What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Saturn Symphony

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
VF2 is heel goed op de saturn, 60fps! Hij is smoother dan VF3. VF Remix vind ik persoonlijk ook super, ik weet niet, gewoon omdat ie nog niet zo complex is en ik er redelijk goed in was..

Naast Drac X en de Treasure titels de Streetfighter alpha's (met name 2 en 3), Vampire Hunter en Savior, Cyberbots, Virtual On, Shodown 4, Burning Rangers, Xmas nights, Sega Rally, Sega touring car (underrated, heel hoge learningcurve), Cotton 2, Gunbird, Thunderforce V, Astal, Fighters Megamix, Fighting Vipers, Resident Evil, Gungriffon 2, Assault Suit Leynos, Daytona USA (ja hij ziet er niet uit, maar hij speelt als de coin op dwz beter dan CCE en de DC versie) en meer..

Saturn heeft ontzettend veel toppers, het meeste komt echter uit Japan so nobody knew.
 
Oke thanks voor de tips!

En de beste SF game is SF Zero 3? Ik wil er één SF game bij nl.
 
Absoluut. En die is zonder RAM cart nu wel te vinden voor zo'n 40 euro denk ik. Hij is wel duurder geweest, veel duurder.

Die ramcart kun je wel scoren als je Xmen vs SF boxset voor een paar tientjes koopt, een echt heerlijke over the top game. Vind het altijd geweldig om daar in te hakken met een screen vullende Juggernaut :D
 
Ik heb SF Zero 3 zonder RAM cart van de week gekocht voor 50 euro in Akihabara. SF Zero 1 en 2 zijn allebei 5 euro dus dan zou ik daar gewoon voor gaan. Je hebt Zero 3 tenslotte ook voor de DC dus laat het daar dan bij zou ik zeggen. Eerst gewoon de basis leggen en dan de duurdere titels kopen zeg ik altijd.
 
Gameholic":1d54hu5t said:
Maar voor Zero 3 heb je dus een 4 mb ramcart nodig?

si, wel logisch.. game is vrij intensief op de Saturn. Maar de game is niet voor iedereen, omdat ie duur is en er dus al een DC versie is, al vind ik de Saturn versie echt superieur.
 
Nee het advies van Ken klopt ook. Ik heb de meeste SF titels op de DC dus dat is zonde van het geld.

deeltje 1 en 2 zijn genoteerd Ken ;)

Maar zijn er ook nog vette sidecrolling beat em ups zoals SOR? Ik weet dat er Final Fight Revenge is maar die is niet arcade perfect weet ik.
 
Nekketsu Oyako is een heel leuke scroller. Die gaf mij echt het snackbar gevoel, je weet wel waar ze dan van die vergeelde kastjes van Final Fight en Zero Team hadden :)

En natuurlijk Dungeons and Dragons collection. De saturn versie is arcade perfect, maar met ietwat kloterige laadtijden. Verder is het wel de beste arcade beat em up op de Saturn.

Dan is er nog Warriors of Fate/ Tenchi wo kurau 2.

Ik zou je Princess Crown ook heel sterk kunnen aanraden. Hij kost wat, maar echt dit is een pareltje. Eigenlijk een action RPG maar wel met scrolling real time fights die je doen denken aan een cutey samurai shodown. Misschien wel de mooiste 2d sprites die ik ooit gezien heb. Check Youtube bijvoorbeeld.

Final Fight Revenge heb ik zelf en die is wel degelijk arcade perfect, maar het spel is ZO slecht. Bovendien is het een 3d 1vs 1 beat em up, soort Rival Schools maar dan 10x zo lelijk. Blijf uit de buurt. Het was gvd ook nog eens mijn duurste titel.. maar ja je wilt dan alles van capcom compleet hebben he.
 
Thanks R-Type! Ik ga Nekketsu Oyako zeker uitproberen.

En wat betreft de Sonic games? Geen echte toppers zoals de Megadrive he?
 
Final Fight Revenge is bovendien prijzig.

Princess Crown is 35 euro.

