What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Verschillen tussen de sega "astro city", "new astro city" & "astro city 2" cabs

  • Thread starter Thread starter d
  • Start date Start date

d

Shmup Veteran
Joined
Aug 3, 2006
Messages
1,401
Reaction score
1
Location
Almere psn=danielplatinom
Net eventjes gegoogled, maar heb geen thread gevonden met deze vraag.
Zijn het echte verbeteringen ten opzichte van elkaar en is er een reden om bijvoorbeeld een gewone sega astro city niet te kopen? Ik vind de new wel iets cooler uitzien en de '2' is heel tof qua artwork en uitstraling. Zijn er betere schermen gebruikt?
 
In het algemeen:

Astro heeft een Nanao MS8 monitor (meer bolling dan MS9)
New Astro heeft andere speakers (meer vermogen ook), en een Nanao MS9 (de defacto standaard onder de 15k monitoren)
Astro City 2 heeft nog grotere speakers en meestal een nanao MS9.

Andere verschillen weet ik niet. Wel kom je in een NAC wel eens een PSU/AMP combi tegen, dan heb je dus meteen een versterker in de cab zitten. Voor een JAMMA cab is het normaal dat er geen versterker in zit, aangezien een JAMMA PCB een eigen versterker bevat.
 
De volgorde is volgens mij anders.

AC > AC2 > NAC
93 / 94 / 95?

Verschillen:

AC: MS8, mindere speakers
AC2: MS8/MS9, beste speakers (eigenlijk bedoeld als dedicated Virtua Fighter cab voor zover ik weet)
NAC: MS9, betere speakers dan AC, minder dan AC2

Volgens mij zijn de AC2 en NAC geleverd met betere standaard sticks, precieze types weet ik niet. Ook heeft de AC2 een rondere speakershroud dan de NAC volgens mij, wel mooier/smoother. Verder zijn er volgens mij weinig verschillen.
 
Ac2 heeft Bose speakers en is een vrij zeldzame en daardoor gewilde cab.
 
Ik heb nog een aantal AC2's staan ;) Het zijn echte project cabs waarvan 2 zonder scherm en 1 met burn.
Maar wat betreft de verschillen heeft de AC2 ook een diepere behuizing. Hij heeft een uitstulping aan de achterkant van zo'n 15-20cm diep over bijna de gehele hoogte van de cab.
De speakers op de AC2 zijn behoorlijk bruut inderdaad.
 
Chris, ik ben wel benieuwd, heb je daar een foto van? :)

Je doet ze zeker niet in parts weg? Heb wel belang bij de speakers en/of de topper aangezien dat waarschijnlijk allemaal aangepast moet worden voor een NAC als dat überhaupt gaat ;)
 
Was te proberen ;)

Hij heeft inderdaad wel een dikke kont, waarom is dat eigenlijk?
 
Back
Top