What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

World of Warcraft

Da Dude":17n77dem said:
2 Franse vrienden hebben me deze vakantie uitgebreid met WOW laten kennismaken.

Zit er aan te denken om een poging te wagen. Maar zijn er hier mensen die op WOW zitten of zaten???

speler sinds de beta, redelijk hardcore (inmiddels wat minder, maar 3 jaar in top 50 EU guild gespeeld/raid).
Ik zit inmiddels met een frozen account, heb het na al die tijd wel gehad. Maar als ik heel eerlijk ben is dit echt het beste spel ooit gemaakt.

Het hele punt is, dat je eigenlijk het spel niet goed gespeeld hebt totdat je bij endgame content komt.
Het levelen naar het hoogste level etc is eigenlijk 1% van het spel. Dan heb je nog helemaal niks meegekregen van waar het om draait in de game, en wat nou de charme is van het spel.
Je kan eigenlijk 2 kanten op, PVP (Player vs Player) en PVE (Player vs Environment.
PvP houdt eigenlijk in dat je tegen andere spelers (meestal in teams van 2 tot 5 oid) het tegen elkaar opneemt.
PvE houdt in dat je met grote groepen (meestal zit je hiervoor in een guild) de endgame content probeert te clearen. Simpelgezegd eindbazen verslaan.

Ik was echt altijd een PvE-er. Je bent uren, dagen, maanden bezig om steeds vanalles te tweaken, om net dat beetje meer te kunnen brengen om die eindbaas waar je al 5 dagen per week, 4 uur per dag, al 2 maanden lang met 25 man tegne loopt te vechten te kunnen verslaan. Het klinkt heel nerderig, maar dat soort dingen zijn echt super. Met een heel team maanden werken voor betere gear, uitgewerkte tactics etc zodat je een moeilijke eindbaas kan verslaan.
Als ik het zo probeer uit te leggen zie ik eigenlijk dat het niet uitleg-baar is. Je moet het meegemaakt hebben om te begrijpen wat ik bedoel ^^
Tegenwoordig is de content wat makkelijker dan vroeger, maar nog steeds is het onwijs leuk en gaaf.

Als je jezefl onder controle hebt zou ik zeker eens de game uitproberen, bij voorkeur voor een wat langere periode. Het is echt een hele leuke game, ook voor iemand die het slechts af en toe wil spelen op casual basis is er genoeg te doen.

Ik had altijd een collega die me voor gek verklaarde. Hoe mongool ben je als je x uur per dag, meerdere dagen per week, zo dedicated een spel kan spelen en er helemaal in op kan gaan. Een virtuele wereld, doe normaal, who gives a shit!
Hij heeft een keer een avond meegekeken met zo'n raid.

Hij speelt het spel inmiddels 3 en een half jaar regelmatig.
 
Nerds ;)

make-love-not-warcraft.jpg


WorldofWarcraft11.jpg
 
Hey guys, ook ik speel redelijk serieus WoW maar t.o.v. jiggymf wel een "casual". Heb WoW de afgelopen 8 maanden bijna dagelijks gespeeld en me er enorm in verdiept en mee vermaakt, maar merk toch wel dat het nu een beetje begint af te zwakken door de grind/spelerscultuur. Dailies vind ik gewoon killing en leiden bij mij tot burnout. Raids is gewoon te lastig om in te komen op mijn level en dan nog heb ik niet het geduld voor mensen met een vervelende attitude, zelfs in een gemiddeld guild. Het spel is wel echt een van de allerbeste games die ik ooit heb gespeeld. Het detail, mate van complexiteit en de immersie in de wereld is gewoon ontzettend gaaf en het stijltje is fantastisch. Verslavend heb ik het nooit echt gevonden, overigens. Ik had geen moeite met het loslaten of eens een paar dagen niet spelen. Maarja, ik ben dan ook single dus ik kan mijn gang gaan.

Nu al een week niet gespeeld en weer veel meer met mijn consoles bezig, wat toch wel erg verfrissend is na 8 maanden WoW-only :)
 
jiggymf":1g43mkkm said:
paragonbelial":1g43mkkm said:
paragonbelial":1g43mkkm said:
Heb WoW de afgelopen 8 maanden bijna dagelijks gespeeld en me er enorm in verdiept

casual uhu :mrgreen:

Hehe :D
Nee maar geen raider dus, geen PvP en vooral veel pets/achi hunting, oude dungeons doen en op een heeeel "vriendelijk" tempo door de content heen (gezien ik nog steeds geen 85 ben). Het was toch voornamelijk een beetje verpozen in Azeroth ipv progression-focussed.
Maarja, casual WoW spelen is errrg relatief t.o.v. andere gaming 8)
 
Ik ben afgehaakt. af en toe start ik het op voor me oudste zoon, zodat hij wat rond kan wandelen en zijn ding doen. Maar nee. Niets voor mij.

Ik zit te wachten op een goeie Sci Fi mmorpg. alla Warhammer 40k, borderlands of mass effect 2. Fantasy kan me niet hooked krijgen in dit Genre
 
Ik heb me Chaos Space Marine leger afgelopen maand verkocht, ik hoop dat Dark Millenium snel uitkomt. ;-).

Star Wars lijkt me ook wel leuk.
 
Ik ben na maanden aangestoken door een collega van me.
Me nieuwe kamergenoot speelt WOW met 3 pesonages van level 85 oid.

En ben al met me human en undead op level 8.
Niet lachen, das laag, maarja ik speel niet elke avond dankzij BF3 en me leven irl.

De art is prachtig, en tot level 20 kun je gratis los. En dan zie ik het allemaal wel weer.
Dit soort games houden niet lang me aandacht. Maar deze is best verslavend.

Ik heb nog wat free to play geprobeerd zoals DC online, en APB maar het boeit me niet genoeg om er dan mee door te gaan.

Ik heb wel een mooie Sci Fi schooter Black Prophecy gevonden. Deze is free-to-play en was ooit op een paid mmorpg.
4.jpg



Maar op deze zit ik wel te wachten: http://www.darkmillenniumonline.com/

En dat voor iemand die meer van arcade houdt :P
 
als je eerder wow hebt gespeeld en niet meer online bent geweest sinds maart 2011 kan je uitgenodigd worden door een vriend, dan ga je automatisch naar level 80. blizzard wordt wanhopig ;)
 
Back
Top