What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Ook jij welkom, Maycel. Waar komen jullie nieuwkomers plotseling allemaal vandaan? Prachtig dat de japanse arcade scene in ons kikkerlandje nog steeds zoveel groeipotentie heeft. Komt denk ik onder andere doordat Ronnie zich met zijn handel ook steeds meer in deze scene gaat bewegen en hij spreekt natuurlijk veel mensen. Way to go Ronnie :D
 
Zoek maar eens op Google.nl naar Japanse arcade of New Astro City 8)
 
Furrikain":2mufl5i6 said:
Hier een onverlaat die volledig vrij van enige scrupules meteen maar een verkooptopic gestart heeft en dit schabouwelijke feit probeert te verbloemen met een korte introductie. :shock:

Ik ben een 26-jarige Belg die doorheen de jaren een niet onaanzienlijke collectie MVS spul bij elkaar gesprokkeld heeft. Mijn enige andere échte interesse op gamegebied is de Sega Master System, waar ik ook een redelijk stapeltje games voor heb.

Verder is het gamen met de jaren allemaal wat minder geworden omdat ik die afwijking heb ingeruild voor een nog grotere: klassieke automobielen. Toch kan ik het niet laten om af en toe mijn Dreamcast nog eens aan te zwengelen.

Hoe ik hier terechtgekomen ben: toen de gamegekte er nog flink in zat en Jezus nog met de fiets reed, had ik om een intussen al lang vergeten reden Ken in mijn MSN-lijst staan. Ook het verzoek om zijn toen nog op te starten forumpje te vergezellen, kan ik mij nog herinneren, maar ik ben niet zo'n forum-mens. :lol:

Zo, die vier paragraafjes lijken mij de lading wel enigszins te dekken.

Als je interesse hebt in sega mastersystem,ik heb meer dan 140 verschillende games.
 
Laat ik mij dan ook maar eens voorstellen...mijn naam is Matthijs (ja, weer één) en ben reeds 30 jaar deze aardbol aan het terroriseren. Ik heb een zeer grote voorliefde voor retro spelcomputers en m'n eerste spelcomputers was een NES. Na een flink aantal jaren niet bezig te zijn geweest met oude spellen, ben ik via m'n vrouw weer begonnen met verzamelen en hebben we nu samen een aardige collectie computers en bijbehorende spellen. De computers waar ik het meest van hou zijn de Neo Geo AES, Megadrive en Atari Lynx. Verder hou ik ook heel erg van Flipperkasten en heb ik een Tales From the Crypt in m'n bezit. Tenslotte heb ik ook nog een Arcade spel verslaving en heb 2 New Astro City kasten (één met horizontale monitor en één met vertikale monitor) met een aantal spellen...favoriete genres zijn vechtspellen en Danmaku shmups (ben er wel zeer crappy in). Zal wel een aantal foto's plaatsen van de collectie in "De Galerij".
Overige interesses: Horrorfilms (vooral Zombie en Splatter), Death Metal en Gore Grind.
 
Welkom cthulhu! Horror, Zombie en Splatter films? Fulci en Romero fan? :twisted:
 
Zombie en splatter is synoniem aan Fulci en Romero. :D Fulci is 70's Giallo op z'n best! Zitten een aantal juweeltjes tussen.

Kan me nog herinneren toen 'The Beyond' op video uit kwam ik ongeveer 13 jaar was. Heb na het kijken van deze film ongeveer 3 dagen niet kunnen slapen. :) Heeft dus aardig wat schade aangebracht op m'n netvlies maar ook weer voor heel veel inspiratie gezorgd. (Althans voor mij) Fulci's gore en zombies zijn ook de beste. Smerig, langzaam, meedogenloos en closeup. (sadistisch eigenlijk) Ok, ik stop nu. :)
 
goatboy":39ib0e6n said:
Zombie en splatter is synoniem aan Fulci en Romero. :D Fulci is 70's Giallo op z'n best! Zitten een aantal juweeltjes tussen.

Kan me nog herinneren toen 'The Beyond' op video uit kwam ik ongeveer 13 jaar was. Heb na het kijken van deze film ongeveer 3 dagen niet kunnen slapen. :) Heeft dus aardig wat schade aangebracht op m'n netvlies maar ook weer voor heel veel inspiratie gezorgd. (Althans voor mij) Fulci's gore en zombies zijn ook de beste. Smerig, langzaam, meedogenloos en closeup. (sadistisch eigenlijk) Ok, ik stop nu. :)

The Beyond...m'n favoriete Fulci film, echt geweldig...was overigens niet bedoeld als zombiefilm, maar het Duitse publiek wilde eigenlijk alleen maar zombiefilms dus uit een commercieel oogpunt is er dan maar een (zeer goede) zombiefilm van gemaakt.
 