Sonic Jam is gewoon de compilatie en Sonic 3D heb ik altijd wel grappig gevonden, maar niets revolutionairs.
 
Ken":pgoce9kc said:
Final Fight Revenge is bovendien prijzig.

Princess Crown is 35 euro.

Sonic Jam is gewoon de compilatie en Sonic 3D heb ik altijd wel grappig gevonden, maar niets revolutionairs.

Maar Princess Crown speelt wel lekker?

Sonic Jam is idd een compilatie maar daar krijg ik nooit genoeg van ;) Jammer dat er geen fatsoenlijke Sonic games zijn op de Saturn
 
Sonic Jam vind ik top omdat het perfecte MD ports zijn (imo beter dan op de Cube enzo). En de Saturn controller is natuurlijk ook precies MD. In het keuzemenu kies je ook de heuse cartridges. En als je S&K kiest dan kun je ook real time een andere cart er op 'locken' met alle features van dien. De complete manuals en boxes staan er ook op, compleet ingescand.. zowel US als JP versies geloof ik? Sonic 1 heeft bovendien optioneel de spin dash toegevoegd en dat maakt de game heel tof imo.

Sonic 3D vond ik zelf bagger. Is eigenlijk ook een port, van de MD. Muziek is wel leuk, gameplay is totaal anti-snelheid. Ik vond Sonic R trouwens nog wel een leuke titel, maar hierover zijn de meningen heel erg verdeeld.

Princess crown voor 35 euro klinkt vrij uniek. Op veilingsites en online stores gaat ie niet voor lager dan 60, de non-satkore (soort platinum) versie. Of hij is de laatste maand enorm gedaald..
 
Wie van jullie deed vroeger de gamediscs van de saturn ook in zijn pc op zoek naar pics. Veel games van Sega zelf hebben desktop pics erop staan :)
 
Baki":1d8771jh said:
Wie van jullie deed vroeger de gamediscs van de saturn ook in zijn pc op zoek naar pics. Veel games van Sega zelf hebben desktop pics erop staan :)

oh yes: symphony of the night :D
 
Baki":2q9nf32m said:
Wie van jullie deed vroeger de gamediscs van de saturn ook in zijn pc op zoek naar pics. Veel games van Sega zelf hebben desktop pics erop staan :)

Ik.

Dead or alive had pics, en Radiant had geloof ik ook mooie hi res pics die ook als wallpaper voldeden. Heel veel games hadden dat wel. Die van Dracula X is inderdaad ook heel vet, die heb ik nog een tijdje als wallpaper gehad.
 
Zo eindelijk mijn witte Saturn binnen van Mano ;) Meteen even de nodige games gespeeld, namelijk:

Radiant Silvergun. RS is een toffe shooter, maar vooralsnog niet zo goed als Ikaruga :D Enfin, goede collectable. Even wat meer spelen want ik begreep nog niet zoveel van het wapen systeem.

Nekketsu Oyako is idd een hele toffe scroller R-Type... Die heb ik net een uurtje zitten spelen. Wat een 2D monster is de Saturn ook zeg. Toffe animaties en graphics. Deze ga ik de komende dagen zeker nog vaker spelen.

Dynamite Deka kende ik al (o.a. van de Sega Ages editie) maar heeft voor mij niet hetzelfde gevoel als de 2D scrollers, maarja dat wisten we al. Speelt toch wel redelijk lekker als je even niks te doen hebt.

Panzer Dragoon; zo dat was even schrikken! De graphics zijn echt enorm verouderd natuurlijk... Gameplay wise speelt het nog wel prima. De vraag is of ik deze game nog veel ga spelen. Ik moet het toch meer hebben van de 2D games.

Nu nog het pakket van Ken afwachten met daarin alle toffe titels van Virtua Fighter 2 tot Guardian Heroes en leuke accesoires waaronder de Virtua Stick en we're all set to go!
 
Was vandaag heel even in Nakano en heb daar Soukyugurentai en Waku Waku 7 opgepikt.
 
Soukyugurentai schijnt er heel bruut uit te zien las ik ;)

Meteen even naar het postkantoor gelopen Ken :twisted:
 
Back
Top