What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Egret III Taten

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Ok, Was begonen met het taten van m'n Egret3. Gereedschap en fototoestel in de aanslag. Wou er een mooi verslagje van maken. Was er dus helemaal klaar voor.

Goed, Ik durfde dus niet verder te gaan tot de vleugelmoeren van de monitor los te draaien en het gewicht even te proeven. Fucking zwaar dat ding! Dat gaat dus niet lukken in m'n eentje gebukt onder de motorkap van de E3. (ben nogal lang namelijk).

Het komt er waarschijnlijk op neer om gewoon de monitor zo voorzichtig mogelijk te tillen en het chassis niet te breken. Erg veel ruimte is er niet achter de monitor in de kast. Ik weet dat het misschien veilig is om alle bekabeling los te koppelen maar dat zag er ook weer een beetje te ingewikkeld uit. (grom!)

Eigenlijk gaat het hierom:

Heeft hier iemand ervaring met het E3 taten? Zijn er dingen waar ik echt op moet letten?

Ik hoor het graag van jullie....
 
Wat ik iig zou doen is een deken of plaid op de grond leggen en de kast op zijn rug leggen. Dan is het veel makkelijker, ik heb echter de E3 nooit van binnen gezien, maar lijkt mee een monitor met een chassis en wat bouten en moeren, kind kan de was doen ;)
 
Jaja, Kind kan de was doen. :) Het gewicht naar onderen verplaatsen klinkt sensible. Heb je wel meer balans bij het tillen. Heb even wat gegoogled en je kan er gewoon ook bijna niets over vinden . Alleen dat het niet makkelijk is. :?

Heb alle draden aan het chassis even gevolgt en er is nog wel ruimte om hem een kwartslag te draaien. Maar moet er geen ruk aan geven anders ben je gewoon de lul. Als het gelukt is post ik wel wat foto's. Ben er nu al van overtuigd dat ik dit niet vaak ga herhalen met een E3.
 
Was de e3 niet hetzelfde als de atomiswave SD?
Het was wel een ander merk monitor, dus misschien kloppen onderstaande quotes dus al niet meer, maar toch:

yes it does and its a matter of loosening 4 easily accessible bolts and physically turning the monitor 90degrees.

But be careful, a friend of mine has necked his tube while rotating. There is not much space between the end of the tube and the back of the cab and the tube is quite heavy.

i would strongly advice against this method on the AW cab, the tube is alot heavier and a bit longer, coupled with the angle the monitor has to be inserted with, it is extremely easy to have the neck touch something and break.. doing it "standing up" minimizes the risk.

http://shmups.system11.org/viewtopic.ph ... 1e3d99487d
 
Thanks Dude!

Klopt, E3 is hetzelfde als een AWSD behalve dat 2P panels makkelijker te vinden zijn voor de E3.

Laat m'n Egret 3 gewoon met rust voor nu want er komt toch een Naomi in te zitten waarop de meeste games horizontaal zijn. Ben al haastig op zoek naar een Egret2 op dit moment.

Misschien in de tussentijd maar m'n New Astro Taten.

Dus...
 
goatboy":3rpm2nj0 said:
Jaja, Kind kan de was doen. :) Het gewicht naar onderen verplaatsen klinkt sensible. Heb je wel meer balans bij het tillen. Heb even wat gegoogled en je kan er gewoon ook bijna niets over vinden . Alleen dat het niet makkelijk is. :?

Heb alle draden aan het chassis even gevolgt en er is nog wel ruimte om hem een kwartslag te draaien. Maar moet er geen ruk aan geven anders ben je gewoon de lul. Als het gelukt is post ik wel wat foto's. Ben er nu al van overtuigd dat ik dit niet vaak ga herhalen met een E3.

Dan kom ik je toch helpen! Volgens mij woon ik zo'n beetje om de hoek, tenminste als jouw Gelselaar in de buurt van Borculo ligt. Kunnen we meteen een gezellig 'arcade-experience' moment van maken. als je dat wat lijkt moet je me maar je adres PM'en met tel.nr., dan maken we een afspraak.
 
Da's een tof aanbod van je Pooyan, dat zal ik onthouden!

Ok, Heb i.p.v. de E3 mijn New Astro getate. Dat klusje was dus in ongeveer 25 minuutjes in m'n eentje geklaard incl. de bezel/front. Het zag er ook een stuk veiliger en duidelijker uit dan de E3 van binnen moet ik zeggen. Denk dat bij het taten van een E3 je de chassis moet afkoppelen anders ga je geheid wat breken. Heb dus inderdaad de Astro op z'n rug gelegd om de monitor te roteren. Ging prima.

De reden van dit alles was dat ik m'n eerste Cave pcb heb aangeschaft. Ibara, Was altijd al een Battle Garegga fan en dit is een absolute mega trip vergeleken met BG. Ben bang dat ik nu meer Cave shooter ga aanschaffen. :D
 
Ibara is juist in de stijl van Raizing en Battle Garrega gemaakt en een vreemde eend in de bijt bij CAVE. Als je Ibara al goed vind, dan is er geen houden meer aan :)
 
Klopt Ken, Wil zowieso de Pachi serie (vanaf dodonpachi) compleet hebben. (uitgezonderd 'beestorm' natuurlijk) ....hebben, hebben, hebben.

Die 3e generatie 2D hardware van Cave is wel vet hoor! Zoveel beweging op het beeldscherm. Grandioos gewoon.
 
Ik zou van de Dodonpachi serie eerst alleen Dai ou Jou halen en gaan voor titels als Esprade, Espgaluda, beetje de betaalbare units om er aan te wennen en om te kijken of het echt je ding is voordat je er echt diep voor in de buidel gaat tasten.
 
Bedankt voor de tip. Don't worry, Ga niet gelijk een paar ruggen uitgeven voor een paar pcb's. Zo ben ik nog net niet. :) En het feit 'married with children' geld voor mij ook. dus...

Heb Dodonpachi helemaal grijs gespeeld op de Saturn en Dai ou Jou op de PS2. Op een cab is de experience alleen 100x beter dan op console. Ben best wel een shooter fan kun je wel zeggen. Sommige mensen houden niet van 'bullet hell' games maar ik dus wel. :twisted:

Die nieuwere 'cave' games zijn best wel prijzig ja. Dat geeft het ook wel weer een extra dimensie vindt ik. Niet voor iedereen weggelegd dus.
 
Prijs van Death Smiles zal mischien ook wel zakken als de port naar de 360 goed is.
cave games op de PS2 waren in het algemeen ook goed op Ibara na.
Als ik ooit een orginele cave pcb zou kopen geef mij dan 'Mushihimesama' maar 8) .
 
Back
Top