What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Wat is dit? (binnenkant Play Scene Special cab)

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Vast erg noob, maar.....

Vriend van me kreeg deze kast onlangs en stuurde me wat foto's van de binnenkant omdat hij niet werkt, marquee verlichting is het enige dat wel werkt.

Wat valt er te zien op deze foto's? Behalve de kast zelf dan :)

Watvoor systeem is dit bv?

psscab.jpg
 
mmmmm misschien ff de voorkant showen... control panel enzo...

Die stekker zegt niks in ieder geval... tenminste mij :)
 
noob, geen noob, whatever. Maakt niet uit. Het gaat hier om electronica.
Is de zekering doorgebrand? De marque gaat branden, maar toch onderzoeken hoe dat nou precies zit, want pcb´s draaien niet op 220, er zit een trafo nog tussen, daarvan zou de zekering kunnen zijn doorgebrand!
Ga kijken onderzoeken vanaf de stroomvoorziening tot aan beeld en geluid.
-Doet de pcb het wel? Zit er wel een game-pcb in?
-kan ook een jamma issue zijn afhankelijk van de pcb. Jamma zou plug en play moeten zijn en dat is het bijna altijd wel, maar niet altijd.
-Gaat de monitor wel aan?
-geluid van de pcb?
tsja, die stekker zit los ja....
Waarom post die vriend niet zelf?
Met een multimeter aan de slag zou ik zeggen. Misschien is er wel een member die deze kast zelf heeft. Al gezocht naar een manual van de play scene?
Het wordt een beetje kansloos zo met 1 lo-res foto.
Misschien is er wel ergens aan stap voor stap cabinet check guide voor dit soort issues....
Succes. Laat maar weten als er nieuwe feiten ontdekt worden.
 
Thanks alvast mannen.

Ik ga aankomende week zelf kijken en kom met een update.

Vriend is totally clueless ik bood aan dit even te posten.

Maar... het printplaatje op de foto is geen spel toch?

pcborwhat.jpg
 
Alleen de marque doet het? Dan werkt je 220V in ieder geval wel.

Heb je neckglow als je de cab aanzet?
Hoor je een trafo 'brommen'
Heb je met een multimeter al je 5V en 12V lijnen getest bij de jamma aansluiting (ik neem aan dat er jamma in zit) met je gameboard (wel gameboard aansluiten)

Waarom vraagt je vriend het niet aan degene van wie hij de cab heeft gekregen?
 
Kleine PCBtje lijkt op een onderdeel van de muntproever. Snel te zien als je bedrading even volgt.
 
Precies wat Arjan zegt, is absoluut geen game. Kan eigenlijk alleen maar met coin registratie etc. etc. te maken hebben. Er zit voor de rest in zo'n kast niets aan electronica in behalve credit boards etc. Succes!
 
Ben even gaan kijken. Kast ziet er nog prima uit iig.

Zit toch wel een PCB in, Hyper Olympic met een verloopje naar JAMMA.

Daar waar de voedingskabel binnenkomt loopt hij eerst langs de on off switch van de kast en de monitor? En dan pas naar de voeding. Zo zag het eruit iig.
Op die manier doet de kast niets als je hem aanzet.

Daarna de voedingskabel direct op de voeding aangesloten en op die manier startte het spel 1x op zonder beeld maar met geluid. Dat leek daarna ook niet meer te werken, het enige wat hij daarna alleen nog deed na aanzetten was 2x 'klikken' en iets van kortstondig geluid via de speakers.

Vervolgens is de voeding na wat gefreubel overleden doordat we per ongeluk de switch op de voeding op 110 hadden laten staan. :lol:

Dus.... Is er wellicht een lid woonachtend in Amsterdam met kennis van zaken die reparaties aan huis doet? :)
 
Ik vind dit een mooi verhaal :mrgreen:
 
Haha, ik ook. Maar vriend van me is er minder blij mee. :mrgreen:
 
bombjack":5pu37znw said:
Vervolgens is de voeding na wat gefreubel overleden doordat we per ongeluk de switch op de voeding op 110 hadden laten staan. :lol:

Lol :) Per ongeluk op 110 :) Vervang gewoon je voeding, als je weet hoe je die op 110V moet zetten kan je hem ook wel vervangen!

Succes!
 
DLX":189eczl5 said:
bombjack":189eczl5 said:
Vervolgens is de voeding na wat gefreubel overleden doordat we per ongeluk de switch op de voeding op 110 hadden laten staan. :lol:

Lol :) Per ongeluk op 110 :) Vervang gewoon je voeding, als je weet hoe je die op 110V moet zetten kan je hem ook wel vervangen!

Succes!


:mrgreen: Ja dat is ook het probleem niet, maar voordat de voeding overleed was er al een probleem dat we niet konden duiden. Idd eerst voeding vervangen en dan maar eens met spanningsmeter aan de slag.

Gaf een flinke lichtflits overigens haha.....
 
Best kans dat alleen de zekering in de voeding gesprongen is. Vervang hem eens, sluit opnieuw aan. Misschien heb je geluk. Niet geschoten is altijd mis.
 
Cageman":2p6ylv9k said:
Best kans dat alleen de zekering in de voeding gesprongen is. Vervang hem eens, sluit opnieuw aan. Misschien heb je geluk. Niet geschoten is altijd mis.

Thanks, Ook na lichtflits?? :D
 
Ja hoor. Dat kan gewoon de zekering zijn geweest. Dat is vaak een glasbuisje met een metaaldraad erin. Die brandt door wanneer de belasting te hoog is. En dan is het even een hele felle lamp :-)

Als je ook rook hebt zien ontsnappen, vergezeld van een rare geur, dan is de voeding waarschijnlijk wel stuk. Alleen een lichtflits, en daarna niks kan heel goed de zekering zijn geweest :-)

Maak hem gewoon open en check op zichtbare schade. Alleen de zekering stuk? Vervangen, terug op 220 zetten en aansluiten. Doe dat wel even zonder de JAMMA PCB aan de cab, en meet even door of de afgegeven voltages nog kloppen.
 
Cageman":228bkf9h said:
Ja hoor. Dat kan gewoon de zekering zijn geweest. Dat is vaak een glasbuisje met een metaaldraad erin. Die brandt door wanneer de belasting te hoog is. En dan is het even een hele felle lamp :-)

Als je ook rook hebt zien ontsnappen, vergezeld van een rare geur, dan is de voeding waarschijnlijk wel stuk. Alleen een lichtflits, en daarna niks kan heel goed de zekering zijn geweest :-)

Maak hem gewoon open en check op zichtbare schade. Alleen de zekering stuk? Vervangen, terug op 220 zetten en aansluiten. Doe dat wel even zonder de JAMMA PCB aan de cab, en meet even door of de afgegeven voltages nog kloppen.
Cageman":228bkf9h said:
Ja hoor. Dat kan gewoon de zekering zijn geweest. Dat is vaak een glasbuisje met een metaaldraad erin. Die brandt door wanneer de belasting te hoog is. En dan is het even een hele felle lamp :-)

Als je ook rook hebt zien ontsnappen, vergezeld van een rare geur, dan is de voeding waarschijnlijk wel stuk. Alleen een lichtflits, en daarna niks kan heel goed de zekering zijn geweest :-)

Maak hem gewoon open en check op zichtbare schade. Alleen de zekering stuk? Vervangen, terug op 220 zetten en aansluiten. Doe dat wel even zonder de JAMMA PCB aan de cab, en meet even door of de afgegeven voltages nog kloppen.


Ok thanks... wordt vervolgd!
 
Back
Top