart slot. Een KOF96 met 1MB cart heb je zo gescoord voor onder 2 tientjes.
 
R-Type":p6zhgj4e said:
ManoRevolver":p6zhgj4e said:
Damn man, ik ben een beetje de weg kwijt qua die extra cartridges.
Ik heb vandaag Vampire Savior + 4MB cartridge binnen gekregen.
Maar bijvoorbeeld een Xmen Vs. Street Fighter of KoF '97 doen het er alsnog niet mee.
Moet ik dan echt nog eens 1 en 2 MB cartridges gaan aanschaffen voor die games?
Damn. :roll:

Ik denk dat je iets fout doet want als Xmen vs SF het niet doet met de 4MB van Savior (en ik neem aan dat je de officiele erbij hebt gekregen) dan spoort er iets niet. Daar is maar 1 van, die zit bij alle capcom games in en x-men is ook een 4mb game. De enige reden zou kunnen zijn dat je ze probeert te booten op een niet regiovrije PAL machine maar dat zal toch niet.

KOF97 doet het ook gewoon met die 4MB, maar laad wat sneller in op een 1MB. Games die buggen met 4MB zijn: Samsho4, Real Bout 1, KOF96. 2MB cart bestaat helemaal niet.

Je hebt dus:

-1MB cart (zwarte cart met roze label) voor SNK games
-4MB cart (transparante cart met 4MB label erop) voor Capcom games
-ROM cart (uitsluitend voor KOF95, en werkt alleen maar daarmee.. maar spel is bout)
-ROM cart (uitsluitend voor Ultraman, een zwaar kutspel)

Dat is echt alles.

Wat je dus nodig hebt is een ARP4 in1 die alles in 1 ondersteund (behalve die ROM rommel). Of kies voor het meest betrouwbare en haal zowel een 1MB als 4MB cart in huis. Ik heb zelf het laatste, ik houd niet van third party rommel in de cart slot. Een KOF96 met 1MB cart heb je zo gescoord voor onder 2 tientjes.

Dan ben ik genaaid met de broek aan, want de cartridge die bij mijn Vampire Savior zat doet het niet :(
 
Ik heb dan eindelijk weer mijn saturn teruggekocht, een japanse van ronnie klok die naar verluid goed spul verkoopt. Ik heb er direct een step-down converter bijgekocht en natuurlijk xmen vs sf met ram kaart. Ik wacht nog even met het kopen van een action replay, ik denk dat het niet nodig is aangezien ik toch geen PAL spellen wil aanschaffen. Ik twijfelde nog omdat ik "in the hunt" niet kon vinden japans en dit één van mijn saturn favorieten was, maar nu ik weet dat die game in het japans Kaitei Daisensou heet is ie natuurlijk volop beschikbaar. Ik ga dus eerst kijken of de capcom games allemaal lopen op de ramcart die bij xmen vs sf zit, moet lukken volgens de posts van r-type hier.
 
Ik heb uitstekend contact met Ronnie Klok gehad in het verleden, koop met een gerust hart. Congrats rudie!
 
De service van Ronnie Klok is uitstekend, maar let wel op dat alles er niet altijd even netjes uit ziet. Ik heb een paar keer wat saturn spellen van hem gekocht via ebay , die allemaal behoorlijk bekrast waren.
 
Wat zijn een beetje redelijke prijzen voor een saturn?
toen ik dit las moest ik opens weer denken aan een vriend van me die er vroeger 1tje had en dat ik echt helemaal leip van die saturn was. Geweldige console vond ik het, zeker virtua cop vond ik altijd prachtig. Hij had ook een turn based game erbij en dat was voor mij de eerste keer dat ik zo`n game speelde en meteen verkocht was:) Aangezien ik toch weer een drang heb wat aan te gaan schaffen
(soms MOET je gewoon iets kopen al is het maar voor het kopen)kan ik net zo goed als ik toch een dreamcast aan het zoeken ben een saturn erbij doen :)

Zijn er nog goeder redenen om voor een bepaalde versie te kiezen? Bedoel, heeft het voordelen om een Japanse te kopen of maakt het allemaal niks uit en is het alleen maar moeilijk jap games vinden bijvoorbeeld?
 
Een jap saturn is de beste keus. Veel japanse games zijn overal te vinden. Maar het voordeel van een jap saturn is het feit dat deze 60hrz draait ipv die vieze 50 hrz van een pal machine. Wil je toch pal games, koop je gewoon een converter en al je pal games draaien op 60hrz.
 
manorevolver de saturn heeft een extreem slecht cart slot. vaak moet je ze perfect inserten willen ze het doen. dit houd niet in om ze helemaal ferm in de drukken maar bijv. aan 1 kant een beetje omhoogtillen.. beetje op half 7 er in doen dus.

Of de slot schoonmaken.. misschien is die verrot?

ronnnieklok levert wel ok en voor consoles is hij wel een goede optie want binnenlandse shipping scheelt enorm met importeren. Maar games.. die zou ik toch gewoon bij online stores als Yamatoku of HitJapan halen. Als hun zeggen dat een game in mint condition is, nou dan zou je de disc als spiegel kunnen ophangen zo schoon en krasvrij.

Rudie ik zou uitkijken met In The Hunt. Als er een spel is waarvan enorm veel niet werkende discs in de omloop zijn dan is die game het wel. Geld voor alle regio's. De Saturn versie is ook zwaar slecht, trouwens. Slowdown heaven.

Als er mensen zijn die PAL games op een Japanse saturn willen draaien, dan is het ook nog oppassen geblazen. Veel games zullen gewoon in 60hz werken (alles van capcom) maar de PAL optimized games niet. Dit zijn vooral de games van Sega, zoals VF2, Virtual On, Megamix, Sega Rally et al. Het goede nieuws is, dat de Japanse versies van die games gescoord kunnen worden voor een halve eurocent per stuk.

Mochten mensen vragen hebben, stel ze hier. Ik weet vrijwel alles van de Saturn.
 
Back
Top