What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Castlevania: Symphony of the Night (XBLA)

Rano

TATE Mode Pilot
Wie heeft de (volledige) game al gedownload van Xbox Live Marketplace? 800 punten voor een klassieker als deze. Ik heb het spel nooit gespeeld maar ik ben erg benieuwd. Vanmiddag gedownload, ik heb alleen nog geen tijd gehad om het spel te spelen.
 
Een spel dat mijn leven veranderde. Ik ben wel benieuwd wat ze er van hebben gemaakt en welke versie het is.
 
Het schijnt een hele goede conversie te zijn. Geen framedrops die je bij de PSX/SAT wel scheen te hebben?
 
Absoluut geen framedrops, wat je ook spammed of op je af laat komen.

Maar:

-sommige sound effects zijn weg, zoals het slaan van red skeletons.
-De FMV is weg, hoewel dat echt een nietszeggend bout FMV'tje was.
-Het is de minder bedeelde PS versie, dat houdt echter wel in dat de special effects prachtig zijn. Zo perfect was de Saturn versie ook weer niet.

Toch houd ik mijn Japanse PS en Saturn versies wel. Alleen die doosjes zijn al gruwelijk :)
 
Pff. Ik kan d'r echt geen reet van :D Ik snap het ook niet. Maar de sfeer is prachtig. Echt super goed. Ik pak wel ff een guide om de basics van het spel te snappen. Het equippen etc. Hoe doe ik een aanval, hoe gebruik ik magie etc.

Wat zuigt die d-pad van de 360 trouwens. Ongelofelijk.
 
Rano":30di3wjd said:
Pff. Ik kan d'r echt geen reet van :D Ik snap het ook niet. Maar de sfeer is prachtig. Echt super goed. Ik pak wel ff een guide om de basics van het spel te snappen. Het equippen etc. Hoe doe ik een aanval, hoe gebruik ik magie etc.

Wat zuigt die d-pad van de 360 trouwens. Ongelofelijk.

Gebruik deze maar eens voor xbox live arcade games, heerlijk 😉
x360con.jpg
 
Door het knipoogje weet ik niet of ik je moet geloven. Wel of niet? Serieus? Want ik schaf dat ding gewoon aan :P Heeft iemand dit soort spellen wel eens met een arcade stick gespeeld? Kan namelijk aan een relatief goedkope Hori DOA4 stick komen.
 
joypad vind ik nou niet echt arcade overkomen, joystick is beter voor arcade en arcade classics die uberhoud gedesigned zijn voor joysticks en knoppen.
 
Rano":33xpshfu said:
Door het knipoogje weet ik niet of ik je moet geloven. Wel of niet? Serieus? Want ik schaf dat ding gewoon aan :P Heeft iemand dit soort spellen wel eens met een arcade stick gespeeld? Kan namelijk aan een relatief goedkope Hori DOA4 stick komen.

Aangezien je problemen had (ik ook) met de vierpunttoets van de standaard controller heb ik deze ook toendertijd aangeschaft (speciaal voor sf2).
Ook voor m'n huidige games ben ik er erg te spreken over.
 
Vette game, had ik al voor pre-order 6 maanden voordat de game op psx import uitkwam, saturn versie ook al jaren meester 8)
 
Wat is er zo moeilijk aan dit platformspelletje?

Je hebt 2 handen, die je kunt vullen met wapens, shields of items. Ik geloof dat de bovenste hand de X button is en de 2e is de B button. Wat ik altijd doe is een zwaard onder de X knop en een shield onder B. De rest wijst voor zich als je een beetje RPG's kent; head, body, accesoires. Als je iets nieuws vind, kijken of je stats ermee omhoog gaan en zo ja equippen die hap. Als je iets als FF7 kent, dan is dit kinderspel.

Aanvallen is gewoon rammen op X of B (ligt aan je setup), zoals in 99% van alle actie platform games. Magie gebruik je dmv Streetfighter achtige motions uit te voeren op de D-pad, en toegegeven deze zijn wel pittig in de hitte van het gevecht. Ze zijn echter ook erg sterk. Plenty guides te vinden die deze moves verklappen.

Verder is de game gewoon vooral exploren en constant op je map kijken (L trigger). Er is niet zozeer 1 vaste route.
 
Back
Top