What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Welkom Akuma, altijd goed om te zien dat dedicated people nog steeds hun weg naar het forum weten te vinden.

Rock on.
 
Agent Smith ik woon in Franeker zo'n 7 km van je vandaan :P

Maar goed beetje stom maar had dit hele topic niet gezien en zal me dus ook even voorstellen.

Ik ben Edwin 27 jaar oud en dus woonachtig in Franeker (Friesland). Eigenlijk sinds het begin tijdperk van de NES en Master System ben ik al een fanatiek gamer. Mijn voorkeur qua games hangt meer aan de kant van arcade achtige gameplay en mijn favoriete Platform is toch wel de Sega Dreamcast. Tot zover heb ik bijna alle consoles wel gehad of heb ik behalve de Neo Geo stuff. Daar wil ik ooit nog eens aan beginnen maar op dit moment nog niet. Verder ben ik eigenaar van een website die gaat over fighting games en ben ik gek van auto's mijn favoriet ook in bezig gehad was toch wel de Nissan 100NX helaas is die een paar maanden geleden afgekeurd wat wil je beestje was ookal 18 jaar oud.

Tussen het geld uitgeven aan auto's, website en games ben ik aan het sparen en wil ik over een tijdje naar Japan toe.
 
Hey, Frederik 23 jaar. Ik ben van Genk, Limburg, België. 'k ga wel in Nederland naar school (Hogeschool Zuyd) en studeer er Bouwkunde. Al sinds 4 jaar een vaste relatie die mij zo goed mogelijk van mijn hobby's, games en manga, probeert af te houden xD Maar genoeg over mijn dagelijks leven :p

Japan:
Door japanse games en manga ben ik steeds meer van dit land gaan houden. De cultuur, bevolking, geschiedenis en natuur trok me sterk aan. Zo sterk dat ik besloot om in de zomer van 2006 er voor drie weken naartoe te trekken. Best time of my life tbh ^^ (http://www.japanreis.blogspot.com) Daarna ook direct begonnen met japanse les als avondopleiding. Zit nu in mijn tweede jaar.

Games:
Mijn gameverleden is begonnen op een jaren ’70 pong-console, gameboy en sega 8-bit. De echte verslaving kwam pas met de snes en daarna de n64, waar ik respectievelijk adventures en platformers op speelde. Daarna is er nog een ps1, ps2, dreamcast, gba, xbox en een gamecube in huis gekomen. Nu speel ik vooral DS, Wii en Xbox 360. Gamertag: Trunks SSJ
Games die ik nu speel: Blue Dragon, Zelda DS, Sin & Punishment, MLB Power Pros, PES 2008, …

Anime/Manga:
Mijn anime verleden begon zoals bij veel belgen op Club Dorothé, een franstalige tekenfilmzender. Mijn eerste anime was Captain Tsubasa, daarna volgden Dragonball, Sailor Moon, Kenshin, Detective Conan en nog vele anderen waarvan de namen mij niet meteen te binnen shieten. Jaren later de eerste 40 episodes van Naruto van een vriend gekregen en de bal was aan't rollen. Op een paar jaar tijd mijn achterstand bijna volledig opgehaald. In die periode ook in contact gekomen met manga en sindsdien meer en meer manga gaan lezen. Atm een verzameling van ca. 460 tankoubon. Mijn favoriete genre blijft toch nog altijd shounen manga.
Een paar van mijn favoriete reeksen: Yotsuba, I”s, Hunter X Hunter, One Piece, 20th Century Boys, 666 Satan, Major, Genshiken, Eyeshield 21, MAR, Vagabond, Fullmetal Alchemist, …
 
Net aangemeld en ik zal me ook maar even voorstellen.

Ben sinds het einde van de Dreamcast eigenlijk niet meer fanatiek aan het gamen. Komt mede doordat ik nu druk aan het studeren ben en om die reden ook niet zoveel te besteden heb. Maar daarnaast spreekt het huidige aanbod aan nieuwe spellen me ook een stuk minder aan dan een aantal jaren geleden. Heb sinds een paar maanden toch maar een Wii aangeschaft of in mijn vrije tijd weer wat te gamen. Bevalt me prima hoewel de echte klappers nog uit moeten komen. Zit er aan te denken om volgend jaar ook maar aan het echte 'next-gen' gamen te beginnen door een PS3 of 360 aan te schaffen. Maar alles op zijn tijd.

Sommigen van jullie kennen me misschien nog wel van het Segaforum/Gameforum/GSX/Insidegamer, maar het is echt al een tijd geleden dat ik daar actief ben geweest. Kwam Ken zijn site tegen en het lijkt mij dat ik wel zo ongeveer dezelfde interesses heb op gamegebied als de meeste gebruikers hier. Vandaar dat ik me aangemeld heb.

Ben benieuwd of ik me hier wat thuis ga voelen en vaker terug kom!

