What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Welke stick en knoppen voor je cab?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Wat voor sticks en knoppen gebruiken jullie in een arcade cab of arcade stick? En voor welke soort games vind je ze het beste werken?

Ik zelf heb een Round 1 TE arcade stick met Sanwa onderdelen, zit ook een octagonale restrictor in sinds een tijdje. Denk wel dat ik weer naar een 4 gate ristrictor over schakel en een nieuw springveertje in doe. Fijn om 2D fighters te spelen, maar ik mis de precisie om shoot'm ups te spelen.

Namco Arcade stick (1996) met Hori onderdelen als ik me niet vergis. Voor mij een fijne shoot'm up stick en voor 2D fighters ook wel geschikt, alleen mis ik de soepelheid van Sanwa, maar daar kan ik best mee leven bij fighters.

En hopelijk binnenkort als mijn Agetec multiconsole mod af is, een Seimitsu LS-56 stick met PS-15 knoppen. Nog niet mee gespeeld dus kan er niks van zeggen, behalve dat de LS-56 wel zeer gewaardeerd wordt in de shoot'm up community. En van wat ik heb gevoeld, een erg strikte feel heeft zodat je niet snel uitschiet.
 
Seimititsu is bij uitstek de shooter stick.
Sanwa met octagonal ristriktor net als jij voor fighters
 
Ik heb een gemodde Madcatz met Sanwa onderdelen voor fighters;
img20110529113005.jpg


Ik heb ook een Hori EX2, speelt ook lekker met fighters. Op men Naomi heb ik Sanwa, ook weer voor fighters.

Shooters speel ik liever op men KI2 cabinet met Happ Competition buttons en joysticks. De Sanwa buttons vind ik persoonlijk te gevoelig en bijvoorbeeld Giga Wing is voor mij niet te doen.
 
Ik ben meer fan van Sanwa sticks en buttons, vind het fijn dat ze wat lichter zijn. Ook bij shmups vind ik Sanwa fijner
 
Zo duur zijn ze niet. koop je eerst 1 van elk (hori en Sanwa).

Weet je hoe ze aanvoelen.

MAAR KOOP GEEN MERKLOZE ROMMEL!!! Voor die paar centen minder is de lol er sneller af, als ze gaan haperen etc.
 
bad-joey":3fh9tc4f said:
Ik ben meer fan van Sanwa sticks en buttons, vind het fijn dat ze wat lichter zijn. Ook bij shmups vind ik Sanwa fijner
Cool om te horen, was het bij mij ook maar zo. Dan hoefde ik geen verschillende sticks voor verschillende games. :)

Da Dude":3fh9tc4f said:
Zo duur zijn ze niet. koop je eerst 1 van elk (hori en Sanwa).

Weet je hoe ze aanvoelen.
Heel goed idee, had ik achteraf ook moeten doen dan ineens per stick 6 buttons van te kopen...

Oh ja en nog een algemeen iets: koop gewoon nut (moer) knoppen, ik heb zelf heel veel gedonder gehad met snap in's, voorlopig alleen bij Sanwa. Sommige snap ins zijn lam geworden tijdens het uithalen wat heel vervelend was, waardoor ze niet meer goed snappen in mijn arcade stick.
 
SFIV, TE round 2 stick met Sanwa buttons (origineel), octo restrictor, hardere veer en witte battop. Speelt lekkah met fighters maar ook shmups gaan prima hoor. Juist de precisie van de octo vind ik wel prettig. Knop-gevoeligheid is ook een kwestie van ninja handjes kweken.
 
Back
Top