What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Dreamcast jamma

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
pooyan":mswa86kq said:
Het is voor mij geen probleem de controls zelf te hacken. Dus als ik het goed begrijp kan ik met je adapter direct een DC of een Saturn op een cab met een 15 kHz monitor aansluiten? Dan heb ik dus beeld en geluid (mono of stereo?) Maakt het nog uit of de console PAL of NTSC is?
Precies!
Het maakt niet uit of het 50 of 60 hz is. De volgende apparaten zijn getest:
-Dreamcast
-Playstation1
-Saturn

Ik denk dat het wel voor meerdere consoles werkt. In principe elke spelcomputer die RGB scart out heeft.
 
d":d0ant3qk said:
pooyan":d0ant3qk said:
Het is voor mij geen probleem de controls zelf te hacken. Dus als ik het goed begrijp kan ik met je adapter direct een DC of een Saturn op een cab met een 15 kHz monitor aansluiten? Dan heb ik dus beeld en geluid (mono of stereo?) Maakt het nog uit of de console PAL of NTSC is?
Precies!
Het maakt niet uit of het 50 of 60 hz is. De volgende apparaten zijn getest:
-Dreamcast
-Playstation1
-Saturn

Ik denk dat het wel voor meerdere consoles werkt. In principe elke spelcomputer die RGB scart out heeft.

Klinkt goed, dus ik ben zeker geinteresseerd in je adapter. Stuur me maar een PM met je prijs als je de adapter echt wil verkopen.
 
Zo vandaag even een dc controller gehackt 8)
Nu kan ik ook m'n vmu gebruiken.
controllerhackdclm5.jpg

@ pooyan:mischien is dit iets voor je, ook genoeg manuals te vinden.
http://cgi.ebay.nl/JAMMA-JB-3-Arcad...NameZWD2VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122
 
thnx!
heb nog nooit iets gesoldeerd maar ga toch binnenkort de poging wagen met mn reserve astro cp.
 
Pat7o":1jm63h4q said:
thnx!
heb nog nooit iets gesoldeerd maar ga toch binnenkort de poging wagen met mn reserve astro cp.

valt reuze mee, zorg alleen dat je soldeerbout niet te koud maar ook niet te heet is :)
Moet nu alleen de boel nog even lijmen met een lijmpistool of (kit).
Dan weet ik zeker dat het niet makkelijk los raakt.

Net m'n 2'de dc hack gedaan(player 2 :) )en weer in 1 keer goed.
Meteen even een close up gemaakt hoe het dus moet en niet teveel tin gebruiken.
closeupdchackne7.jpg

En Capcom vs SNK.(deze games spelen toch wel lekkerder dan de 1069in1)
capcomvssnkrz8.jpg

m'n volgende project ga ik zelf eens maken 😉 (denk de snes)
 
Loopt als een trein zo te zien!
:)
er zijn erg veel Arcade games voor de DC die je op je cab kunt spelen.
ziet er strak uit.
 
Pat7o":1g2kynf8 said:
Loopt als een trein zo te zien!
:)
er zijn erg veel Arcade games voor de DC die je op je cab kunt spelen.
ziet er strak uit.

Ik hoef me in de vakantie niet te vervelen haha :D
Wel jammer dat de New Astro nog niet binnen is dan kan ik eindelijk de vertikale games eens gaan spelen.(nu een te klein beeld)
Opzich echt een leuke aanwinst en veel games op een cab spelen is toch echt wel leuker.(bijv. crazy taxi 8) )
 
Almighty, ziet capcom vs snk er een beetje uit op je scherm? Ik heb nu een ps2 aangesloten op de new astro (zal later wel een keer een foto posten), maar dat ziet er dus echt niet uit als ik capcom vs snk speel op 15hz.
 
Dit komt omdat jullie met een 480i signaal bezig zijn. RGB van Dreamcast en ps2 is 480i.
Als je mooi beeld wilt, kan je beter de PS1 versie op je cab gooien, die is 240p!
De dreamcat versie van Third Strike heeft wel allerlei 240p opties, check op gamefaqs hoe je dat moet doen. ps2 heeft ook wel een paar games die 240p draaien, maar heel weinig. De Sega Ages 2500 serie bijvoorbeeld!
 
Volgens mij komt het hoofdzakelijk door het beeldscherm, want op mijn tv ziet alles er 100x beter uit. Beeldscherm is gewoon ongeschikt. Misschien als ik hem op 24 hz zet??? Wil eigenlijk niet te veel met mijn monior kloten.
 
Ben er opzich best tevreden mee en kijk niet zo heel erg nauwkeurig naar hoe het beeld eruit ziet als een gemiddelde forum lid hier.
Ik vind dat het er prima uitziet en ben meer een gamer en daar komt ook bij dat het allemaal retro is.
Het is geen 360 of ps3 op hdtv en als je alles uit je dc wilt halen dan moet je hem op een vga aansluiten 😉
Wil opzich als ik tijd heb wel eens wat foto's posten.(close'ups van capcom vs snk)

De games spelen wel stukken beter als op een 1066 in 1 pcb.(snelheid etc.)
 
Ik heb hem gisteren alleen heel even aangesloten om te kijken of het werkte. Wanneer er beweging was zag het er vrij blokkerig uit, maar ik zal vanavon eens kijken of ik een en ander af kan stellen. Ik zal dit weekend dan ook eens een foto maken
 
Als alles allemaal eenmaal in beweging is viel me het niet echt op dat alles er dan erg blokkerig uitzag.
Als ik crazy taxi 2 bekijk (youtube) dan zie ik weinig verschil op m'n cab vs tv.
Maar mischien zit er in de OK Baby wel een onwijs goed scherm :) (toch d :roll: )
 
@almighty
Die OK Baby heeft zeker een mooi scherm ja.


@ruderudy
En zet je monitor vooral niet op 24Khz. Dat is alleen voor een paar pcb's die dat ondersteunen. Het zijn een paar Sega pcb's.
Ik ben inderdaad een beeldnazi. ik kan het niet verkroppen dat de ps2 bijvoorbeeld op bijna geen een game 480p mode heeft. Terwijl de Dreamcast dat allang had! :roll:
Blokkerig? vreemd!
 
Achtergronden en optieschermen ed zien er gewoon strak uit, maar de characters zien er echt niet uit. Moet nog even wat andere games proberen.
 
almighty":2k6vl84s said:
En Capcom vs SNK.
capcomvssnkrz8.jpg
Opzich ziet dit er prima uit en zal zelf ook eens kijken hoe of wat.
Deze is toch van een afstandje genomen en zal eens een mooie close up posten een deze dagen.
 
Back
Top