What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcadehal Rotterdam

Jinxz":205p18f5 said:
stevuns":205p18f5 said:
Ik kom heel vaak in deze buurt. Heb ook vrienden en bekenden die op de Schiedamseweg wonen. Ik heb daar ook 4 jaar post bezorgd. De laatste jaren is er gelukkig ook heel wat verbeterd door het schoonruimen van de Keileweg. Ik weet natuurlijk niet hoe het is om in die buurt een ondermening te beginnen...
We zaten er van 2000 tot 2003 dus is alweer een tijdje terug. We zaten in het laatste blok voor de brug links, achter ons zat het bejaardetehuis.

O ja bij ter hoogte van de Noordschans/ Kruijffstraat? Dat tehuis staat er inmiddels niet meer.
Denk dat je veel niet meer terug kent. Ze hebben de wijk flink verbeterd. De Mathenneserdijk is bv ook helemaal gerenoveerd.
Anno 2000 - 2003 kon je daar s'nachts idd niet veilig lopen :)
 
Is de arcadehal in Scheveningen nog de moeite?
Ik ga dit weekend naar Rotterdam en misschien rij ik dan wel eens door tot Scheveningen.
 
flay":36d92fdk said:
Is de arcadehal in Scheveningen nog de moeite?
Ik ga dit weekend naar Rotterdam en misschien rij ik dan wel eens door tot Scheveningen.

Hommerson Funland? Stelde de vorige keer dat ik daar was (1 á 2 jaar geleden) bar weinig voor en de website laat helaas niet zien welke spellen daar te spelen zijn.
 
cthulhu":eyd36qx2 said:
flay":eyd36qx2 said:
Is de arcadehal in Scheveningen nog de moeite?
Ik ga dit weekend naar Rotterdam en misschien rij ik dan wel eens door tot Scheveningen.

Hommerson Funland? Stelde de vorige keer dat ik daar was (1 á 2 jaar geleden) bar weinig voor en de website laat helaas niet zien welke spellen daar te spelen zijn.

De website stelt inderdaad niet veel voor.
http://www.funland.nl/index.html
 
Is niet de moeite Wim, paar dedicated racers, geen normale cabs meer. Hadden aantal jaar geleden nog een 60 in 1 vert, die is ook weg. Nu veel meer touchscreen en mechanische spellen
 
ruderudie":3t51lmwn said:
Is niet de moeite Wim, paar dedicated racers, geen normale cabs meer. Hadden aantal jaar geleden nog een 60 in 1 vert, die is ook weg. Nu veel meer touchscreen en mechanische spellen

Vandaag toch eens bezocht en het is inderdaad niet de moeite. 2 euro om GTI CLub te spelen zonder geluiden op een zetel die je niet meer achteruit kan zetten :?
 
stevuns":lq8v2qph said:
Jinxz":lq8v2qph said:
stevuns":lq8v2qph said:
Ik kom heel vaak in deze buurt. Heb ook vrienden en bekenden die op de Schiedamseweg wonen. Ik heb daar ook 4 jaar post bezorgd. De laatste jaren is er gelukkig ook heel wat verbeterd door het schoonruimen van de Keileweg. Ik weet natuurlijk niet hoe het is om in die buurt een ondermening te beginnen...
We zaten er van 2000 tot 2003 dus is alweer een tijdje terug. We zaten in het laatste blok voor de brug links, achter ons zat het bejaardetehuis.

O ja bij ter hoogte van de Noordschans/ Kruijffstraat? Dat tehuis staat er inmiddels niet meer.
Denk dat je veel niet meer terug kent. Ze hebben de wijk flink verbeterd. De Mathenneserdijk is bv ook helemaal gerenoveerd.
Anno 2000 - 2003 kon je daar s'nachts idd niet veilig lopen :)

In die tijd werkte ik daar, vanaf 98/99. Heb persoonlijk niet echt last gehad.
Politie daar was vaak nog een groter probleem dan de junks,hoeren en dealers.
De eerste paar die me daar lastig probeerden te vallen heb ik gelijk duidelijk gemaakt dat ik die ene verkeerde ben die je tegen kan komen. Toen was ik iets minder rustig als nu zullen we maar zeggen.
 
