What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Machello":3jc2crce said:
Lihinian":3jc2crce said:
Er zijn er altijd een paar je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen.

Agree. Ik heb al een tijdje wat soundtracks van oudere rpg's (voornamelijks snes) in een playlist staan. Vind het heerlijke muziek voor onder het werk
Ben wel benieuwd naar je favorieten. Heb zelf de SNES nooit echt omarmd in mijn gameverleden. Wel even gehad, maar toen kwam de Neo Geo. SNES eruit, AES erin. Nooit meer SNES gehad.
 
Cageman":pvzahlok said:
Ben wel benieuwd naar je favorieten. Heb zelf de SNES nooit echt omarmd in mijn gameverleden. Wel even gehad, maar toen kwam de Neo Geo. SNES eruit, AES erin. Nooit meer SNES gehad.

Ik ben een erg grote SNES RPG Fan. Heb tijdje geleden tijdens onze verhuizing een fotootje gemaakt van mijn favoriete SNES games die ik thuis heb liggen, allen compleet en in (vrij) goede conditie. Eigenlijk vind ik de soundtracks van al de RPG's op de foto wel cool. Toppers zijn:

- Chronotrigger
- Secret of Mana
- Secret of Evermore
- Zelda
- Final Fantasy III

De foto:
9051009301609IMG_3826.JPG


AES nog weinig kaas van gegeten. Komt nog wel :). Kun je daar wat voorbeelden van geven, ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Abc123":35svs8p3 said:
Snes heeft genoeg leuks hoor, maar Neo Geo.....daar valt lastig tegenop te boxen.

Tenzij je niet van fighters houdt natuurlijk :P

Ik hoor ook graag wat inspirerende titels, naast de Metal Slugs, Puzzle Bobble, Blazing Star en Pulstar ken ik niet zo veel.

Mooie collectie Machello!
Alleen hier ontbreekt toch schrijnend Soul Blazer, die moet je echt gespeeld hebben. Speel ik om de paar jaar wel een keer uit, net als Zelda ALTTP.
 
Lihinian":14w1s87n said:
Mooie collectie Machello!
Alleen hier ontbreekt toch schrijnend Soul Blazer, die moet je echt gespeeld hebben. Speel ik om de paar jaar wel een keer uit, net als Zelda ALTTP.

Heb op marktplaats al weken lang een bod van 35 euro op soul blazer staan, kerel vraagt 75 alleen voor de cartrigde :). Natuurlijk wil ik eigenlijk het spel compleet in box, cool spel inderdaad !!

Een andere favoriet is ook erg zeldzaam en prijzig: Sunset Riders. Die heb ik vroeger weggedaan en nu spijt van, wil ik ook graag nog een keer aan de collectie toevoegen. Die speel ik nog wel graag in mn mame set.
 
Machello":2l7726bh said:
Lihinian":2l7726bh said:
Mooie collectie Machello!
Alleen hier ontbreekt toch schrijnend Soul Blazer, die moet je echt gespeeld hebben. Speel ik om de paar jaar wel een keer uit, net als Zelda ALTTP.

Heb op marktplaats al weken lang een bod van 35 euro op soul blazer staan, kerel vraagt 75 alleen voor de cartrigde :). Die wil ik inderdaad ook nog een keer hebben, cool spel inderdaad !!

Een andere favoriet is ook erg zeldzaam en prijzig: Sunset Riders. Die heb ik vroeger weggedaan en nu spijt van, wil ik ook graag nog een keer aan de collectie toevoegen. Die speel ik nog wel graag in mn mame set.

Ik heb in 2011 nog een usa versie van Soul Blazer gekocht voor iets van 35 euro. Ik zie dat de cart only minimum prijs tegenwoordig 54 euro is.
Retro game prijzen zijn echt de pan uit aan het reizen.
Heb een jaar of 8 geleden nog een complete mint condition R-Type III voor super famicom gekocht voor 30 dollar. Daar hij nu voor... WOW, 255 tot 288 erop staat! Damn :roll:

Sunset Riders, Contra in het wilde westen 8) Wat een badass spel is dat!
 
Machello":2vfpa6fu said:
Cageman":2vfpa6fu said:
Ben wel benieuwd naar je favorieten. Heb zelf de SNES nooit echt omarmd in mijn gameverleden. Wel even gehad, maar toen kwam de Neo Geo. SNES eruit, AES erin. Nooit meer SNES gehad.

