What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Wat is dat toch met dat dansje?

Ken

High Score Hunter
Joined
Aug 10, 2005
Messages
4,799
Reaction score
0
Kan iemand mij even uitleggen wat er in godsnaam zo grappig of lollig is aan dat oervervelende dansje wat je de hele tijd op tmf ziet langskomen en ook een soort hype is geworden?

Dood aan allen die hebben geprobeerd dit dansje te doen.

Eng. Heel erg eng.
 
Jumpstyle?

Ik vind het een beetje lijken op een gay versie van hakken. De muziek is een soort van tragere happy hardcore oid.
 
Ik vind het erg op folklore lijken hoe ze hun voeten tegen elkaar aan tikken. Nee de old skool gabba moves zijn toch veel vetter...
 
Idd. Klompendansen 2.0 (om het even in Sony termen te verwoorden).
 
Rano":3129gfi0 said:
Idd. Klompendansen 2.0 (om het even in Sony termen te verwoorden).

hahha ja inderdaad en net als bij sony is niet iedere nieuwe versie een betere ...
 
Dat dansje is Jumpstyle, en ik vind het persoonlijk een stuk beter te pruimen dan hakken.


het bestaat al meer dan 5 jaar en het komt oorspronkelijk uit België. Zelf ken ik het ruim een jaar inmiddels. Het is een beetje kut, want het is inmiddels een ware hype geworden en iedereen die de standaard routine(springen, 2x rechts, links voor, links achter) denkt te kunnen claimt opeens dat ie kan jumpen. Als je wat verder zoekt op internet zie je het echte jumpen en andere vormen zoals hardjumpen, wat gewoon ontieglijk vet en moeilijk is. TMF verkracht alleen de echte jumpstyle, samen met al die commerciele kut artiesten die gewoon een kick onder hun lied gooien en het vervolgens als Jumpstyle bestempelen.

:roll: Ik zal wel de enige zijn(zal een leeftijd iets zijn) maar ik vind het leuk: het is uitdagend om de moeilijkere moves te leren en het geeft een goed gevoel als de bas lekker hard staat om keihard te stampen af en toe 8) .
 
Hoe irritant het ook moge zijn. Het is voor kinderen.
Het is geen hype. TMF doet alsof het een hype is. Zo van: "Wij zijn op de hoogte, dit is vet cool". Dit is zo van de buis hoor, wees gerust. Ik geef het een paar maandjes
 
Giel":1ujyxo2m said:
Dat dansje is Jumpstyle, en ik vind het persoonlijk een stuk beter te pruimen dan hakken.
Ik ben al lang blij dat ze tegenwoordig gewoon haar hebben, ziet er al een stuk beter uit, de Anita`s vliegen je nog wel om de oren maar het is niet anders :P

Giel":1ujyxo2m said:
<Knip>maar ik vind het leuk: het is uitdagend om de moeilijkere moves te leren en het geeft een goed gevoel als de bas lekker hard staat om keihard te stampen af en toe 8) .
Daar hebben ze DDR en de dansmat voor uitgevonden :P
Dus HOP! naar de winkel voor een mat!
 
gewooon macarena tijd, je moet gewoon een nummer en een dansje hebben daar houden de mensen van. Kijk naar vroeger.

vogeltjes dans, die dirty dancing dans die ik niet meer bij naam weet, ketchup song er zijn er genoeg geweest en jumpstyle is er gewoon nog 1
 
Aangezien veel van ons er kennelijk niet diep inzitten kennen wij alleen de commerciele oftewel de TMF kant van jumpstyle. Wat wij zien zal inderdaad wel verbasterde rotzooi zijn, wat dat betreft geloof ik Giel wel. Zo'n DJ Porny, ik kan nu al horen dat dit veel te zachte shit is.

Dat was 12 jaar geleden net zo met Hardcore. Je werd toen overspoelt met Happy en sommige DJ's zetten ook een Happy act op om te cashen terwijl ze underground nog gewoon keiharde gabber draaiden (zoals Paul, Neophyte, Ruffneck etc). Het resultaat was dat iedereen Air Maxjes en een Cavello ging ophalen en naar de nieuwste ID&T happy hardcore meuk ging luisteren.

Dat had echter bar weinig met de underground scene en de echte houseparties te maken.
 
Ik zag de 'Nederlands kampioenen' dansstyleprutkutstepdown bij Jensen in hun grijze legerbroek. Pathetic.
 
Nu ook al een Bea jump ringtone, moet echt niet gekker worden.
Was al niks en nu is het helemaal irritant geworden!
Als je niet fatsoenlijk kunt dansen blijf dan op je dikke reed zitten maar ga niet als een halve gare lopen springen...
 
Jumpstyle, ik heb er niks mee maar ik kan het wel tolereren. Grappig hoe buitenlanders het hier overnemen en er thuis over praten. Ik vind het op zich wel geinig...

Anyway... Wacht tot airhumping een rage hier word... Die shit is pas erg... Dan ben ik meteen weg :')
 
airhumpen aka droogneuken is al zo oud als de weg naar rome.

Vreemd genoeg deed ik het altijd MET meisje... de jeugd van tegenwoordig snapt er weer niks van heheheh
 
Air humping (aka air sex) komt dat niet uit Japan ? En ja dat is vrij kansloos, maar Japan heeft altijd wel wat om een probleem te verhelpen :lol:

http://www.break.com/index/japanese_air_sex.html

In iedergeval, jumpstyle, niks voor mij. Ik kan vaak alleen toelachen, dan dat ik mee jump. Ik ben ook geen meeloper dus zal waarschijnlijk nooit het dansje doen (alhoewel die 'basis' move verrot makkelijk lijkt) Het lijkt ook nog eens op sierlijk neervallen.
 
Ouderwets droogneuken oftewel 'schuren'? Dat doe ik al sinds de 90's. Het gaf me altijd een kick als het lukte; een random meid beweegt een beetje uitdagend met haar achterste jouw richting in.. jij denkt 'ach ik leef maar 1x' en je maakt contact... dan is het hopen dat ze daar van gediend is en door blijft gaan. Dan fase 2, de handjes op de heupen. Meestal loopt dat dan ook wel op een one night stand uit.

Dat lijkt echter absoluut niet op deze kansloze air sex :D

'Vrij kansloos' is een understatement :)
 
Ik vindt het er echt stupid uitzien.
Ook echt typisch nederlands om in zo'n hype mee te gaan.
 
Ken":2rnso32c said:
Kan iemand mij even uitleggen wat er in godsnaam zo grappig of lollig is aan dat oervervelende dansje wat je de hele tijd op tmf ziet langskomen en ook een soort hype is geworden?

Dood aan allen die hebben geprobeerd dit dansje te doen.

Eng. Heel erg eng.


hoorde van de week van het nichtje van mijn vriendin dat dat is voor dance fans die niet kunnen hakken

Of je dat wil kunnen vraag ik me dan af :S
 
Het is gewoon een hype onder jongeren. Ik studeer nu af waarbij ik veldtesten uitvoer op een vmbo/havo school. Alle kids jumpen.
 
Back
Top