Een paar foto's van de arcadehal Spangen in Rotterdam. Al noemen zij het "Bijeenkomstruimte"
Foto0940_zps14a43820.jpg
Foto0938_zps0a7c760b.jpg
Foto0937_zpsacb035f6.jpg
Foto0936_zps626541cb.jpg
Foto0935_zps25813ca3.jpg
Foto0934_zps869ef779.jpg
Foto0932_zpsc2067e13.jpg
Foto0931_zps49d5d90e.jpg
Foto0930_zps8f90f821.jpg
Foto0929_zps8d3439b4.jpg

De persoon die achter de bar staat heet Mielo. Een aangename kerel, zijn enthousiasme en motivatie om iets van deze ruimte te maken is leuk om te zien. Ik heb dan ook mijn best gedaan om in iedere kast een muntje te steken (uitgezonderd de airhockey's, ik heb ook mijn trots). Met zijn 3 cabs heeft hij wel nog een hele weg af te leggen en een echte publiekstrekker zit er nog niet tussen. Ik heb reklame gemaakt voor Nozomi dus wie weet zien we hem terug op het forum. Als je in de buurt bent moet je zeker eens stoppen want zo'n initiatief kan ik alleen maar toejuichen.
 
Koesteren dit soort initiatieven!
Ik zal er nooit komen - trekt me niet echt daar :mrgreen: - maar gezien de hoeveelheid 'arcade' hallen/ruimtes in NL erbarmelijk laag is; vindt ik het wel gaaf te zien dat ondernemers de interesse wel hebben!
 
Elk begin is er eentje en die Daytona 2 DLX met nieuw scherm is er zeker eentje! Hopen dat ze het leuk weten uit te bouwen :D
 
Zo dat is al veel meer dan ik had verwacht! Als ik Mielo was zou ik het wel na 20 uur dicht gooien, ziet er uit als een plek waar je goed kan hangen... Super dat je gewoon gegaan bent Wim, ouwe held die je daar bent :)
 
Wat een huilbende! Maar goed dat we binnenkort weer een event hebben om het namens de Nederlandse bevolking met je goed te maken.
 
Ken":37runz6d said:
Wat een huilbende! Maar goed dat we binnenkort weer een event hebben om het namens de Nederlandse bevolking met je goed te maken.
:mrgreen:
 
Ken":1dik2ztj said:
Wat een huilbende! Maar goed dat we binnenkort weer een event hebben om het namens de Nederlandse bevolking met je goed te maken.

Ik neem de Nederlandse bevolking niets kwalijk, ik heb wel mijn bonnetje van het tanken opgestuurd naar jullie Koningshuis. Dat is wel het minste wat jullie kunnen doen :-)
 
Ken":2iimbeqw said:
Wat een huilbende! Maar goed dat we binnenkort weer een event hebben om het namens de Nederlandse bevolking met je goed te maken.

Hoezo? Ze hebben een Airhockeytafel!

Och ja, het begin is er en in ieder geval is het enthousiasme er. Met flink wat uitbreiding wordt het misschien nog wat...in ieder geval wel als er ook goed onderhoud gepleegd wordt. Voor mij is er niet echt een reden om naartoe te gaan, op de pins en Airhockey na dan...ik heb echt helemaal niets met racers en ben er ook walgelijk slecht in (net als andere spellen overigens).
 
cthulhu":2697fzu2 said:
Hoezo? Ze hebben een Airhockeytafel!

Och ja, het begin is er en in ieder geval is het enthousiasme er. Met flink wat uitbreiding wordt het misschien nog wat...in ieder geval wel als er ook goed onderhoud gepleegd wordt. Voor mij is er niet echt een reden om naartoe te gaan, op de pins en Airhockey na dan...ik heb echt helemaal niets met racers en ben er ook walgelijk slecht in (net als andere spellen overigens).

+1 :mrgreen:

Het ziet er trouwens best netjes uit. Ik had een afgetrapte bende met 2 multigame kasten verwacht. Ondanks dat het niet veel voorstelt is er wel aandacht aan bested. Dus inderdaad chapeau voor het initiatief.
 
Back
Top