Ik ben een erg grote SNES RPG Fan. Heb tijdje geleden tijdens onze verhuizing een fotootje gemaakt van mijn favoriete SNES games die ik thuis heb liggen, allen compleet en in (vrij) goede conditie. Eigenlijk vind ik de soundtracks van al de RPG's op de foto wel cool. Toppers zijn:

- Chronotrigger
- Secret of Mana
- Secret of Evermore
- Zelda
- Final Fantasy III

De foto:
9051009301609IMG_3826.JPG


AES nog weinig kaas van gegeten. Komt nog wel :). Kun je daar wat voorbeelden van geven, ben ik ook wel benieuwd naar.
Lufia!
 
Lihinian":1n36267q said:
Retro game prijzen zijn echt de pan uit aan het reizen.
Heb een jaar of 8 geleden nog een complete mint condition R-Type III voor super famicom gekocht voor 30 dollar. Daar hij nu voor... WOW, 255 tot 288 erop staat! Damn

Zwak uitgedrukt. Moet je eens voor de lol op Ebay zoeken naar AES spellen zoals Blazing Star en Garou - Mark of the Wolves...waren al best prijzig maar nu zijn de prijzen pas echt bizar. Zijn wel Ebay prijzen natuurlijk. Sommige Megadrive spellen die ik heb zijn nu ook best duur geworden.
 
cthulhu":24i6vzfn said:
Lihinian":24i6vzfn said:
Retro game prijzen zijn echt de pan uit aan het reizen.
Heb een jaar of 8 geleden nog een complete mint condition R-Type III voor super famicom gekocht voor 30 dollar. Daar hij nu voor... WOW, 255 tot 288 erop staat! Damn

Zwak uitgedrukt. Moet je eens voor de lol op Ebay zoeken naar AES spellen zoals Blazing Star en Garou - Mark of the Wolves...waren al best prijzig maar nu zijn de prijzen pas echt bizar. Zijn wel Ebay prijzen natuurlijk. Sommige Megadrive spellen die ik heb zijn nu ook best duur geworden.

Ben benieuwd wanneer de prijzen weer gaan dalen, ooit vervalt voor veel mensen dat sentiment toch weer. Zeker als je er zelf niet mee bent opgegroeid. Maar aan de andere kant heb je natuurlijk ook veel sites zoals racketboy en 101hardcoregaming die mensen (net als ik) attendeert op hidden gems.
Inmiddels heb ik dit feit maar omarmt, en bovendien blijven een hoop titels nu langer in omloop, nu er naast de hogere prijzen ook meer waardering/erkenning voor is. Twee zijden van de munt blabla. :roll: :)
 
Denk dat de prijzen pas gaan dalen als de desbetreffende games fysiek het loodje gaan leggen - tot die tijd zijn er genoeg gekken :-) (inclusief ikzelf)

Kijk maar naar schilderijen, een Rembrandt kost een paar stuivers en is toch al redelijk oud; puur een hype + markt werking.
 
waiwainl":bl515nin said:
Denk dat de prijzen pas gaan dalen als de desbetreffende games fysiek het loodje gaan leggen - tot die tijd zijn er genoeg gekken :-) (inclusief ikzelf)

Kijk maar naar schilderijen, een Rembrandt kost een paar stuivers en is toch al redelijk oud; puur een hype + markt werking.

Games vergelijken met kunst? daar ben ik helemaal voor in :lol:
Toch denk ik dat er ooit in opzienbare tijd een generatie komt die gewoon geen ene interesse heeft in die prehistorische "lelijke" oude pixelgraphics waar hun overgrootouders mee hebben gespeeld :| . Over 50 jaar weet iemand hier het antwoord vast op :P
Sommige spellen zullen hun waarde altijd wel behouden, maar een hoop meuk die vroeger geen ene cent koste, is nu 3 tot 10 keer zo veel waard geworden, dat gaat een keer weer kelderen.
 
Ik ben nieuw hier op het forum en wilde me even voorstellen.

Ik ben 35 jaar en droom ervan om ooit zelf een arcadehal van 200 vierkante meter te hebben :lol:
Nu moet ik het doen met een aanbouw van 10 vierkante meter 😉 Ik heb er een homemade mame kast staan naast een setje consoles (van NES tot XBOX one)

Mijn kids zijn nog jong maar beginnen het ook al erg leuk te vinden (van skylanders tm Teenage Mutant Ninja Turtles uit '87 op de mamekast). Sinds kort de behoefte gekregen om ook arcade hardware te kopen en heb een MVS 4 slot board en een supergun aangeschaft. Ik ben van plan die in een custom kast in te bouwen (relatief klein, anders past het niet meer :roll: )... en dan verder met andere arcade systemen (en voor je het weet loopt je hobby uit de hand, maar dat zien we dan wel weer :oops: :D )
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top