Wat vinden de heren dan van de huidige lichting horror-films die van Japanse afkomst zijn? Om het forum-technisch ook nog interessant te houden :).

Ben zelf ook meer van de oude gore-horror, maar redelijk moderne kost als house of 1000-corpses en Devil's rejects vind ik ook vrij aardig. Wordt wel steeds zieker met de moderne technieken vind ik, en jammer is ook dat de humor zoals in de Evil Dead serie is er ook een beetje uit is.
 
Ben een tijdje geleden afgehaakt wat het horror genre betreft. Vooral de Hollywood remakes. De killings worden gekker en gekker alleen draait het hier bij horror niet alleen om. Aziaatische spook verhalen zoals 'The Eye', Ringu etc. hebben ook z'n beste tijd wel gehad. Grappig te zien dat al deze Asian directors naar Hollywood worden gehaald om dan volledig de mist in te gaan.

Bij de oude 70's horror films kreeg je soms echt nog een onpasselijk of angstig gevoel wat geen enkele film vandaag de dag nog lukt. Behalve bij eerdere films van Takashi Miike misschien. Bijvoorbeeld de metro scene in 'Maniac' van William Lustig, of de laatste 15 minuten van 'House by the Cemetery' van Fulci, Godver! Denk dat de manier van filmen en het tijdsbeeld een hoop invloed hierop hadden. Cult valt gelukkig niet te verbeteren of te evenaren.

Rob Zombie was ook wel leuk bezig tot ie Halloween ging maken.
 
ruderudie":3cbcmna1 said:
, en jammer is ook dat de humor zoals in de Evil Dead serie is er ook een beetje uit is.
Check 'Drag me to hell' dan eens, haalt het niet bij Evil Dead maar toch een hele coole horrorfilm zoals ze echt veel te weinig meer gemaakt worden.
En 'My name is Bruce' in mindere mate.
 
SD5k":3ex1pq5w said:
Check 'Drag me to hell' dan eens, haalt het niet bij Evil Dead maar toch een hele coole horrorfilm zoals ze echt veel te weinig meer gemaakt worden.
En 'My name is Bruce' in mindere mate.

The Evil Dead is m'n meest favoriete serie allertijden en ben het eens dat veel nieuwere horrorfilms alles behalve goed zijn...ze zijn tot op een zekere hoogte amusant, maar vaak of een remake of een herhalingspoging van alle clichés bedenkbaar. De films uit de jaren 70 en begin jaren 80 hebben een bepaald gevoel dat je bij de zeer gelikte en overgeproduceerde films van vandaag niet meer hebt...vond wel dat Deathproof en Planet Terror dat gevoel tot op een zekere hoogte goed wisten na te doen, maar dat was dan ook de bedoeling. Laten we eerlijk zijn, films zoals The Evil Dead, The Texas Chainsaw Massacre (de eerste natuurlijk), Videodrome, The Beyond en zo kan ik nog wel even doorgaan, zullen qua gevoel en sfeer nooit meer worden geëvenaard (hoewel ik dat natuurlijk wel hoop). De Amerikaanse filmindustrie moet maar eens stoppen met het maken van waardeloze "remakes" van klassiekers en Aziatische films en weer eens proberen originele films te bedenken (liefste met zo min mogelijk CGI bullshit).
Aziatische films kunnen echt geweldig zijn en vooral Japanners zijn geweldig in het maken van (vooral mysterieuze) horrorfilms en hebben in het verleden toch wel een aantal pareltjes afgeleverd zoals Ringu, Battle royale (misschien niet echt horror), Audition en Uzumaki om er maar een paar te noemen...ik moet wel eerlijk zeggen dat ook de Aziaten houden van herhalingspogingen met eindeloze Ringu-achtige films...sommige zijn wel van origine een Manga geweest.
O ja, "Drag me to Hell" moet ik nog zien en "My Name is Bruce" was gewoon pijnlijk naar te kijken zo slecht was die...zo crappy en geforceerd dat het niet leuk meer was.
 
En wat denken jullie van "paranormal activity"? Geen gore-horror, maar liefhebbers van het genre zeggen allemaal dat het de meest scary film is die ze ooit hebben gezien. Ik vind het concept ook wel mooi moet ik zeggen, het schieten van een complete film met handycam. Heeft iemand em al gezien trouwens?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top