What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Repair Log

cageman

Administrator
Staff member
Ik zal dit topic maar gebruiken als 'log' voor de klusjes die ik doe. Misschien leuk als iemand een reparatie heeft gedaan om dat hier te posten!

Net afgerond: Nintendo 64 RGB Mod voor DLX.

Eerst een RGB boostertje in elkaar gezet:
dscf0596g.jpg


Bij de meeste mods wordt deze in de SCART plug gezet. Ik vond het logischer om hem IN de N64 in te bouwen:

N64 van binnen. Bedrading zichtbaar op eerste foto bij AV plug ;-)
dscf0597l.jpg

dscf0592r.jpg


Boostertje erin:
dscf0598q.jpg


Daarna RGB kabel aangepast, en draaien maar. Foto's doen kwaliteit geen recht. Je kun nu echt de individuele pixels zien, en beeld is strak en helder:
dscf0604s.jpg

dscf0602v.jpg
 
:shock: Ik vind het erg knap Arjan!!! Top dat je dit doet voor de community!!!!! Met jouw kennis overleeft iedereen hier volgens mij zonder hulp van "buiten".
 
Die mod heb ik idd ook gezien. vond de RGB booster wat simpeler. Ben wel benieuwd naar eventuele kwaliteitsverschillen tussen de twee methodes.. if any.
 
Ik zal foto's posten van mijn N64 op men 32'' FullHD Sony LCD, zag er eerst niet echt uit.... ben zelf ook benieuwd :)

+1 voor Cageman
 
Voor DLX: BattleToads PCB gerepareerd. PCB deed helemaal niks meer. Vervanging van een aantal kapotte caps, corrosie op pootjes EPROM.

dscf0605l.jpg

dscf0606i.jpg


Battletoads leeft weer ;-)
 
Mooi dat een bordje op deze manier niet word afgeschreven. Top werk!
Keep posting!
 
wth, je lijkt wel pro. Echt nice dat je echt verschillende projecten hebt en de fotos erbij.

Weet ook echt niet hoe je een pcb repareert, echt cool.
 
Ja Cagenman is flink bezig, tof allemaal en krijgt alles gefixt! 8)
 
Thanks. Erg leuk om te doen allemaal. Maar ben geen echte pro hoor ;-) Het is wel vet als je iets hebt kunnen herstellen dat het eerst niet deed. Ook zo'n N64 mod is leuk om te doen; dan zie je echt resultaat van zo'n aanpassing.
 
Het was een tijd stil, maar ik ben weer aan de gang hoor. Dank aan een ieder voor het geduld :-)

Zojuist TMNT2 PCB voor bjt hersteld. Had problemen met geluid. Bleek een surface mount IC te zijn met cold joints (custom Konami IC). Voorzichtig de soldeerbout er langs gehaald, uurtje laten draaien in mijn cab. Alles in orde.

Momenteel onder behandeling is het SNES-to-Hantarex snoer voor Baki, de cMVS van Ruderudie en de Sunset Riders PCB van bjt.
 
Ik heb een cmvs 1 slots met z80 error. Werkt wel op de jamma connector in een cab maar heb dan geen geluid. Op tv alleen z80 error.
Kun jij daar eens naar kijken?

Ook heb ik een ngpc waar ik het licht van een gba sp ingebouwd wil hebben.
Misschien heb jij tijd en zin om eens te kijken of het lukt, heb zelf een oude gba sp en een ngpc.
 
Ratson":2omp0df9 said:
Ik heb een cmvs 1 slots met z80 error. Werkt wel op de jamma connector in een cab maar heb dan geen geluid. Op tv alleen z80 error.
Kun jij daar eens naar kijken?

Ook heb ik een ngpc waar ik het licht van een gba sp ingebouwd wil hebben.
Misschien heb jij tijd en zin om eens te kijken of het lukt, heb zelf een oude gba sp en een ngpc.

Kijken kan altijd! :-) PM me maar ff.
 
Ik heb als het goed is nog een msx in mijn schuur liggen :)


edit: Ja dus, een philips VG-8235 met telefoon modem, lol. Voor de rest geen kabels, ooit een x gekregen van iemand. Word parts donor dus.
 
img20110831212454.jpg


Foto is bagger, maar het gaat om het idee; N64 RGB mod door Cageman op Sony TV.
 
Back
Top