What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Videogame hardware & cables topic

Ken":1et0mlop said:
Okey ziet er wel netjes uit, ik denk wel dat volgend jaar de HD TV's een diepe duik gaan nemen in prijs en over een paar jaar UHDTV de markt zal veroveren, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Ik heb eerst nog zitten twijfelen over een groter lcd scherm, maar ik zit toch altijd achter mijn buro en tv boeit me buiten csi om ook niet zoveel dus heb ik maar voor dit model gekozen :) scheelt me nog een pak geld ook.
 
Ik heb mijn PS2 op mijn mini TV (50 Hertz :oops:) met een RGB- cable aangesloten. Die kreeg ik van zo'n vent van de dimplus toen ik een spel kocht :D. Gratis is altijd goed!

Ik hoop in de toekomst een betere TV te kopen/krijgen, want dit kan eigenlijk niet meer.
 
kan iemand mij uitleggen waarom een rgb kabel in combinatie met een importconsole wel kleur op alle tv's geeft en een gewone composiet kabel niet? Ik weet al een tijdje dat het kan, maar waarom?
 
Vraagje; weet iemand waar ik voor een degelijk bedrag component kabels kan krijgen voor de Cube? Media Markt mss?
 
Ik heb voor de Gamecube zowel Component kabels als de VGA kabel (modified, je kent ze wel). De VGA kabel is echt alleen te bestellen op internet, misschien dat foregames de component kabels heeft, die hebben ook PS2 component kabels als ik me niet vergis.
 
Ja die hebben vaak veel kabels en als ze ze niet op voorraad hebben zijn ze zo besteld.
Ik heb daar mijn ps2, cube en xbox component kabels vandaan.
 
Ik heb mijn PS2 vanaf vandaag via een RGB kabel aangesloten :) Damn, eindelijk een scherp beeld. Ik dacht altijd dat het aan mijn TV lag :oops: Ik was altijd zo jaloers op de "scherpheid" van Arcadeschermen zoals die van bijv. VT. Maar dat is dus gewoon het verschil tussen RGB en R/G/W.
 
Hoe lang en hoe vaak heb ik het je wel niet moeten vertellen eens op een fatsoenlijke manier je consoles aan te sluiten Roy...better late then never laten we maar zeggen dan...
 
Ken":8qngeo9p said:
Hoe lang en hoe vaak heb ik het je wel niet moeten vertellen eens op een fatsoenlijke manier je consoles aan te sluiten Roy...better late then never laten we maar zeggen dan...

Stuk of 20x? :P

Maareh, nu doet mijn originele kabel het niet meer goed. Krijg alleen zwart/wit beeld. Als ik de RGB kabel aansluit geeft ie prima kleuren beeld. Terwijl het gewoon een PAL spel is. Dit is sinds ie omgebouwd is?

PS ik laat nooit meer een console ombouwen, wat een gedoe met opstartinstructies enzo.
 
Komt denk ik omdat ie nu een NTSC signaal doorgeeft op je RGB kanaal. Maar who cares, oude kabel ben je als het goed is niet meer nodig. Of kan het ook komen omdat de Ps2 misschien op RGB staat in het menu van de console? Dan is ie volgens mij b/w met composite tot je het terugzet..

Opstart instructies zeggen mij niets.. Maar goed de laatste console die ik ombouwde was een PS1 dus van alles daarna weet ik niets. Ik houd sowiezo niet van modchips. er is altijd wel iets dat niet zuiver werkt.

----------------

Overigens om de vraag "hoe heb jij het thuis aangesloten" heb ik het thuis op mijn kamer nu zo;

DC (JP) op S-Video, Saturn (JP) op RGB en Ps2 (US) op RGB. op mijn kamer een haarscherp 60cm TV''tje. In de woonkamer een 80cm 100hz breedbeeld.
----------------------------------------



dan heb ik zelf ff een vraag omtrent de iksdoos360

Ik krijg volgende week deze console, en wil weten wat de beste hookups zijn als je géén HDTV hebt. Is dat gewoon RGB en zo ja wat is de goedkoopste/beste?
 
Ik stuitte laatst op een klein probleempje, namelijk als ik een DVD wil kijken terwijl ik de RGB-cable heb aangesloten dan wordt het beeld een beetje groenachtig? Klopt dit of ligt het aan mijn TV. Verder met gamen werkt het prima.
 
is normaal. Ps2 DVD films zijn RGB protected.

Wat je kunt doen is je Ps2 op S-Video aansluiten voor ook nog een scherp beeld en kleur in films, of een region X bootdisc gebruiken die green screen lockout heeft.
 
R-Type":ea9e3vu9 said:
is normaal. Ps2 DVD films zijn RGB protected.

Wat je kunt doen is je Ps2 op S-Video aansluiten voor ook nog een scherp beeld en kleur in films, of een region X bootdisc gebruiken die green screen lockout heeft.
Ok thnx, naja nu doe ik mijn gewone cables er gewoon weer terug in, maar dat is een heel gedoe als je steeds weer moet overschakelen.
 
ik heb nog nooit een film op mijn Ps2 gekeken. Heb wel een DVD spelertje van een paar tientjes die beter is. Speelt tenminste AVI af, dus lekker veel porno downen!! ;)
 
Gewoon je PS2 ombouwen, heb je dat probleem niet.
Voor 360 op normale tv is rgb idd het beste.
 
Ken":st0wjpja said:
Er komt geen standaard RGB kabel bij. Op Xbox.nl staat de 'geavanceerd scart kabel', dat is ongetwijfeld de RGB kabel, kosten 25 euro.
Advanced Scart was bij de Xbox tenslotte ook de RGB kabel..

Dit hoop ik maar want ik heb die gekocht. Ik kon ook wel een third party RGB cable nemen maar voor die paar euro verschil heb ik toch liever het huismerk. Dimension zei iig dat deze Advanced gewoon een RGB cable is.

En idd nu je begint over de oude Xbox advanced cable die kan ik me nog wel herinneren. Die was toen veel duurder (40 euro ofzo!) omdat ie dolby surround ports had geloof ik.
 
Deze week component kabels moeten halen a 30 euro voor die 360.
Op de beamer had ik em op VGA aangesloten, maar op nieuwe tv krijg je alleen met component 1080i, met VGA alleen 720p.
 
Ik kan gewoon DVD's kijken op mijn USA PS2 in RGB hoor.

Komt doordat ik em heb laten ombouwen zo'n 5 of 6 jaar geleden, ik weet niet meer wanneer ie in de USA uitkwam. Hebben ze zeker wat met het RGB signaal gedaan ofzo.
 
Ken":1kjq8fxq said:
Deze week component kabels moeten halen a 30 euro voor die 360.
Op de beamer had ik em op VGA aangesloten, maar op nieuwe tv krijg je alleen met component 1080i, met VGA alleen 720p.

Ik hoorde dat 1080i met de 360 niet zoveel voorstelde.. dat 780i prima is. Wat is jouw mening Ken?
 
Op een kleinere TV zal dat geen verschil maken. Maar op een groter scherm lijkt mij 1080i wel beter dan 720i. 1080i is ongeveer gelijkwaardig aan 720p.

DreamerNL":7ch865vx said:
Ik kan gewoon DVD's kijken op mijn USA PS2 in RGB hoor.

Komt doordat ik em heb laten ombouwen zo'n 5 of 6 jaar geleden, ik weet niet meer wanneer ie in de USA uitkwam. Hebben ze zeker wat met het RGB signaal gedaan ofzo.

Een beetje Modchip regelt dat onder andere ook.
 
Back
Top