What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SEGA redt PS3 en arcade (VF5 naar Xbox360 update!)

Ken

High Score Hunter
Met dertig graden toch met kippevel (letterlijk) een arcadehal uitlopen, het is tegen alle wetten van de natuur in maar ik kan er ook niets aan doen. Alles wat je gelezen hebt over de SEGA Lindbergh moet je vergeten. Je moet dit echt met je eigen ogen aanschouwen, om te kunnen waarderen waar SEGA mee bezig is. Ik zal er binnenkort een groter artikel over maken op Gamez, maar echt wat zijn Virtua Fighter 5 en Virtua Tennis 3 keihard heftig zeg. Ik raak niet snel meer echt onder indruk van graphics, maar dit sloeg echt nergens op. Soul Calibur 3 en VF 4 final tuned stonden er naast alsof het gedateerde oude rommel was. De details, animatie, sfeer en dus de graphics in het algemeen zijn zo asociaal goed gedaan, dat alles wat tot nu toe op een console is uitgebracht (ja ook DOA4) met een triangel in de hoek kan gaan zitten. Commentaar op de Lindbergh cabinet hoef ik ook niet meer te horen, cabinets met een plasmascherm zijn absoluut de toekomst. Verdere impressies hou ik nog even voor me, maar ga maar alvast sparen kinders, dit is truly next gen materiaal. Waanzinnig.
 
Bedankt voor je impressie Ken ! Eigenlijk sta ik er ook niet van te kijken. Sega's AM2 gooit al jaren erg hoge kwaliteit op de markt. Dit heeft volgens mij allemaal te maken met Kataoka, president van AM2. Hij was vroeger de rechterhand van Yu Suzuki maar volgens insider heeft hij veel meer talent dan zijn leermeester. Hij is tenminste niet zoals alle andere dev verantwoordelijken die meer bezig zijn met zichzelf te hypen ipv aan hun games te werken. Van Kataoka hoor je zelden iets en interviews staat hij al even zelden toe. Het is trouwens niet omdat Suzuki's naam op de Shenmue games staan, dat hij ze daadwerkelijk ook gemaakt heeft.
VF5 wordt de reden om een PS3 in huis te halen.
 
Ik heb voor het eerst sinds VF2 weer de neiging het spel serieus op te gaan pakken, maar dat heeft op een zondag in Club SEGA weinig zin, dan weet je alleen hoe het voelt om alle hoeken van het scherm te zien. Weer een paar nieuwe levels en details gezien vandaag, ik kan er niet over uit hoe bizar heftig deze game eruit ziet. Graphicshoeren kunnen hun lol op in ieder geval.
 
Virtua Tennis 3 komt gelukkig ook naar de Xbox 360 (en PSP & PC), dus daar zal ik die game op gaan checken. Deel 1, 2 en de poort van 2 genaamd World Tour voor de PSP waren stuk voor stuk juweeltjes. Ik heb echt helemaal niets met tennis, maar die games hebben me stuk voor stuk echt uren aan de buis gekluisterd. Hopelijk is de gameplay in Power Smash 3 ook weer op orde, maar daar ga ik eigenlijk gewoon vanuit.

Wat Fonzi trouwens aansnijdt is een goed punt. Ik zie ook geregeld hier teamleiders neergezet worden als goden of popsterren, maar games worden door een team gemaakt en niet door 1 persoon. Tuurlijk kan een teamleider games een bepaalde richting opsturen, maar reken maar dat daar behoorlijk wat invloeden van teamleden tussensluipen. En daar krijgt de laatste tijd eigenlijk meer en meer alleen de 'teamleider' credits voor. Wat ik ook zo koddig vind zijn gasten als Miyamoto die dan als 'regisseur' een spel begeleiden, hetgeen min of meer betekent dat ze eens in de 2 maanden even op de sake komen, zodat zijn naam op het doosje en internet kan worden gezet.
 
Heeft iemand trouwens misschien een link naar een filmpje van virtua fighter 5 die niet met de mobiel is opgenomen. Waar we ook echt de graphische pracht kunnen zien?
 
Ik had VF5 en VT3 ook op de E3 mogen aanschouwen.

