What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Soldeerbout

Ik doe hem er gewoon bij - voor die 6euro extra is het handig om te hebben - just in case :)
 
Nu je toch bezig bent, je hebt er ook een met scheve punt, voor moeilijk bereikbare plekken ;)
 
Heb het soldeerstation inmiddels binnen (Aoyue 3210). Een paar tutorials gelezen/keken met de best practices.

Hier het eerste resultaat; een RJ-45 (8 draadjes) vast gesoldeerd.
Heb al gemerkt dat ik niet het goede gereedschap heb om af te knippen en vast te houden - allemaal te grof/groot.
Maargoed, het is wel in 1x gelukt en het werkt ook nog :D

7A67E59B-22B6-4605-8800-FA12CC609E4F_zpsw3vofx4i.jpg

Soldeer experts, graag uw commentaar 😉
 
Niet verkeerd voor een eerste keer! Hier en daar teveel tin gebruikt, en een goed tangetje lijkt inderdaad geen overbodige luxe. Verder lijkt het tin goed gevloeid op de pads (5e van links lijkt wel beetje 'droog', zo op de foto), en heb je niks kapotgefikt :)
 
Zelf heb ik een cheapo van de praxis, merk bij die wel heel erg dat hij opwarmt en weer afkoelt en dan weer opwarmt, waardoor je echt in spurts moet werken zeg maar. Niet nemen dus.

Wat wel handig is om te hebben is zo'n krokodillen bekje, zo'n ding met twee of meer van die klemmetjes die je draadjes enzo vast kan houden. Best handig om te hebben.
 
Niets":3lutdcvq said:
Wat wel handig is om te hebben is zo'n krokodillen bekje, zo'n ding met twee of meer van die klemmetjes die je draadjes enzo vast kan houden. Best handig om te hebben.

Ik ben nog op zoek naar een degelijke derde hand, zoals ze die dingen noemen, voor wat grotere PCB's...weet niet echt welke te kopen.
 
Back
Top