What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Robert's SEGA New Astro City's + JSR Pachinco

Wombat

TATE Mode Pilot
Net als vele andere van jullie heb ik mee gedaan aan de cab order! Net als Psykick vond ik het zaak om de kast grondig onder handen te nemen.

Resultaat:

snac_001.jpg

(SEGA Titan Vision: DecAthelete)

snac_002.jpg

(Vooraal de speaker 'omhuizing' WAS smerig geel)

snac_003.jpg

(In volle glorie, inclusief twee japanse stools!)

(before)

----------

Wat is er precies gebeurd?

1) Cab grondig schoon gemaakt en alles gedemonteerd
2) Alle onderdelen naar de spuiterij (schuren + overspuiten, diverse onderdelen afgeplakt o.a. 100yen emblem)
3) Alles weer in elkaar gezet


Wat is er vervangen?

Alleen de control panel (CP) is vervangen met een vonkel nieuwe.
(http://www.akihabarashop.jp/)


Waar koop je die stools/krukjes?

Ik heb mijne gekocht bij River Service (http://rs2006.co.jp/) kosten 4800,- yen per stuk (exclusief verzendkosten)

----------

Update
Inmiddels zit ook mijn 2e SNAC in elkaar. En hebben ze bijden een nieuwe plek gekregen:

snac_004.jpg

links; Virtua Tennis 2 (Naomi GD-ROM) & rechts Windjammers (Neo Geo MVS)

snac_005.jpg


snac_006.jpg

Gloed nieuwe CP met een instruction strip van Dynamite Deka EX

----------

Tot slot ben ik de trotse bezitter van een van de meest nutteloze dingen die je kan hebben, namelijk een Jet Set Radio Pachinco gok kast. Deze staat om de hoek bij de arcade cabs :D. (fun fact; deze Pachinco is ooit van Psykick geweest!)

jsr_001.jpg


jsr_002.jpg


jsr_003.jpg
 
Wow! erg mooi geworden zeg. waar heb je hem laten spuiten?
en waar heb je die krukken vandaan?
 
Kijk jongens zo hoort je cab er dus eigenlijk uit te zien!

Ziet er vet uit kerel, de bezel is ook mooi gelikt zie ik! We spreken nog wel een keertje wat af, have fun en spreek je later!! ;)
 
Zeker een hele verbetering man en ziet er keurig uit! 8)
 
Is mooi geworden Robert :D

Als ik een spuiter zou benaderen voor een Astro-job, hoe leg je dat dan het makkelijkste uit ? Zijn er bepaalde (vak-) termen zodat de spuiter weet wat de bedoeling is ? Moeten ze b.v. exact weten wat voor soort kunststof de speaker behuizing is of niet. Wordt er voor het kunststof een andere verf gebruikt dan voor de metalen onderdelen ?

Enne nice die STV, heb je Radiant Silvergun ook ?

Wanneer ik mijn astro gemaakt heb wil ik ook een refurb doen. Ik pm je dan even om te vragen waar jij het overspuiten hebt laten doen.
 
Ik heb gewoon alle onderdelen aan de spuiter laten zien en hij heeft ingeschat wat er precies mee moest gebeuren. Een goede spuiter weet zelf ook wel wat je wel en niet moet gebruiken op bepaalde ondergronden.

Voor de ST-V heb ik helaas geen Radiant Silvergun maar ik heb wel: DecAthelete, Winter Heat & Dynamite Deka :D
 
Wat kost zo'n sprayjob? Ben aan het denken over alleen de speakeromhuizing te laten spuiten eigenlijk, dat gaat me 50 euro kosten. Ik ben benieuwd wat het kost om de hele cab te spuiten.

Nog een kleinigheidje: bij mij zit de speakeromhuizing erg vast, ik denk door een soort strip tussen cab en plastic van de omhuizing. Als alle torx schroeven eruit zijn krijg ik hem nog niet los, is dat een bekend probleem?
 
ruderudie":34tnkgra said:
Wat kost zo'n sprayjob? Ben aan het denken over alleen de speakeromhuizing te laten spuiten eigenlijk, dat gaat me 50 euro kosten. Ik ben benieuwd wat het kost om de hele cab te spuiten.

