What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Tron based arcadekast(je)

Control panel ziet er cool uit met die knoppen, stick en trackball. Ben benieuwd of de verlichting gaat lukken...zal wel stoer zijn.
 
ik was niet tevreden met de vele "grid" lijnen rond de letters, het liet ook wat weinig de led verlichting door. Dus ik heb het control panel opnieuw gemaakt (de voorste helft althans). Minder lijnen, veel mooier vind ik :-)

Ik heb nog niet de juiste ledverlichting dus op de foto zie je helaas alleen blauwe verlichting voor zowel het voorste paneel als het achterste. Als ik straks de juiste strips heb dan ZOU ik dus een 2 kleuren paneel moeten krijgen. Ik heb bij de tekening dus rekening gehouden met welke lijnen straks rood moeten worden en welke blauw. Ik ben erg benieuwd, maar het begint er al aardig uit te zien (oh ja, de kast zit al een heel eind in elkaar maar dat is nog saai MDF, foto's volgen in de loop van de week)

20151221_171554_resized_zpswe9wotab.jpg
 
Dank voor de enthousiaste reacties :) Het is ook enorm leuk om aan te werken.

Ik heb dit weekend gewerkt aan de artwork voor de marquee. Nou heb ik een combi gemaakt van bestaande items van de sideart. Ik ben niet erg goed helaas met die tekenpakketten maar goed, het moest maar.

Ik heb het nu op plexiglas laten printen, omdat er toch ruimte was op de plaat heb ik het drie keer laten printen waarbij de onderste iets minder hoog is. Ik moet het dus nog op maat zagen.

Helaas ziet het er niet uit als ik het vanachter verlicht dus ik ben bang dat dat misschien dan niet gaat gebeuren want ik vind het ook zonder lampje er achter wel heel sprekend. Maar ik zie wel :-)

20151222_192541_resized_zpsxfanfsv0.jpg
 
zoals beloofd even een foto van de kast zoals hij nu is. Gleuven voor de t-molding zijn klaar, speakers zijn intussen geinstalleerd, marquee op maat gemaakt, maar er is nog genoeg te doen. Uiteraard moet je je voorstellen dat er side-art op ziot, t-molding, verlichting enz enz :)

20151231_161851_resized_zpsodgny9rh.jpg
 
cocobolo":173pvcf5 said:
zoals beloofd even een foto van de kast zoals hij nu is. Gleuven voor de t-molding zijn klaar, speakers zijn intussen geinstalleerd, marquee op maat gemaakt, maar er is nog genoeg te doen. Uiteraard moet je je voorstellen dat er side-art op ziot, t-molding, verlichting enz enz :)

20151231_161851_resized_zpsodgny9rh.jpg

Even serieus maar ik hoef mij niet eens voor te stellen hoe het eruit ziet als alles erop zit, het ziet er nu al f*ing goed uit. De kwaliteit van de basis alleen al beloofd niets anders dan een fantastisch eindresultaat. Goed werk!
 
dank voor de positieve reacties :-) Ik bouw gitaren dus zo'n kastje is eerlijk gezegd redelijk makkelijk als ik het vergelijk met een gitaar :) Ik hoop vandaag nog een paar uurtjes tijd te vinden om er mee verder te gaan!
 
mochten er gitaarliefhebbers onder ons zijn, hier een paar van mijn zelfgebouwde elektrische gitaren :)

<< Hier stonden foto's van een paar door mij gebouwde gitaren, maar ik had het blijkbaar al eens eerder gepost dus ik heb ze weer weggehaald. Mocht iemand iets met gitaren hebben, kijk dan even in het menu op mijn website en klik op de foto's:
http://www.templatesandjigs.com/other-products/our-own-builds/
>>
 
Back
Top