What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Shadaloo.eu *aantal nieuwe pics*

Jinxz

Pattern Reader
Hey Hey Hey,

Gisteren had ik me voorgesteld op het Off-topic maar zal dat hier nog ff in het kort doen ;) Mijn naam is Chris, 1977'r, vader, echtgenoot, arcade freak en oprichter van http://www.shadaloo.eu.
Sinds 2009 ben ik begonnen met het bouwen en verkopen van custom arcade sticks en ben dat gaan uitbreiden met arcade parts (Sanwa, Seimitsu), PCB's voor sticks, pre-cut plexiglas en custom airbrushed arcadestick behuizingen.
Mocht ik in de Nozomi community iets voor jullie kunnen doen of hebben jullie suggesties/commentaar dan hoor ik dat graag.
Hier wat voorbeelden van een aantal van mijn sticks en onderdelen.
56k warning ;)

Dudley stick:
IMG_5051b.jpg


Afro stick:
IMG_5123b.jpg


Marvel stick:
_IMG_5379b.jpg

onderkant:
_IMG_5390b.jpg


Custom airbrushed kastje:
S6004789b.jpg


Yuri stick:
_IMG_7511c.jpg


Plexi dustwashers:
IMG_7501c.jpg


Button verlichting:
ARc-Eye11.jpg

Hope you like ;)

Greetz!
 
Die zien er echt waanzinnig strak uit. Erg mooi gedaan, zeg. En je 'customize' module op je website heeft wel aan hoeveel liefde er in zit. Helemaal geweldig om te zien..!
 
Erg chique dude, helemaal my kinda thing. Het is trouwens wel ubervet allemaal, maar heb je hier alleen een handeltje van gemaakt of heb je zelf ook echt iets op arcadegebied, want daar hoor ik je helemaal niet over? 😉
 
Ik ben niet zo van het pimpen maar dit is wel erg stijlvol en professioneel gedaan. I'm impressed!
 
Maak je de art trouwens zelf? Ofwel, kun je op verzoek iets specifieks maken, of baseer je het op beschikbaar artwork, wel of niet van jezelf?
 
Ik heb hier een handeltje van gemaakt omdat er steeds meer vraag was voor degene die ik voor mezelf had gemaakt.
Iedere stickbuilder die ik ken van o.a. SRK heeft z'n eigen achtergrond die aansluit op zijn sticks. Zo is er iemand die dagelijks werkt met plexiglas en dat integreerd in zijn builds. Maar ook een timmerman die ontzettend mooie kastjes maakt. Zo heeft iedereen z'n ding. Mijn ding is een stukje innovatie, de graphics en mijn streven naar de 'factory look'.
Maar mijn binding met arcades is zeker wel groot. Zo was ik ooit nr2. van NL met Sega's Daytona, ben ooit naar New York gevlogen voor een week om een Beta kast van SF3 3rd strike te spelen en gooide ik eigenlijk iedere cent die ik als student had in SF2 kasten en Samurai Shodown kasten.
Als side project ben ik een oude 'High Tech multi games' Cab aan het opknappen.

Mijn artwork is niet zelf getekend. Ik hou het uit tijdgebrek op het photoshoppen van designs maar wel met het streven naar een perfecte pic. Ik zit op een 12MP artwork gerust op pixel niveau te editen om aanpassingen te doen.
Maar om toch origineel te zijn ben ik wel met een aantal lui bezig om wat custom graphics te laten ontwerpen (o.a. reden van m'n bezoek aan Singapore) voor kleding en merchandise.

@ Cageman : Als je wat custom designed wil hebben dan hoor ik dat graag. Misschien dat ik iets voor je kan betekenen ;)
 
De meeste vraag is idd naar PS/360/PC maar in principe kan alles ;)
Ik heb PCB's voor Dreamcast liggen maar kan ook een PCB inbouwen die werkt voor Xbox1, Playstion/Playstation 2, Gamecube, NES, Super Nintendo, Sega Saturn and TurboGrafx16/PC-Engine consoles.
Bij die laatste PCB is het alleen nog de uitdaging om de kabels te maken van de console naar de joystick (USB). Maar die schema's staan nu op instructables.com
 
Ik denk ik spam nog eens een paar sticks die ik gebouwd heb de laatste tijd ;)