Nog een kleinigheidje: bij mij zit de speakeromhuizing erg vast, ik denk door een soort strip tussen cab en plastic van de omhuizing. Als alle torx schroeven eruit zijn krijg ik hem nog niet los, is dat een bekend probleem?
Ik meende dat jij je speakerbehuizing al eens heb laten doen toch?
 
Nee helaas, kreeg hem er toen niet af en nooit meer verder mee gegaan helaas. Maar ik ben weer vol goede bedoelingen nu!
 
Ziet er inderdaad keurig uit! Ga je ook alle stickers vervangen en waar haal je die weg? Ik bedoel niet alleen de sideart.
 
ruderudie":1cek6ybc said:
Nee helaas, kreeg hem er toen niet af en nooit meer verder mee gegaan helaas. Maar ik ben weer vol goede bedoelingen nu!

Die zit vast met een berg dubbelzijdig tape, echt overdone! Maar ik zou er gewoon een fohn op zetten en dan wordt de lijm wat week en dan genoeg druk met je handen geven om hem zo los te wrikken, maar doe het wel met beleid. Succes!
 
ruderudie":2mxd829r said:
Wat kost zo'n sprayjob? Ben aan het denken over alleen de speakeromhuizing te laten spuiten eigenlijk, dat gaat me 50 euro kosten. Ik ben benieuwd wat het kost om de hele cab te spuiten.
+/- €250,- per cab.

Psykick":2mxd829r said:
....Die zit vast met een berg dubbelzijdig tape, echt overdone! Maar ik zou er gewoon een fohn op zetten en dan wordt de lijm wat week en dan genoeg druk met je handen geven om hem zo los te wrikken, maar doe het wel met beleid. Succes!
Met een beetje (voorzichtig) wrikken en kracht zetten kom je er wel. Maar helemaal overbodig is die dubbelzijdige tape niet, want als je hem weer in elkaar zet kom je er snel genoeg achter dat 2 schroeven niet genoeg is. (ofwel: met in elkaar zetten heb ik zelf de panelen weer voorzien van dubbelzijdig tape en deze op de 'voorkant' vast geplakt)

goatboy":2mxd829r said:
Ziet er inderdaad keurig uit! Ga je ook alle stickers vervangen en waar haal je die weg? Ik bedoel niet alleen de sideart.
De stickers ga ik niet vervangen (ook de sideart niet). Dus ik kan je hiermee niet helpen.
 
is zei het al op het SO-forum; respect man :)

Echt een hele toffe cab .. Maar alles bij elkaar ben je nu toch een pak geld kwijt om een cab zo te hebben staan he ...
 
Gameholic":19srflqr said:
is zei het al op het SO-forum; respect man :)

Echt een hele toffe cab .. Maar alles bij elkaar ben je nu toch een pak geld kwijt om een cab zo te hebben staan he ...
Dat dacht ik eigenlijk ook al maar als je de cab niet verkoopt dan zie ik geen enkel probleem.Als hij ooit in de verkoop gaat dan moet je er volgens mij minimaal 900+ voor vangen wil je de kosten eruit halen en voor dat geld koop je al snel een Egret.
 
De kans dat ik deze kasten van de hand doe is minimaal, het is echt de bedoeling dat ik deze voor jaren hou. En inderdaad het is een duur project geworden, maar ongeacht welke cab ik had gekocht... ze moeten er gewoon als (zo goed als) nieuw uit zien, anders wil ik ze niet hebben staan. 8)
 
Robert":khky934k said:
De kans dat ik deze kasten van de hand doe is minimaal, het is echt de bedoeling dat ik deze voor jaren hou. En inderdaad het is een duur project geworden, maar ongeacht welke cab ik had gekocht... ze moeten er gewoon als (zo goed als) nieuw uit zien, anders wil ik ze niet hebben staan. 8)

Amen 8)
 
Ik zie nu dat je new astros er voor de spuitbeurt ook erg vergeeld en smerig uitzagen. De cabs die ik met Rob via KC heb geimporteerd zijn echt optisch erg goed te doen, alleen dan de vergeling van de speakeromhuizing is een beetje jammer. Ik ga er komende tijd maar weer eens achteraan om dat ding te laten spuiten, het is alleen tricky welke kleur wit je dan moet hebben.
 
ruderudie":11vq5ogd said:
Ik zie nu dat je new astros er voor de spuitbeurt ook erg vergeeld en smerig uitzagen.
idd, waren lang niet allemaal zo smerig.
 
Back
Top