What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Shmup Mini Clinic op 1 Mei

Psykick

Loop Survivor
De titel zegt het al, ik wil graag op 1 mei een mini clinic organiseren waarbij er een aantal personen, waaronder ik hoop Goatboy en Onno, eens haarfijn gaan uitleggen hoe al die Cave shooters nou in elkaar zitten.

De meesten van ons hebben al best wat Cave games via de 360 en ook al aardig wat PCB bezitters, maar ik denk dat er een heleboel zijn die nog niet precies weten hoe ze het meeste uit hun game kunnen halen en natuurlijk de hoogst mogelijke score, inclusief ik.

Ik wil er nou gewoon eens ff lekker aan gaan beginnen en wil gewoon niet het wiel opnieuw uitvinden.

Dus als bovenstaande heren en iedereen die zich geroepen voelt de onwetenden te doceren in de Danmaku en Yagawa, zou dat fantastisch zijn en zetten we dat in het programma!

Alvast bedankt! ;)
 
klinkt erg goed!
Ik ben een shmup noob, dus ik kan wel wat tips van de pro's gebruiken!
Enige wat ik ooit heb uitgespeeld is 1942...
:(
 
Ja erg goed idee! Ik kwam er bv. pas na een maand Guwange spelen achter dat je ook nog een Shikigami hebt..... :oops:

En shooters beginnen me steeds meer te trekken. Fighting games zijn nog altijd een grote liefde maar soms is al dat geweld en al die drukte ook wel eens teveel. En wat is er dan lekkerder om eens goed voor een mooie shooter te gaan zitten en het dan ook nog een beetje tactisch te kunnen spelen?

Welke shooters had je in petto Hasan? Ik ben iid ook voor de Cave shizzle en what about bv Radiant Silver Gun/Ikaruga. Dat zijn toch wel de voorlopers imo van al het Cave geweld. Ikaruga is voor mij nog steeds een vraagteken op sommige punten. Tactics needed!

Ik wacht nog op Death Smiles vd 360 ovrgns, kan ik ook die nog beetje oefenen. Hopelijk heb ik die vóór 1 mei (pffff. UK post)..... :?
 
We gaan gewoon een goed lineup proberen te maken, waar iedereen aan zijn trekken komt. Misschien is het wel een idee dat een paar jongens ook wat boarden kunnen meenemen die niet op de 360 zijn maar die wel al op Mame gespeeld kunnen worden.

Wie neemt wat mee? Laten we dat alvast noteren ;)
 
Ik kan wel iets meenemen uit onderstaand lijstje:

Pro-Gear No Arashi
Espgaluda
Dodonpachi
ESPrade
Ibara (onder voorbehoud)
Mushihimesama
 
joeks":ec9yq66v said:
Ik kan wel iets meenemen uit onderstaand lijstje:

Pro-Gear No Arashi
Espgaluda
Dodonpachi
ESPrade
Ibara (onder voorbehoud)
Mushihimesama

allemaal PCB? Zo ja: :shock:
 
Allemaal PCB, al is Pro-Gear wel een Phoenixed-conversion.. Maar dat zie je aan de buitenkant niet :)
 
Ik wil wel wat uitleggen over DDP DOJ, Galuda 1 en 2 en Sama. Alles op pcb aanwezig. Als ik erbij ben dat is ...

En voor wat betreft het Yagawa gedeelte kan ik zelf wel wat tips gebruiken .....
 
Goed plan man, ik snap er ook nix van.
Al die games hebben andere regels en ondertussen moet je het ook maar zien te overleven. Enigste tips die ik zou hebben zijn basics en of hoe misbruik je de regels bij een toernooi :P

Vanaf hoe laat zijn dit soort praktijken?
Weet nog niet zeker of ik kan, maar zou wel een plekkie lusten.
 
ZiEk":2w1qbpta said:
Goed plan man, ik snap er ook nix van.
Al die games hebben andere regels en ondertussen moet je het ook maar zien te overleven. Enigste tips die ik zou hebben zijn basics en of hoe misbruik je de regels bij een toernooi :P

Vanaf hoe laat zijn dit soort praktijken?
Weet nog niet zeker of ik kan, maar zou wel een plekkie lusten.


Nou zou het wel zeer tof vinden als je er ook bent! Het begint denk ik ergens rond 11.00 uur denk ik, want we hebben een vol programma. Je kan natuurlijk altijd later komen en/of pas aanschuiven bij de Japanner, maar des te voreger des te beter!
 
Als het zo vroeg begint kan ik er waarschijnlijk ook bij zijn.
Ik weet alleen zeker dat ik s'avonds wat heb dus ik kan niet naar de japanner.
Mocht er nog plek zijn dan kan ik dat nog ff met de gf afstemmen.
 
Back
Top