What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Te koop of ruil Ecco the Dolphin Boxset compleet

paragonbelial

Cabinet Dweller
Joined
Nov 6, 2011
Messages
116
Reaction score
0
Voor de echte Sega fan heb ik een Ecco box in de aanbieding.
Deze box is in mijn bezit sinds 1992, toen hij in zeer gelimiteerde oplage is uitgegeven door een Londens aquarium waar een dolfijn genaamd Ecco werd gehouden. De box was, voor zover ik weet alleen te koop in Engeland in bepaalde winkels of te winnen bij magazines.

De box is compleet en in zeer goede staat.

Inhoud:

Ecco the Dolphin game voor Sega Megadrive PAL. Compleet met doosje en boekje, zgan.

Ecco the Dolphin Sega t-shirt, wit , nooit gebruikt, sealed

Ecco the Dolphin mini promo standee , zgan

Cassettebandje met 90s popmuziek voor een goed doel, compleet in doosje met 3 inserts, nooit gebruikt, zgan

Een promotionele flyer.

Certificaat voorzien van mijn naam.

De doos heeft wat gebruikssporen opgelopen door de jaren heen. Hier en daar wat plekjes. Door de tijd is de lijm van een van de interieurdelen losgelaten maar dit is in originele staat hersteld en niet zichtbaar.

Ik ken de waarde van de set maar zoek niet de hoofdprijs.
Ruilen is ook mogelijk maar houd rekening met een hoge verzamelwaarde. Ik ben altijd geïnteresseerd in retro consoles, games, arcadespul.
Ik wil hem het liefst verkopen aan een echte Sega fan maar als ik er niemand voor vind gaat hij naar Ebay.

Meer infomatie of fotos op aanvraag.











Meer info:
http://www.racketboy.com/retro/sega/gen ... games.html
 
"ik ken de waarde"

Ik niet, dus? No offense maar het wordt er hier echt niet duidelijker op als iedereen alle vage collectors spul gaat posten met de toevoeging "ik weet wat het waard is dus doe maar een gericht bod" ofzo. Kan je eerst 3 uur gaan googlen voordat je de buy sell & trade hier kan lezen.
 
De waarde is natuurlijk relatief maar de laatste keer zag ik hem voor een $ bedrag met drie nullen van eigenaar wisselen. Maar die had een nog verzegelde game maar weer iets minder mooie box.

Ik zit daar wel een stuk onder qua verwachtte opbrengst. Het is een beetje je eigen verntwoording om te weten wat iets waard is of niet, natuurlijk want Ebay zegt nog niet alles en het is soms wat de gek er voor geeft. Denk ergens halverwege de 1000,- maar de prijs is bespreekbaar.
 
Ok de prijs is dus 500 euri? Ik ben het met ne0 eens dat een duidelijke vraagprijs wel fijn is. Helemaal met dit soort items waarvan de prijs erg moeilijk te bepalen is, en eigenlijk is 'wat de gek ervoor geeft'.
 
Snap ik. Maar de prijs is wat een evt. koper en ik uiteindelijk overeen komen. Als ik een harde vraagprijs had dan had ik het er wel bij gezet. Het is afhankelijk of iemand serieus interesse heeft, zo werkt dat meestal met verzamelitems. Ne0 droeg een goed punt aan dus ik leg het graag nog wat verder uit.

De reden is dat marktwaarde en verzamelwaarde nooit hetzelfde zijn. Ik vind de set geen 945 euro waard dus zal ik dat er niet voor vragen al wordt dat wel betaald op Ebay. Ik volg de prijzen voor de set al langere tijd en er is geen hele grote vraag naar of aanbod van dus het fluctueert. Ik vind het verder aan de echte fan om met een reëel voorstel te komen, ik geef een beetje een richting aan. Gebaseerd op marktwaarde en zeldzaamheid. Het moet wel leuk blijven, namelijk. Als iemand onder het bedrag biedt dat jij noemt dan kan ik er altijd over nadenken, laat ik dus open... Bij Ebay is die vrijblijvendheid er niet dus daarom hier, maar jullie hebben een punt.