I cant say it enough: VF5 was ECHT fantastisch mooi op de Arcade. En dat is nog een beetje een understatement ook nog. Het speelde ook nog enorm lekker, maar dat is niet van belang! :roll:

VT3 zag er als vanouds heel erg goed uit. Ik had de 360 en PS3 versies getest. De 360 versie oogde wat mooier vond ik. Sega zat nog wat te klooien met Anti-Aliasing op de PS3, zowel Sonic als VT3 had hier last van. Hoe dan ook Must-Buy!
 
Ik speel met non-gamer vrienden vaak Virtua Tennis 2 voor de dreamcast, een toppertje pur sang. Het schijnt dat er in VT3 niet heel veel veranderd is (if it ain't broke don't fix it)
Grafisch vast wel!
Iedereen moet deze titel checken en andere niet-Sega tennis titels vergeten.
 
Mijn interesse in de Ps3 was wat afgenomen maar VF5 blijft een game die ik echt wil hebben.

VT3 haal ik voor de box, reden: MS' ervaring met online.
 
in Games TM stond dat de arcade versie op 31" 1080p schermen draait en dat terwijl de PS3 versie 720p wordt?

niet dat iemand een 1080p scherm heeft, maar Sony maakt toch wel reclame met hun superieure 1080p :?
 
At a special press conference in Tokyo today, Sega let attendees play Virtua Fighter 5 on the PS3 for the very first time. I'll sum it up in two words: arcade perfect.

Bluh, meer info :( 5 ziet er zo geweldig uit.
 
Virtua Tennis 3 gaat NIET online op de PS3. Deze titel haal ik waarschijnlijk ook dus niet, dan wacht ik wel op een VT4 oid, of ik schaf hem evt aan op de 360.
Belachelijk, ronduit BE-LA-CHE-LIJK :evil:

Ik snap niet wat Sony nou precies wilt met de PS3, door dit soort shit maken ze het zichzelf niet echt gemakkelijk...
 
Ach, ik koop lekker de xbox versie.

Ik hoor de fanboys al 'nou, geen 1080p dude..'

'geen online mode op die mooie ps3 dude' ;)
 
Er zit wel degelijk een verschil in de Xbox 360 en de PlayStation 3 versie. De PlayStation 3 versie wordt gemaakt door Hitmaker. Deze ontwikkelaar is ook verantwoordelijk voor de Lindbergh arcade versie van Power Smash/Virtua Tennis 3.

De Xbox 360 versie wordt gemaakt door Sumo Digital, bekend van de Broken Sword serie. Ze hebben ook de PSP versie van Virtua Tennis gemaakt. De Xbox 360 versie schijnt niet 'arcade perfect' te zijn.
 
R-Type":2lvh5drx said:
Ach, ik koop lekker de xbox versie.

Ik hoor de fanboys al 'nou, geen 1080p dude..'

'geen online mode op die mooie ps3 dude' ;)

Ach het is een persoonlijke keuze die je zal moeten maken. De één hecht veel waarde aan de SP en MP van de game met enorm goede graphics ed, de ander is helemaal hooked aan online. Maar toch is het jammer, aangezien de PS3 versie toch echt de beste versie is aangezien deze versie, zoals Rano al aangaf, door Hitmaker wordt gemaakt, welke de PS3 versie volledig arcade perfect heeft gemaakt.

Persoonlijk twijfel ik nog, ik zal ze eerst beiden moeten spelen voor ik tot een oordeel kom. Misschien haal ik nog wel een lekkere arcade stick waarmee ik de PS3 versie grijs zal spelen, of zal ik vallen voor online van de 360? :roll: We zullen het zien...
 
Vooralsnog ga ik ook gewoon voor de 360 versie gezien de online gameplay. Ik heb overigens wel vertrouwen in Sumo Digital gezien hun klasse overzetting van VT op de PSP en Outrun 2006 Coast 2 Coast.

We shall see
 
Op de E3 zag VT3 er wat vloeiender uit op de Xbox. Misschien een voorbode.

Het is wel jammer dat Hitmaker niet voor de 360 versie gaat, want zij zijn wel de de experts. VT op PSP moet echter ook een dijk van een game zijn.
 
Back
Top