De groeten allemaal!
 
hoi, ik heb al een thread in de gallerij gestart aangezien ik deze thread compleet gemist heb. woops!
maar hoe dan ook:
ik ben jos van ham
19 jaartjes en ik woon in standdaarbuiten.
ik ben hardcore videogamer in de zin van "normale" consoles als nes, snes psx, 360 etc. was net wat te jong om me te verdiepen in wat minder bekende consoles als de msx en zulke dingen.
verder spaar ik met liefde en plezier alles wat temaken heeft met merchandise en dan vooral street fighter en final fantasy.
twee favorieten van mij in spullen als in games.

ik zelf zit ook al te denken om een tijd naar japan te gaan aangezien ik een jaar sabeatical van school genomen heb. maar ik ben al lang bezig iedere maand daarvoor wat opzij te leggen en ik ben goed op weg!!
puur op bezoek voor de country itself maar stiekem ook wel voor die gave goodies die ik hier ook regelmatig zie bij mensen.
want ook die japanse retro boot heb ik net gemist, dus dat moet ook goed gemaakt worden! daarbij verzinnen ze de gaafste/meest inspirerende dingen in anime, video games en manga die ik als tekenaar/creatieve geest graag ooit zou evenaren..
 
Welkom. Hoe ben je hier eigenlijk terecht gekomen?
 
Ken":1i3vmoza said:
Welkom. Hoe ben je hier eigenlijk terecht gekomen?

oef das een goeie. ik heb tegenwoordig opeens de drang om al die golden oldies van vroeger te herontdekken en als het even kan een paar nieuwe daar bij mee te nemen. mijn interesse voor retro is altijd wel groot geweest maar de laatste tijd is het weer helemaal aan. en ik ben egt geen leek allesbehalve maar titels als vampire kis en dergelijke zijn nieuw voor mij ;)
maar ook in mijn zoektocht naar merchandise kom ik hier wel eens uit.
typ maar op google (nl pagina) resin akuma en dan vind je je akuma thread :P)
zodoende ben ik hier wat gaan neuzen enzo. en ik vond het nu wel eens tijd worden voor een account.
 
We investeren niet voor niets voor 5000 euro per week in Google adwords :)
 
@NewChallenger: Las dat je uit Standaardbuiten komt, dat is dichtbij! :)

Woon zelf in Halsteren! Toevallig..! Heb zelf nog redelijk wat familie in Fijnaart wonen.
 
Peet1979":2i02absy said:
@NewChallenger: Las dat je uit Standaardbuiten komt, dat is dichtbij! :)

Woon zelf in Halsteren! Toevallig..! Heb zelf nog redelijk wat familie in Fijnaart wonen.
Boertje onder m'kaar.. :lol: ;)
 
hahah dan moet je ook uit deze boerenbuurt komen anders weet je dat niet:P ahum maar goed. ik heb zelf ook flink wat familie in "de fendert" wonen en die zijn ook weer bekend bij frans bauer XD.
niet iets om trots op te zijn maar wel grappig.:)
 
BOEREN Unite !! 8)

Dennis van Gamekings komt trouwens oorspronkelijk uit Willemstad. Hij had het een tijd terug een keer over de "caravan op de parkeerplaats bij de Fendert", dan weten insiders wel genoeg ;) Je kon daar beter je geld uitgeven dan aan game ..... (naam vergeten) !

Hilarisch !!
 
haha jaaaah, dat heb ik heb ook gezien. GE-WEL-DIG!
die caravan is wel erg dark side inderdaad.
misschien toch maar nader onderzoek geven misschien XD.
 
new challenger":3pnmigdc said:
haha jaaaah, dat heb ik heb ook gezien. GE-WEL-DIG!
die caravan is wel erg dark side inderdaad.
misschien toch maar nader onderzoek geven misschien XD.

Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou er niet te dicht bijkomen en zeker niet naar binnen gaan! 😉
 
Hey iedereen,

ik ben Gino, 21 jaar oud en kom uit Den Haag. Sinds september afgestudeert en nu dus full-time werkende. Gamer sinds mijn 5e. Ik ben een enorme fanaat van old-school games. Daarnaast ook verslaafd aan muziekgames zoals DDR, IIDX en Taiko no Tatsujin.

Naja, verdere hobbie's zijn Japan, slapen en lezen. Ik wil dit jaar op reis naar japan, probleem is alleen dat ik geen travelbuddie kan vinden XD komt wel goed denk ik. Mocht je nog wat willen weten, just ask.

GinoZX
 
Ik ben toch benieuwd hoe mensen hier terecht komen, dus give me the info!

Welkom man, hoe meer Hagenezen hoe betah!
 
Haha, thanks. Ik ben hier toevallig terecht gekomen. Een vriend vertelde over dit forum en het klonk best cool. Hij zit er zelf niet hierzo op het forum
 
Oke cool man, je bent net op tijd om mee te doen aan de Japanse cabinet inkoopactie 8)
 
Hallo allen, ik ben Roy 30 jaar afkomstig uit Brabant. Ik game al zo lang als ik me kan herinneren en heb af en aan zo'n beetje alle gangbare consoles gehad die er zijn. Aantal jaren geleden ook 2 arcade cabs in mijn bezit gehad. Wegens
een verhuizing weer besloten de boel te verkopen, maar het begint toch weer te kriebelen. Zeker nu ik de inkoopactie voor de New astro City's zag!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top