What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Vraag over slg3000

handsome1987

Credit Feeder
Hoi

Ik heb een vraag over de slg3000 die te koop is bij arcadeforge.de
Kan iemand mij vertellen als je de versie neemt zonder behuizing of er dan een aan en uit schakelaar op zit?
En of je de intensiteit bij de scanlines dan ook kan instellen?
En of het ook werkt met een resolutie van 1280x1024

Bedankt alvast
 
No problem, jij ook bedankt ;)
Wat betreft de SLG3000, ook zonder behuizing kun je alles instellen en aan en uit schakelen, op de site arcadeforge staat het volgende

"SLG 3000 pcb only without case has two screw terminals for Enable and Disable the scanlines. Wire a normal switch to this both screw terminals. SLG3000 is active by default."

Daarbij, als ik lees op het shmups forum (http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=33454) dan staat daar het volgende;

- Which sources will the SLG3000 work with directly ?

Everything that outputs VGA with a scanrate of 31khz or higher. This includes videogame systems like the Dreamcast or the XBox360 or emulation PCs with a standard graphics adapter.

31khz or higher, dus 1280x1024 zou moeten werken. Heb er zelf niet 1, dus dit weet ik niet uit ervaring. Mss dat Ckong je hierover iets kan vertellen, hij heeft er nl sowieso 1.
 
Twee om precies te zijn. Ik zal vanavond eens even kijken.
 
Even een testje gedaan, maar bij 1280x1024 zijn geen scanlines te zien. Wel bij diverse andere resoluties, zoals 1024x768 en uiteraard 640x480 (in mijn ogen de enige resolutie die je moet gebruiken voor mame op 31K, 480p). Beter is natuurlijk gewoon mamen op 15K, met orignele resoluties, de scanlines krijg je er dan gratis bij.
 
ckong":38d70edx said:
Even een testje gedaan, maar bij 1280x1024 zijn geen scanlines te zien. Wel bij diverse andere resoluties, zoals 1024x768 en uiteraard 640x480 (in mijn ogen de enige resolutie die je moet gebruiken voor mame op 31K, 480p). Beter is natuurlijk gewoon mamen op 15K, met orignele resoluties, de scanlines krijg je er dan gratis bij.

Dus op mijn bartop mame moet ik dan gewoon de resolutie 640x480 gebruiken?
En je verkoopt niet toevallig een slg3000? haha.

En als je het nou vergelijkt met handmatige scanlines dus als je het ini bestand veranderd bij mame is het dan wel echt een heel stuk beter?
 
handsome1987":1iqtgs64 said:
ckong":1iqtgs64 said:
Even een testje gedaan, maar bij 1280x1024 zijn geen scanlines te zien. Wel bij diverse andere resoluties, zoals 1024x768 en uiteraard 640x480 (in mijn ogen de enige resolutie die je moet gebruiken voor mame op 31K, 480p). Beter is natuurlijk gewoon mamen op 15K, met orignele resoluties, de scanlines krijg je er dan gratis bij.

Dus op mijn bartop mame moet ik dan gewoon de resolutie 640x480 gebruiken?
En je verkoopt niet toevallig een slg3000? haha.

En als je het nou vergelijkt met handmatige scanlines dus als je het ini bestand veranderd bij mame is het dan wel echt een heel stuk beter?

Ik gebruik geen geëmuleerde (handmatige) scanlines in Mame, dus daar kan ik je niet over adviseren. Maar inderdaad, je zou eigenlijk voor 640x480 moeten gaan en dan heb je samen emt een SLG 3000 de beste benadering van het authentieke arcade gamen.

En ja, ik verkoop toevallig wel een SLG 3000 (fantastisch apparaat :) 😉 ), ik heb er een met een behuizing, mag weg voor € 50 + porto. Eventueel kan ik hem zaterdag voor je meenemen, mocht je naar het NGC gaan, in Zoetermeer (een absolute aanrader, zeker als je nieuw in de hobby bent en een hele rits aan boeiende, leuke en toffe gasten van dit forum wilt leren kennen, die met zijn allen ook encyclopedische kennis hebben van en veel ervaring hebben met candy cabs en dergelijke).
 
ckong":14cd3fxd said:
handsome1987":14cd3fxd said:
ckong":14cd3fxd said:
Even een testje gedaan, maar bij 1280x1024 zijn geen scanlines te zien. Wel bij diverse andere resoluties, zoals 1024x768 en uiteraard 640x480 (in mijn ogen de enige resolutie die je moet gebruiken voor mame op 31K, 480p). Beter is natuurlijk gewoon mamen op 15K, met orignele resoluties, de scanlines krijg je er dan gratis bij.

Dus op mijn bartop mame moet ik dan gewoon de resolutie 640x480 gebruiken?
En je verkoopt niet toevallig een slg3000? haha.

En als je het nou vergelijkt met handmatige scanlines dus als je het ini bestand veranderd bij mame is het dan wel echt een heel stuk beter?

Ik gebruik geen geëmuleerde (handmatige) scanlines in Mame, dus daar kan ik je niet over adviseren. Maar inderdaad, je zou eigenlijk voor 640x480 moeten gaan en dan heb je samen emt een SLG 3000 de beste benadering van het authentieke arcade gamen.

En ja, ik verkoop toevallig wel een SLG 3000 (fantastisch apparaat :) 😉 ), ik heb er een met een behuizing, mag weg voor € 50 + porto. Eventueel kan ik hem zaterdag voor je meenemen, mocht je naar het NGC gaan, in Zoetermeer (een absolute aanrader, zeker als je nieuw in de hobby bent en een hele rits aan boeiende, leuke en toffe gasten van dit forum wilt leren kennen, die met zijn allen ook encyclopedische kennis hebben van en veel ervaring hebben met candy cabs en dergelijke).


Hoi 55 euro met verzenden is dat een deal?
Want ik rij in een brommobiel ivm me reuma dan is dronten zoetermeer een beetje te ver helaas anders had ik zeker graag willen komen foto's van het evenement zien er heel gaaf uit.
 
handsome1987":1ru1mslw said:
Hoi 55 euro met verzenden is dat een deal?
Want ik rij in een brommobiel ivm me reuma dan is dronten zoetermeer een beetje te ver helaas anders had ik zeker graag willen komen foto's van het evenement zien er heel gaaf uit.

:oops: Sorry. wel klote zeg. :cry:

Ik stuur je even een PM.
 
ckong":1ccwh6jo said:
handsome1987":1ccwh6jo said:
Hoi 55 euro met verzenden is dat een deal?
Want ik rij in een brommobiel ivm me reuma dan is dronten zoetermeer een beetje te ver helaas anders had ik zeker graag willen komen foto's van het evenement zien er heel gaaf uit.

:oops: Sorry. wel klote zeg. :cry:

Ik stuur je even een PM.

Prima dan wacht ik daar op
 
Nee, sorry, maar je kunt ze ook gewoon kopen bij Arcadeforge.
 
Back
Top