Vega themed stick:
6143143985_b0f0019225_o.jpg

Sexy Parodius
5860954741_6d718b06a9_o.jpg

Official Mortal Kombat sticks
5576471691_fc3fec920d_o.jpg
5577057030_3d2e7ac99c_o.jpg

Deejay stick:
5061747181_3e668f9ff8_o.jpg

Dudley stick:
6169284072_c64dbfa348_o.jpg

Akuma:
6168749605_2ea414813d_o.jpg

Zero:
6168749499_63350da7b4_o.jpg

XL Akuma:
6168749393_79ea0323a6_o.jpg

Guile:
6169283748_2a1cac9cb0_o.jpg

Zombie:
6169283530_f26b9cdcc5_o.jpg

Batman:
6169283438_27026e9526_o.jpg

Mai:
6168748979_ac3d9ec7ca_o.jpg

Zelda:
6169283272_6d1eeee462_o.jpg

360:
6169283148_5138b4e19b_o.jpg

Alle bovenstaande sticks zijn al gebouwd. De XL sticks zijn op dit moment in productie.
 
HEEL ERG VET. echt geweldig wat enorm gaaf.
Ken je dan niet Steven van de PU. die maakt/spaart die sticks ook........................................... duh ik was weer te voorbarig. Jwe zit naast hem in de studio van gamekings.......
 
Zitten een paar erg vette sticks bij Chris! Je hebt echt stijl en bent zeer kunstzinnig! Als ik weer een beetje ok bij kas zit gaan er een paar deze kant op, al is het alleen al voor de artistieke waarde! R.E.S.P.E.C.T!
 
@Ratson. check de site.
Ze beginnen bij 150,- euries

en daarna worden ze duurder naarmate je meer aanpast aan wat je wil.
Ne de PU-tv zitten kijken.
 
Ik heb uren plezier beleeft aan het doorlezen van de custom stick threads op SRK. Ongelooflijk hoe mooi ze gemaakt kunnen worden, inclusief die van jou. :)

Ik was van plan er 1 te bestellen of maken, maar toen kwam die SF4 Tournament Stick met Sanwa parts.
Heb ik toen maar gekocht, en ben er erg blij mee.
Maarja, uniek is die niet. :oops:
 
Ken":1ykcic7m said:
Wat moddervet dude. Massaproductie met die hap!

PM sent ;)

mr.loo":1ykcic7m said:
jo coooool

Thanks!

Da Dude":1ykcic7m said:
Ken je dan niet Steven van de PU

Hier is de stick die ik voor 'm heb gemaakt ;)
5282700493_b4829f910f_o.jpg

Psykick":1ykcic7m said:
Zitten een paar erg vette sticks bij Chris! Je hebt echt stijl en bent zeer kunstzinnig! Als ik weer een beetje ok bij kas zit gaan er een paar deze kant op, al is het alleen al voor de artistieke waarde! R.E.S.P.E.C.T!

Thanks! Laat maar weten dan gaan we eens designen ;)


Ratson":1ykcic7m said:
Vraagje uit nieuwsgierigheid:
Wat kosten ze gemiddeld?

Start inderdaad vanaf de 159 euro. Dan ligt het geheel aan de specs, compatibility etc. Om het wat overzichtelijker te maken heb ik op de site een configurator staan. Die neemt je door de stappen om een stick te bouwen en geeft meteen een prijs. Speciale wensen of een persoonlijke quote zijn natuurlijk geen probleem. Hier ie een linkje naar de configurator : http://shadaloo.eu/index.php?option=com ... &Itemid=14


XanaduNL":1ykcic7m said:
Ik heb uren plezier beleeft aan het doorlezen van de custom stick threads op SRK. Ongelooflijk hoe mooi ze gemaakt kunnen worden, inclusief die van jou.

Thanks. Ja die threads zijn geniaal. Slagcoin.com is ook leuk om eens te checken. D'r worden behoorlijk innovatieve sticks gebouwd. Geen wonder dat Madcatz en Hori product designers die forums ook nauwlettend in de gaten houden.
 
Die zwart/witte stick is echt modder, moddervet. Man, ik wil ook zo'n custom stick, geloof ik. Bizar mooi.
 
Back
Top