Dat is het idee achter de prijsstelling, opener kan ik er niet over zijn :)
 
Ik begrijp je dillemma :)

In ieder geval success met de verkoop. Ik hoop dat je een verzamelaar treft die er een flink bedrag voor over heeft. Kun je weer leuke arcade spullen aanschaffen !
 
I hate to break it to you, maar unsealed is deze niet zoveel waard (euro of 100-150 max, op ebay met lang wachten). En dan gaat er zeker gezeurd worden over het feit dat je de doos hebt gelijmd en er wat marks zijn aan de verpakking, ik denk dus dat ook dat hoog gegrepen gaat zijn.
Gesealed in goede staat is een ander verhaal, dan ga je wel richting de 600-700 euro of wat de gek ervoor geeft.

De waarde bij dit soort dingen zit hem vaak vooral in het gesealede deel, nooit geopend, liefst de hele doos maar minimaal de game. Zo gauw het open is geweest keldert de waarde van dit soort dingen. Het 'sealed maar de doos zag er minder uit' deel gaat dus niet helemaal op :)

Mijn tip, dit soort dingen lekker houden (doe ik ook met dit soort rares), het heeft voor jouzelf veel waarde maar verkopen loont vaak de moeite niet. Sowieso in nederland kan je dit vergeten, dan zal je internationaal moeten gaan als je zulke prijzen wilt hebben en HEEL veel geduld moeten hebben.
Ik probeer zo af en toe ook eens een rare te slijten, maar dat gaat in nl gewoon bijna niet.
 
Goede feedback. Ik zag de PCB's al binnen stromen :( hehe. Ik hoor het wel als er iemand interesse heeft.
 
paragonbelial":1i0dvjcw said:
Goede feedback. Ik zag de PCB's al binnen stromen :( hehe. Ik hoor het wel als er iemand interesse heeft.

Als ik een tip mag geven, bij dit soort dingen is de truuk het gewoon op ebay.com te zetten voor de prijs die jij ervoor wilt hebben en gewoon wachten. Het staat misschien maanden te koop, maar met wat geduld krijg je dan wel de prijs die je zoekt, gewoon wachten op die ene 'gek' die zit echt zoekt, het wilt hebben en het niet interesseert wat de prijs is.

was de game maar sealed, dan had je goud in handen:
http://www.ebay.nl/itm/SEGA-MEGA-DRIVE- ... 0534894484
 
Dat zou ik kunnen doen als ik een stickertje had.
Een stickertje dat een paar honderd euro waard is....Druist wel een beetje tegen mijn principes in.
Het opnieuw lijmen van de deksel is nergens zichtbaar., overigens.

Zal eens kijken of ik er op Ebay iets mee kan.
 
Da Dude":refmskba said:
kun je hem niet resealen? En dan als resealed op ebay ploffen?

resealen verhoogt 0,0 waarde ;)

Tenzij je resealed en verkoopt als factory sealed, daar is wel een naam voor: oplichting :)
 
Dat bedoel ik. Hij gaat gewoon naar Ebay zoals hij is en dan zien we wel. Bedankt voor jullie input, mannen. Mocht er iemand alsnog geïnteresseerd zijn dan hoor ik het graag.
 
Tenzij je resealed en verkoopt als factory sealed, daar is wel een naam voor: oplichting :)

Die klojo's zijn er al genoeg.

Nee, maar als je het kan resealen zijn er mensen die ze dan graag willen.
Omdat zij dan kunnen roepen dat ze een sealed versie hebben.
amerikanen zijn gevoelig voor dat soort dingen.

Amerikanen willen ook graag euro versies.
Zo verkocht ik vaak made in France motu actionfigures aan amerikanen (He-man).
 
Had mijn verwachtingen al bijgesteld n.a.v. jullie feedback.

$275 ex. shipping. Had 'm voor $499 Buy it now or best offer er op staan. Hij heeft er maar 4 uur opgestaan en ik vond het wel prima zo. Ik word al gestalkt door een Fransman die wil dat ik de koop ongedaan maak en aan hem verkoop voor meer, maar daar begin ik niet aan.
 
Back
Top