What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Verborgen pareltjes

ZiEk":1yn1h8jh said:
almighty":1yn1h8jh said:
Forgotten Worlds pc engine 8)

damn die shit is tight,

op de arcade gespeeld en spektrum 128 back in the day


is het echt net als de arcade op de engine en met een Hu-card ?

Beter,staat op cd-rom 8)
 
CD-rom is niet echt een voordeel als je mij vraagd.

eigenlijk hou ik alleen van carts.
 
Nou dan ben jij de eerste die ik ken die liever voor card's gaat...
Veel goede games staan toch echt op cd-rom(Rondo of Blood,Double Dragon,Rayxander,etc.)En een groot voordeel is toch wel dat het geluid stukken mooier is.
 
ik heb nog nooit een hucard gebruikt en heb gewoon te veel slechte ervaringen met cd-roms.

ieder zijn ding toch :)
 
Ik zal er ook nog eens een paar opnoemen:

Jacky Chan Action Kung Fu nes/pce
The King of Dragons snes (Capcom sidescrolling beat em up)
Knights of the Round snes (Capcom sidescrolling beat em up)
Necromonicon saturn (Pinball game)
Tenchi Wo Karau II saturn (Capcom sidescrolling beat em up)
Musapey's Choco Marker DC (puzzle, Naomi conversie)
Ghost in the Shell ps1 (3rd person shooter in de Fuchikoma)
 
Ik zal deze topic eens opnieuw leven in blazen.

Ik heb nu een tijdje een mame pcb in m'n cab (die van Xenepp van Aracade otaku) en ontdekt weer vele arcade games waar ik nog nooit van heb gehoord maar zeer leuk zijn.

Zo kwam ik het spel "Boogie Wings" voorbij. Een horizontale shooter met hele grappige features en details in graphics en in gameplay.
Bijvoorbeeld als je vliegtuigje geraakt wordt , ga je te voet verder en kan je bijvoorbeeld weer in een tankje stappen.
De sprites zijn wel erg miniatuur maar zoals gezegd heel leuk en gedetailleerd.
Hier een filmpje :
Het begin doet mij trouwens heel erg aan Progear denken.

Ik zal binnenkort nog eens wat van mijn bevindingen posten.
 
Bedankt voor de tip! Zal ik binnenkort hopelijk ook op m'n mame board kunnen bekijken.
 
nightmarebusterssfc.jpg
Deze game is denk ik een game die niet veel mensen hier kennen.

Ik kwam 'm voor het eerst tegen op Shmups.com in een verkoopthread van een duits forumlid. Hij had het spel "Nightmare Busters" voor de SFC te koop voor 200 euro. Compleet in doosje met handleiding en minte staat. Daar kwam hij er niet van af en heeft het vervolgens op ebay gezet en voor ong. 400 euro verkocht !

NightmareBustersE003.png

Mijn interesse was gewekt , wie betaald er nou 400 euro voor een SFC game ? Wat moet dit voor een super (zeldzaam) spel zijn ?

Na enige google research kwam ik er achter dat het een spel betrof dat nooit officieel is uitgebracht. Het is toendertijd gemaakt door Nichibutsu en gecanceled ondanks dat het spel volledig af was. Het waren de laatste stuiptrekkingen van de SNES.


nightmarebusterssfc2.jpg

Maar hoe kon hij dan wel dit spel verkopen , was het dan stiekem toch gereleased in kleine oplage ?

Ik heb de verkoper gevraagd waar hij zijn exemplaar vandaan had en het bleek dat hij die een tijd geleden in tokyo heeft gekocht.
Het was een soort "fanmade" service.

Ik heb op het internet gezocht en de game ook uit eindelijk gevonden , weliswaar zonder boekje en doosje. Maar WOW dit is wel een erg aangename verrassing ! Het is een van de mooiste SFC spellen die ik ken.
Super mooie en gedetailleerde graphics,vloeiende animaties, goede soundtrack en toffe gameplay.

Het doet denken aan Three Wonders : Midnight Wanderers van Capcom :

Three20Wonders202.gif


Sinds kort blijkt dat het spel nu toch een officiele release gaat krijgen, er is een bedrijf dat het spel gaat uitbrengen voor de SNES/SFC !
http://www.nightmarebusters.com/
Kan ik 'm dan toch compleet zien te bemachtigen !

Hier een youtubefilmpje van deze te gekke game, gereviewed door een paar franse dudes :
 
Ken deze titel wel en is zeker een mooie titel :)(helaas nog niet gespeeld)
 
The Adventure of Little Ralph , een alleen in Japan uitgebrachte Arcade Platformer voor de PS1 en een van de beste en mooiste naar mijn mening .

Little%20Ralph.jpg


 
Tja, Inderdaad een idiote prijs en de game is niet echt geweldig. Behalve technisch dan. De laatste complete R2 die ik op Ebay zag ging voor over de € 800,-

Tja, Verzamelaarswaarde zulen we maar zeggen. Op YHJ gaan ze voor tussen de € 250,- en € 350,- dus maak je borst maar nat Marc. :)

Succes met je zoektocht naar de lucky deal Marc. 😉
 
Cageman":2zu565o2 said:
Rendering Ranger R2 op YHJ: http://page2.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/b113157439

Oh, en wilde nog even kwijt dat Nintendo weer helemaal hot begint te worden op Nozomi :-):

nintendo-panties.jpg
al gezien en nog te duur.

Heb een kennis die een behoorlijke famicom collectie heeft (300+ games) en deze prijs is nog best aan de hoge kant.
€250 en dan is hij dik betaald, koop dan liever andere games.

Goede game RR R2 maar persoonlijk kan ik wel betere games vinden en goedkoper, nog duur trouwens maar dat terzijde 😉
 
Persoonlijk ben ik nog wel benieuwd naar wat goede Super Famicom / SNES titels, vooral platform en SHMUP's. Wie kan wat goede titels noemen, en dan niet de bekende titels zoals SMW en DK Country, maar wat minder bekende (import) tittels.
 
R2-2D":3nzumksq said:
Sinds kort blijkt dat het spel nu toch een officiele release gaat krijgen, er is een bedrijf dat het spel gaat uitbrengen voor de SNES/SFC !
http://www.nightmarebusters.com/
Kan ik 'm dan toch compleet zien te bemachtigen !

Wel opvallend dat ze schrijven dat ze hem voor de Amerikaanse markt gaan uitbrengen terwijl je op internet de Europese rom vindt.
 
Pocky & Rocky
Doremi Fantasy
Yoshi's Island
Contra 3
Castle of Illusion
Super Turrican 2
Batman Returns

Zomaar een paar gems.
 
Back
Top